Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 17 sty 2019, 10:15

Bardzo ciekawy temat. Gdzies kiedys wyczytalem,nawet chyba tu na forum ze w polozeniu N skrzynia nie jest chlodzona i nie wolno wlaczac tego trybu poza holowaniem i to krotkim. Trzymalem sie tego jak ognia natomiast teraz czytajac ten post sam juz nie wiem. To jak w koncu jest?warto w koncu wlaczac N jak stoimy w korku i wiadomo,ze z 2 minuty lub wiecej bedziemy stac?pomijajac,ze mozna wtedy uzyc start-stop o ile sie juz zalaczy.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2019, 10:17 przez palec85, łącznie zmieniany 1 raz.

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 17 sty 2019, 10:16

Rapek92 po co się wcinasz w temat o którym zielonego pojęcia nie masz. <wnerw>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 10:31

Spokój, bo wszyscy dostaną ostrzeżenie i to nawet Junior Admin <lol> . Ma być porządek i koniec. Jeśli jeszcze ktoś napisze nie na temat, to wątek zostanie wyczyszczony i tyle.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 17 sty 2019, 10:54

Mam pomysła. ;) To może:

Obrazek

ps.
Nie przeszkadzam. ;)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 17 sty 2019, 11:23

Panowie tu nie ma co dyskutować każdy ogarnięty tuner i specjalista od automatów na pytanie czy wrzucać N stojąc w korku odpowie - jak chcesz mieć szybko nową to jasne.
460KM/550NM Compsport Stage 2

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 17 sty 2019, 12:31

Z racją jest jak z dupą. Każdy ma swoją.
Dzisiejsze skrzynie są tak skomplikowane i delikatne , że wszystko może im zaszkodzić.
Generalnie nie wrzucamy na P lub N przy krótkich postojach.
Co innego kiedy mamy System START STOP.
On sam przyspiesza zużycie skrzyni i elementów odpowiedzialnych za rozruch.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 13:10

Dlatego się go wyłącza :p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 sty 2019, 13:46

Quash pisze:na pytanie czy wrzucać N stojąc w korku odpowie - jak chcesz mieć szybko nową to jasne.
Na pewno tak jest w przypadku klasycznego automatu.
Najprawdopodobniej tak jest w przypadku S-tronika. Tutaj ani spece od skrzyń ani tunerzy nie znaleźli sposobu na bezproblemową eksploatację przez 300 tys. km :)
Co do chłodzenia - to nie jest takie pewne w przypadku skrzyni S-tronic. Wydaje mi się (nie analizowałem zbyt dokładnie), że tam są dwie pompy oleju a jedna jest napędzana z obudowy sprzęgła, która przyjmuje obroty z silnika. Więc dopóki silnik pracuje - ona generuje ciśnienie - przynajmniej do chłodzenia sprzęgieł.
Obrazek

czy sprzęgła się grzeją, kiedy auto stoi na "D"? Pewnie tak, ale jak bardzo? W sprawnej skrzyni zapewne będzie to grzanie minimalne. Zrobiłem kilka logów, żeby to sprawdzić, ale jeszcze ich nie analizowałem. Na postoju sam silnik podnosi temperaturę chłodziwa, więc sprawa nie jest prosta. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnego znaczącego wzrostu temperatury oleju wewnątrz skrzyni. (hint: z tego, co wiem, to DL501 nie ma pomiaru temperatury sprzęgieł, ma jedynie pomiar temperatury oleju i na jego podstawie szacuje temperaturę sprzęgieł)

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 17 sty 2019, 15:52

Jeżeli ktoś ma zrobiony program w swoim samochodzie (pewnie z 50-70% użytkowników) to takie dywagacje i próby oszczędzania sprzęgieł s tronic'a w ten sposób nie mają żadnego znaczenia. Jeśli nawet okaże się, że przełączenie na N podczas dłuższego postoju oszczędza sprzęgło (sprawa dyskusyjna) to jedno wyprzedzenie TIR'a niweczy ze sto takich postojów.

ink100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 09 paź 2015, 15:50
Lokalizacja: Góra

Post autor: ink100 » 17 sty 2019, 16:00

zastanawia mnie jedno, czy producenci stosujac w samochodach automatyczne zalaczanie recznego przy postoju itp kieruja sie tylko i wylacznie wygodą czy tez eksploatacja danych czesci?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 17 sty 2019, 16:14

Producenci kierują się zyskiem. Eksploatacja jest mało ważna. Start stop demoluje rozrząd, a producenci go stosują, bo można na papierze zmniejszyć emisję i wbić się w odpowiednie normy, a rozrząd i tak wytrzyma te 150 tkm. Powyżej tego przebiegu producent nie przyznaje się do produktu.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 sty 2019, 16:45

Zbichu pisze:takie dywagacje i próby oszczędzania sprzęgieł s tronic'a w ten sposób nie mają żadnego znaczenia
Dodatkowe info:
na autohold ciśnienie na sprzęgłach jest większe, spięcie sprzęgieł większe i spalanie w L/h też większe. Przynajmniej u mnie. Dlatego nie używam autohold.
Ciekawe, czy to cecha mojej sztuki, czy wy też tak macie?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 17 sty 2019, 18:08

Każdy tak ma. Gdy jest automatyczny ręczny i wstrzymuje samochód na D to ciśnienia wzrastają. Traci to jednak jakiekolwiek znaczenie w przypadku gdy motor ma podniesiony moment i na sprzęgła oddziaływuje nie 500 Nm lecz 650 Nm. Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach i jeden taki "zryw" odsuwa w cień dziesiątki czy setki zatrzymań na autohold. Jeszcze gorzej jest gdy modyfikacja jest przeprowadzona "po włosku" (Zakładam, że większość modów w dieslach tak wygląda) i tuner w celu ominięcia limitera zapisanego w sterowniku TCU oszukuje mapy kalibracyjne, bo nie może (nie ma zamiaru) znaleźć switcha zapisanego w DDE. Efekt tego jest taki, że skrzynia otrzymuje info od sterownika silnika, iż ten wytwarza niższy moment obrotowy niż jest w rzeczywistości co skutkuje wiadomym.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 sty 2019, 20:37

Zbichu pisze:Każdy tak ma.
Nie jestem taki pewien. Sprawdzałem suche DSG w innym aucie VAG i tam chyba tak nie było.
Zbichu pisze: Gdy jest automatyczny ręczny i wstrzymuje samochód na D to ciśnienia wzrastają.
A niby po co? Wtedy to własnie komputer doskonale wie, że nie musi jechać, więc może sobie ciśnienia zupełnie odciąć. Podać z powrotem może w czasie odpuszczania hamulca "ręcznego".
Zbichu pisze:Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach
a w jaki sposób maksymalne ciśnienie "katują" sprzęgła?
Mocniejszy docisk to akurat lepiej: większe tarcie i mniejsza szansa na uślizg. Tym samym mniejsze zużycie sprzęgieł.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 17 sty 2019, 21:37

damos pisze:
Zbichu pisze:Każdy tak ma.
Nie jestem taki pewien. Sprawdzałem suche DSG w innym aucie VAG i tam chyba tak nie było.
Ja piszę o DL501. Zapytanie jak i temat tyczą się tej właśnie skrzyni.
damos pisze:A niby po co? Wtedy to własnie komputer doskonale wie, że nie musi jechać, więc może sobie ciśnienia zupełnie odciąć. Podać z powrotem może w czasie odpuszczania hamulca "ręcznego".
Może, ale tego nie robi. Komputer "wie", że zaraz będzie ruszał więc bieg pozostaje zapięty.
damos pisze:
Zbichu pisze:Wtedy sprzęgła są katowane przy maksymalnych ciśnieniach
a w jaki sposób maksymalne ciśnienie "katują" sprzęgła?
Mocniejszy docisk to akurat lepiej: większe tarcie i mniejsza szansa na uślizg. Tym samym mniejsze zużycie sprzęgieł.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie napisałem, że sprzęgła są katowane maksymalnym ciśnieniem lecz przy maksymalnym ciśnieniu. Jeśli przeczytasz moją wypowiedź dalej zauważysz (mam nadzieję), że miałem na myśli, iż te maksymalne ciśnienia będą zbyt skąpe dla 600 i znacznie ponad niutonometrów oddziałujących na sprzęgła. Dlatego przy modyfikacji elektronicznej wsadu sterownika silnika pożądana jest modyfikacja wsadu sterownika skrzyni polegająca między innymi na zwiększeniu ciśnień dla nie ujętych przez producenta Nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja