Czołem !
Mam zapytanie. Czy przy użyciu domowego warsztatu (grzechotki klucze dyna i pneumatyczne) bez jakis tam większych specjalistyczny jestem w staniedomu odkręcić zacisk i jarzmo? Chciałem oddac do piasowania i lakierowania . Jednakże obawiam się w sumie trzech rzeczy: czy dam rade , czy nie nabawie sie bledow oraz czy nie dojdzie do jakegos wycieku. Jak ktoś to kiedys robił to poproszę o pomoc.
Pozdrawiam
Demontaz jarzma i zacisku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Odkręcisz bez większego problemu, ale odpinaj wtyczki na wyłączonym zapłonie i dopiero go włącz, jak złożysz wszystko z powrotem. Wtedy nie będzie błędów, bo sterownik nie będzie wiedział, że coś było robione. Auta i tak nie będziesz odpalał, bo jeździć bez hamulców byłoby ciężko
. Jeśli chodzi o wyciek, to możesz wcisnąć przed demontażem pedał hamulca do końca, a potem dopiero odkręcać przewody hamulcowe od zacisków. Oczywiście coś tam poleci, ale nie wszystko. Po zmontowaniu i tak będzie trzeba odpowietrzyć układ, więc najlepiej od razu wymienić płyn, np. ATE DOT4 SL.6. Litr Ci wystarczy
.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
- Lokalizacja: Wielkopolska
O ile dobrze zrozumiałem to:mat1324 pisze:Odkręcisz bez większego problemu, ale odpinaj wtyczki na wyłączonym zapłonie i dopiero go włącz, jak złożysz wszystko z powrotem. Wtedy nie będzie błędów, bo sterownik nie będzie wiedział, że coś było robione. Auta i tak nie będziesz odpalał, bo jeździć bez hamulców byłoby ciężko. Jeśli chodzi o wyciek, to możesz wcisnąć przed demontażem pedał hamulca do końca, a potem dopiero odkręcać przewody hamulcowe od zacisków. Oczywiście coś tam poleci, ale nie wszystko. Po zmontowaniu i tak będzie trzeba odpowietrzyć układ, więc najlepiej od razu wymienić płyn, np. ATE DOT4 SL.6. Litr Ci wystarczy
.
Odkrecam wszystko poza przewodami , ktos wsiada do auta naciska mi pedał hamulca ja wtedy odkręcam wszystkie cztery przewody zaślepiam i spokoj?
Wydawalo by mi sie ze chyba wlasnie poprzez naciśnięcie pedału hamulca wytworze ciśnienie które spowoduje większy wyciek?
I jak z odpowietrzaniem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możesz od razu wcisnąć pedał hamulca do końca, aby aż wpadł. Potem odkręcasz już na spokojnie przewody, z których wypłynie płyn z racji zwiększonego ciśnienia w układzie, ale tylko trochę. Gdyby nie był wciśnięty pedał, to z czasem grawitacyjnie spłynęłoby wszystko
. Najpierw sprawdź czy odpowietrznik da się odkręcić, ponieważ potem nie dasz rady odpowietrzyć i będzie problem. Jak już polakierujesz zaciski, to przykręcasz je z powrotem, ale dokręć odpowietrzniki. Najlepiej jakbyś wciśnął do końca tłoczki, ponieważ będzie wtedy mniej powietrza w zacisku do usunięcia. Poten odpuszczasz hamulec i pokolei odpowietrzasz koła. Zaczynasz od koła najbliżej pompy, więc lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył. Oczywiście w zbiorniczku musi być zawsze zalany do pełna płyn, aby pompa się nie zapowietrzyła. Po zakończeniu możesz wykonać otwarcie, zamknięcie oraz test ręcznego za pomocą VCDSa.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
- Lokalizacja: Wielkopolska