Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Demontaz jarzma i zacisku

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Demontaz jarzma i zacisku

Post autor: crasherdestroye » 15 sty 2019, 12:16

Czołem !
Mam zapytanie. Czy przy użyciu domowego warsztatu (grzechotki klucze dyna i pneumatyczne) bez jakis tam większych specjalistyczny jestem w staniedomu odkręcić zacisk i jarzmo? Chciałem oddac do piasowania i lakierowania . Jednakże obawiam się w sumie trzech rzeczy: czy dam rade , czy nie nabawie sie bledow oraz czy nie dojdzie do jakegos wycieku. Jak ktoś to kiedys robił to poproszę o pomoc.
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2019, 12:46

Odkręcisz bez większego problemu, ale odpinaj wtyczki na wyłączonym zapłonie i dopiero go włącz, jak złożysz wszystko z powrotem. Wtedy nie będzie błędów, bo sterownik nie będzie wiedział, że coś było robione. Auta i tak nie będziesz odpalał, bo jeździć bez hamulców byłoby ciężko ;p. Jeśli chodzi o wyciek, to możesz wcisnąć przed demontażem pedał hamulca do końca, a potem dopiero odkręcać przewody hamulcowe od zacisków. Oczywiście coś tam poleci, ale nie wszystko. Po zmontowaniu i tak będzie trzeba odpowietrzyć układ, więc najlepiej od razu wymienić płyn, np. ATE DOT4 SL.6. Litr Ci wystarczy :).

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 15 sty 2019, 12:52

Pamiętaj o odpowietrzniku, przed demontażem sprawdź czy da radę go odkręcić.

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 15 sty 2019, 13:04

mat1324 pisze:Odkręcisz bez większego problemu, ale odpinaj wtyczki na wyłączonym zapłonie i dopiero go włącz, jak złożysz wszystko z powrotem. Wtedy nie będzie błędów, bo sterownik nie będzie wiedział, że coś było robione. Auta i tak nie będziesz odpalał, bo jeździć bez hamulców byłoby ciężko ;p. Jeśli chodzi o wyciek, to możesz wcisnąć przed demontażem pedał hamulca do końca, a potem dopiero odkręcać przewody hamulcowe od zacisków. Oczywiście coś tam poleci, ale nie wszystko. Po zmontowaniu i tak będzie trzeba odpowietrzyć układ, więc najlepiej od razu wymienić płyn, np. ATE DOT4 SL.6. Litr Ci wystarczy :).
O ile dobrze zrozumiałem to:
Odkrecam wszystko poza przewodami , ktos wsiada do auta naciska mi pedał hamulca ja wtedy odkręcam wszystkie cztery przewody zaślepiam i spokoj?
Wydawalo by mi sie ze chyba wlasnie poprzez naciśnięcie pedału hamulca wytworze ciśnienie które spowoduje większy wyciek?
I jak z odpowietrzaniem?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2019, 13:49

Możesz od razu wcisnąć pedał hamulca do końca, aby aż wpadł. Potem odkręcasz już na spokojnie przewody, z których wypłynie płyn z racji zwiększonego ciśnienia w układzie, ale tylko trochę. Gdyby nie był wciśnięty pedał, to z czasem grawitacyjnie spłynęłoby wszystko :). Najpierw sprawdź czy odpowietrznik da się odkręcić, ponieważ potem nie dasz rady odpowietrzyć i będzie problem. Jak już polakierujesz zaciski, to przykręcasz je z powrotem, ale dokręć odpowietrzniki. Najlepiej jakbyś wciśnął do końca tłoczki, ponieważ będzie wtedy mniej powietrza w zacisku do usunięcia. Poten odpuszczasz hamulec i pokolei odpowietrzasz koła. Zaczynasz od koła najbliżej pompy, więc lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył. Oczywiście w zbiorniczku musi być zawsze zalany do pełna płyn, aby pompa się nie zapowietrzyła. Po zakończeniu możesz wykonać otwarcie, zamknięcie oraz test ręcznego za pomocą VCDSa.

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 15 sty 2019, 18:17

Dzięki , przyjrzę się temu . <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga