Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny

Układ napędowy i skrzynie biegów
maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

[ TIP+Q] Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny

Post autor: maniek07 » 18 sty 2019, 17:54

Panowie mam problem zaczęło się od delikatnego wycia + szumu z tyłu auta, mechanik dzisiaj zlał olej z dyfra tylnego i okazało się, że pełno w nim opiłków metalicznych oraz drobinki metalu. Padła decyzja o wymianie dyfra, znalazłem kilka sztuk na allegro o tym samym kodzie 0AR525053A HNL i tutaj prośba o pomoc, czy ważne są przy doborze także inne kody wybite na obudowie? Czy jednak każdy o wyżej wymienionym będzie pasował?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 18:00

wystarczą w zupelności ten numer oem napewno dobrze spisałeś? tak naprawde możesz szukać tylko po HNL ma on przelożenie 31/10
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 18 sty 2019, 18:37

repek92 pisze:wystarczą w zupelności ten numer oem napewno dobrze spisałeś? tak naprawde możesz szukać tylko po HNL ma on przelożenie 31/10
Tak na pewno dobrze spisałem, zrobiłem sobie zdjęcia. HNL oczywiście było umieszczone w innym miejscu. Czyli nie ma znaczenia jeżeli dyfer będzie pochodził z innego modelu z tym samym silnikiem jeżeli będzie miał numer 0AR525053A? Trochę mnie tylko zastanawia, iż nie które mają jeszcze obok napisane 1-1-1 zaś inne 3-1-1. A powiedz mi jeszcze co ma większe znaczenie oznaczenie HNL czy numer OEM? Bo w większości aukcji podany jest jedynie ten drugi <mysli>

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 18 sty 2019, 18:38

Możesz opisać jakie to było wycie, szumienie i kiedy występowało?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 sty 2019, 18:41

Najważniejsze, że ma kod HNL, a pozostałe oznaczenia nie są aż istotne :). Numer OEM to właśnie 0AR500043A. Na allegro przeważnie bazują na kodach literowych, bo są prostsze.

[ Dodano: 2019-01-18, 18:41 ]
Jak kupisz dyfer HNL od A4 lub A6, to będzie <okok>.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 18:43

HNL to jest oznaczenie dyferencjału wg tego szukaj wystarczy ze wystepował taki w przedliftowej i numery moga byc inne inne patrzę w etka i dyfer HNL w C6 ma numer taki 0AR500043A
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 18 sty 2019, 18:50

Dopytuje tak, ponieważ po numerze 0AR525053A wyskakuje kilkanaście sztuk na allegro natomiast HNL zaledwie 3 czy 4.
Czyli dobrze rozumiem, że nie sugerować się numerem OEM z dyfra tylko HNL?

Wrzucam jeszcze zdjęcie wlepki z dyfra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 sty 2019, 18:50

Tak jak pisałem, wystarczy, że będzie HNL. Wiem, bo kiedyś też szukałem dyfra do siebie, bo myślałem, że przez niego są drgania na nadwoziu, ale to nie przez niego i został fabryczny. Też mam HNL, bo mam silnik CDYA.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 18:55

Lektorzy, nagrania: multifonika.net

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 18 sty 2019, 18:58

pelonek1 pisze:Możesz opisać jakie to było wycie, szumienie i kiedy występowało?
O ile można nazwać to wyciem to było coś w stylu jakby załączał się cichu silnik elektryczny po delikatnym wciśnięciu gazu, ciężko to opisać, bo był to cichy dźwięk, głośniejszy był szum w przedziale 60-90km/h a najbardziej dawał się we znaki po odpuszczeniu gazu właśnie przy tych prędkościach. A wczoraj po na prawdę ostrej przejażdżce mechanika zaczął wyć na całego.


Ps. Auto mam od trzech dni, także długo się nie nacieszyłem jazdą. Mam nadzieję ugrać jeszcze kilka złotych od sprzedawcy bo na pewno był świadomy wady podczas sprzedaży, a przedstawiał stan jako bez wkładu finansowego.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 19:00

nie wiem jak takie cos można wykonczyć ja w swojej spuszczałem olej to był tylko ciemniejszy tak to czysciutki a auto troche starsze
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 18 sty 2019, 19:08

Panowie a jak już jesteśmy przy tylnym dyfrze, napiszcie jaki olej i ile go tam potrzeba do polifta, gdzie najlepiej kupić czy w ASO czy obojętnie gdzie tylko ważne żeby miał tą samą specyfikacje?
Dodatkowo czy przy wymianie trzeba kupić korki spustowe czy nie ma takiej potrzeby?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 19:12

ja nalewałem Mobila chyba 75w90 w ASO kosztuje litr około 160 zł przy takim aucie zalałbym z ASO, do torsena kupiłem w ASO

[ Dodano: 2019-01-18, 19:12 ]
korek kosztuje 15 zł można go wymienić on jest chyba z wbudowanym uszczelnieniem
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 sty 2019, 19:15

Możesz zalać oryginał G052145 lub tańsza i również dobra opcja: FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90. Litr oleju wystarczy :).

[ Dodano: 2019-01-18, 19:15 ]
Korka nie trzeba wymieniać, bo nie ma tam żadnej podkładki. Śruba ma delikatny stożek, który po dokręceniu uszczelnia połączenie.

maniek07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2019, 17:23
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: maniek07 » 18 sty 2019, 19:15

repek92 pisze:nie wiem jak takie cos można wykonczyć ja w swojej spuszczałem olej to był tylko ciemniejszy tak to czysciutki a auto troche starsze
Dyfer miał zapocenie/wyciek przy wyjściu półosi, więc nie zdziwiłbym się gdyby ktoś jeździł przez chwilę bez oleju... Auto jeździło w firmie a wiadomo, że tam nikt nie dba tak jak o swoje. Olej po spuszczeniu był ciemny a raczej metaliczny od opiłków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga