[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Bardzo ciekawy temat. Gdzies kiedys wyczytalem,nawet chyba tu na forum ze w polozeniu N skrzynia nie jest chlodzona i nie wolno wlaczac tego trybu poza holowaniem i to krotkim. Trzymalem sie tego jak ognia natomiast teraz czytajac ten post sam juz nie wiem. To jak w koncu jest?warto w koncu wlaczac N jak stoimy w korku i wiadomo,ze z 2 minuty lub wiecej bedziemy stac?pomijajac,ze mozna wtedy uzyc start-stop o ile sie juz zalaczy.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2019, 10:17 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2968
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Mam pomysła.
To może:
ps.
Nie przeszkadzam.

ps.
Nie przeszkadzam.

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Z racją jest jak z dupą. Każdy ma swoją.
Dzisiejsze skrzynie są tak skomplikowane i delikatne , że wszystko może im zaszkodzić.
Generalnie nie wrzucamy na P lub N przy krótkich postojach.
Co innego kiedy mamy System START STOP.
On sam przyspiesza zużycie skrzyni i elementów odpowiedzialnych za rozruch.
Dzisiejsze skrzynie są tak skomplikowane i delikatne , że wszystko może im zaszkodzić.
Generalnie nie wrzucamy na P lub N przy krótkich postojach.
Co innego kiedy mamy System START STOP.
On sam przyspiesza zużycie skrzyni i elementów odpowiedzialnych za rozruch.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Na pewno tak jest w przypadku klasycznego automatu.Quash pisze:na pytanie czy wrzucać N stojąc w korku odpowie - jak chcesz mieć szybko nową to jasne.
Najprawdopodobniej tak jest w przypadku S-tronika. Tutaj ani spece od skrzyń ani tunerzy nie znaleźli sposobu na bezproblemową eksploatację przez 300 tys. km

Co do chłodzenia - to nie jest takie pewne w przypadku skrzyni S-tronic. Wydaje mi się (nie analizowałem zbyt dokładnie), że tam są dwie pompy oleju a jedna jest napędzana z obudowy sprzęgła, która przyjmuje obroty z silnika. Więc dopóki silnik pracuje - ona generuje ciśnienie - przynajmniej do chłodzenia sprzęgieł.
czy sprzęgła się grzeją, kiedy auto stoi na "D"? Pewnie tak, ale jak bardzo? W sprawnej skrzyni zapewne będzie to grzanie minimalne. Zrobiłem kilka logów, żeby to sprawdzić, ale jeszcze ich nie analizowałem. Na postoju sam silnik podnosi temperaturę chłodziwa, więc sprawa nie jest prosta. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnego znaczącego wzrostu temperatury oleju wewnątrz skrzyni. (hint: z tego, co wiem, to DL501 nie ma pomiaru temperatury sprzęgieł, ma jedynie pomiar temperatury oleju i na jego podstawie szacuje temperaturę sprzęgieł)
Jeżeli ktoś ma zrobiony program w swoim samochodzie (pewnie z 50-70% użytkowników) to takie dywagacje i próby oszczędzania sprzęgieł s tronic'a w ten sposób nie mają żadnego znaczenia. Jeśli nawet okaże się, że przełączenie na N podczas dłuższego postoju oszczędza sprzęgło (sprawa dyskusyjna) to jedno wyprzedzenie TIR'a niweczy ze sto takich postojów.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Dodatkowe info:Zbichu pisze:takie dywagacje i próby oszczędzania sprzęgieł s tronic'a w ten sposób nie mają żadnego znaczenia
na autohold ciśnienie na sprzęgłach jest większe, spięcie sprzęgieł większe i spalanie w L/h też większe. Przynajmniej u mnie. Dlatego nie używam autohold.
Ciekawe, czy to cecha mojej sztuki, czy wy też tak macie?
Każdy tak ma. Gdy jest automatyczny ręczny i wstrzymuje samochód na D to ciśnienia wzrastają. Traci to jednak jakiekolwiek znaczenie w przypadku gdy motor ma podniesiony moment i na sprzęgła oddziaływuje nie 500 Nm lecz 650 Nm. Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach i jeden taki "zryw" odsuwa w cień dziesiątki czy setki zatrzymań na autohold. Jeszcze gorzej jest gdy modyfikacja jest przeprowadzona "po włosku" (Zakładam, że większość modów w dieslach tak wygląda) i tuner w celu ominięcia limitera zapisanego w sterowniku TCU oszukuje mapy kalibracyjne, bo nie może (nie ma zamiaru) znaleźć switcha zapisanego w DDE. Efekt tego jest taki, że skrzynia otrzymuje info od sterownika silnika, iż ten wytwarza niższy moment obrotowy niż jest w rzeczywistości co skutkuje wiadomym.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie jestem taki pewien. Sprawdzałem suche DSG w innym aucie VAG i tam chyba tak nie było.Zbichu pisze:Każdy tak ma.
A niby po co? Wtedy to własnie komputer doskonale wie, że nie musi jechać, więc może sobie ciśnienia zupełnie odciąć. Podać z powrotem może w czasie odpuszczania hamulca "ręcznego".Zbichu pisze: Gdy jest automatyczny ręczny i wstrzymuje samochód na D to ciśnienia wzrastają.
a w jaki sposób maksymalne ciśnienie "katują" sprzęgła?Zbichu pisze:Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach
Mocniejszy docisk to akurat lepiej: większe tarcie i mniejsza szansa na uślizg. Tym samym mniejsze zużycie sprzęgieł.
Ja piszę o DL501. Zapytanie jak i temat tyczą się tej właśnie skrzyni.damos pisze:Nie jestem taki pewien. Sprawdzałem suche DSG w innym aucie VAG i tam chyba tak nie było.Zbichu pisze:Każdy tak ma.
Może, ale tego nie robi. Komputer "wie", że zaraz będzie ruszał więc bieg pozostaje zapięty.damos pisze:A niby po co? Wtedy to własnie komputer doskonale wie, że nie musi jechać, więc może sobie ciśnienia zupełnie odciąć. Podać z powrotem może w czasie odpuszczania hamulca "ręcznego".
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie napisałem, że sprzęgła są katowane maksymalnym ciśnieniem lecz przy maksymalnym ciśnieniu. Jeśli przeczytasz moją wypowiedź dalej zauważysz (mam nadzieję), że miałem na myśli, iż te maksymalne ciśnienia będą zbyt skąpe dla 600 i znacznie ponad niutonometrów oddziałujących na sprzęgła. Dlatego przy modyfikacji elektronicznej wsadu sterownika silnika pożądana jest modyfikacja wsadu sterownika skrzyni polegająca między innymi na zwiększeniu ciśnień dla nie ujętych przez producenta Nm.damos pisze:a w jaki sposób maksymalne ciśnienie "katują" sprzęgła?Zbichu pisze:Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach
Mocniejszy docisk to akurat lepiej: większe tarcie i mniejsza szansa na uślizg. Tym samym mniejsze zużycie sprzęgieł.