[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 174
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Panowie dzisiaj sprawdziłem w swoim audi grupy o których piszecie w postach. I tak VCDS pokazał nastepujace wartości"
grupa 102 - 123,9 ; 118 ; 6 mbar ; 0 mbar
grupa 104 - 0 ; 32 ; 1 ; 280 km
grupa 105 - 1 ; 6 ; 11 ; 29 l
grupa 107 - 68 ; 42 ; 32 ; 61,1
Dodam, że czujnik róznicy cisnień reaguje na dodanie gazu.
Jeżeli piszecie, że przy wartości 32 w polu 104.2 powinien filtr sie zacząc wypalać to oznacza, że lada moment to zrobi. Tylko jak do tego maja sie pozostałe wartości z grupy 104?
Paweł
grupa 102 - 123,9 ; 118 ; 6 mbar ; 0 mbar
grupa 104 - 0 ; 32 ; 1 ; 280 km
grupa 105 - 1 ; 6 ; 11 ; 29 l
grupa 107 - 68 ; 42 ; 32 ; 61,1
Dodam, że czujnik róznicy cisnień reaguje na dodanie gazu.
Jeżeli piszecie, że przy wartości 32 w polu 104.2 powinien filtr sie zacząc wypalać to oznacza, że lada moment to zrobi. Tylko jak do tego maja sie pozostałe wartości z grupy 104?
Paweł
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Doprecyzuj pytanie.pablo44 pisze:Tylko jak do tego maja sie pozostałe wartości z grupy 104?
Jedno jest pewne zawartość popiołu w filtrze została wyzerowana. Wyzerowana z jednoczesną wymiana filtra na nowy (wątpię), czy też wyzerowana bezmyślnie z pozostawieniem starego (nawet nie przeczyszczonego) filtra ?pablo44 pisze:grupa 104 - 0 ; 32 ; 1 ; 280 km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 174
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Witam
chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami z dzisiejszej jazdy z podpiętym VCDS-em podczas wypalania DPF-a.
Ale od początku - jakiś czas temu dopadły mnie problemy z DPF-em niestety zdarzyło się to w Holandii i niewiedza mechaników doprowadziła do wyłączenia DPF-a i EGR-a.
Przez długi czas szukałem oryginalnego filtra i dopiero w październiku 2018 znalazłem takowy w Niemczech. Zakupiłem go i podczas ostatniego pobytu w PL w okresie świąteczno-noworocznym został zainstalowany i uruchomiony wraz z nowym oryginalnym zaworem EGR wraz z chłodniczka spalin. I wszystko wróciło do normy, wspomniane podzespoły pracują poprawnie, rury wydechowe czyściutkie i już nie boje się wysokich kar jeżdżąc po Niemczech i Holandii.
Jadąc z PL do NL po nowym roku zrobiłem trase prawie 1300 km. Na miejscu podłączyłem VCDS-a w celu sprawdzenia parametrów DPF-a. I tak w polach 104-2 była wartość 26,5 a w polu 104-4 pokazywało 630 km. Czyli wszystko ok. Teraz jeżdżę praktycznie tyko krótkie trasy - 15- 25 km i po mieście. Często sprawdzam VCDS-em jak wyglada sytuacja z DPF-em. Filtr sie wypala bo wartości w polach 104-2 i 104-3 zmniejszaja sie, ale zauwazyłem, że kilometry w pozycji 104-4 nie zerują sie.
Dlatego postanowiłem podłaczyc VCDS-a i sprawdzić podzczas jazdy co sie dzieje w polach 102, 104 i 28, 29. Procedura wypalania zaczęła sie dzisiaj przy wartości 31 w polu 104-2. Temperatura spalin w polach 102-2 zaczęła rosnąć i oscylowała w granicach 578-610*C. W polach 28 i 29 pojawiły sie wartości świadczące o dotrysku paliwa w celu wypalenia filtra. Przejechałem w sumie koło 40 km aż wartośc w polach 104-2 spadła do 5, 104-3 do 0 a w polach 28 i 29 pojawiły sie 0 czyli powtryski się zakończyły. I co najwazniejsze kilometry wyzerowały sie - pole 104-4. Moim zdzniem jezeli nie doprowadzimy procedury wypalanie DPF-a do końca tylko np do wartości sadzy w polu 104-2 do np. 12 to kilometry nie wyzeruja sie, ale jednoczesnie nastepne wypalanie nastapi dopiero po osiągnięciu odpowiedniej wartości sadzy w polu 104-2 zaleznej od ilosci popiołu w DPF-ie np. 30. I wypalanie bedzie robione (nie do końca) a licznik kilometrów bedzie rósł . U mnie dzisiaj było 1200km ale sie filtr wypalił i wskoczyły 0.
Chciałbym przy okazji podziekować kolegom mat1324 i tomnik za podzielenie sie wiedza na temat pracy i wypalania filtra DPF.
Moze kiedys komus pomoga te moje wypociny
chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami z dzisiejszej jazdy z podpiętym VCDS-em podczas wypalania DPF-a.
Ale od początku - jakiś czas temu dopadły mnie problemy z DPF-em niestety zdarzyło się to w Holandii i niewiedza mechaników doprowadziła do wyłączenia DPF-a i EGR-a.
Przez długi czas szukałem oryginalnego filtra i dopiero w październiku 2018 znalazłem takowy w Niemczech. Zakupiłem go i podczas ostatniego pobytu w PL w okresie świąteczno-noworocznym został zainstalowany i uruchomiony wraz z nowym oryginalnym zaworem EGR wraz z chłodniczka spalin. I wszystko wróciło do normy, wspomniane podzespoły pracują poprawnie, rury wydechowe czyściutkie i już nie boje się wysokich kar jeżdżąc po Niemczech i Holandii.
Jadąc z PL do NL po nowym roku zrobiłem trase prawie 1300 km. Na miejscu podłączyłem VCDS-a w celu sprawdzenia parametrów DPF-a. I tak w polach 104-2 była wartość 26,5 a w polu 104-4 pokazywało 630 km. Czyli wszystko ok. Teraz jeżdżę praktycznie tyko krótkie trasy - 15- 25 km i po mieście. Często sprawdzam VCDS-em jak wyglada sytuacja z DPF-em. Filtr sie wypala bo wartości w polach 104-2 i 104-3 zmniejszaja sie, ale zauwazyłem, że kilometry w pozycji 104-4 nie zerują sie.
Dlatego postanowiłem podłaczyc VCDS-a i sprawdzić podzczas jazdy co sie dzieje w polach 102, 104 i 28, 29. Procedura wypalania zaczęła sie dzisiaj przy wartości 31 w polu 104-2. Temperatura spalin w polach 102-2 zaczęła rosnąć i oscylowała w granicach 578-610*C. W polach 28 i 29 pojawiły sie wartości świadczące o dotrysku paliwa w celu wypalenia filtra. Przejechałem w sumie koło 40 km aż wartośc w polach 104-2 spadła do 5, 104-3 do 0 a w polach 28 i 29 pojawiły sie 0 czyli powtryski się zakończyły. I co najwazniejsze kilometry wyzerowały sie - pole 104-4. Moim zdzniem jezeli nie doprowadzimy procedury wypalanie DPF-a do końca tylko np do wartości sadzy w polu 104-2 do np. 12 to kilometry nie wyzeruja sie, ale jednoczesnie nastepne wypalanie nastapi dopiero po osiągnięciu odpowiedniej wartości sadzy w polu 104-2 zaleznej od ilosci popiołu w DPF-ie np. 30. I wypalanie bedzie robione (nie do końca) a licznik kilometrów bedzie rósł . U mnie dzisiaj było 1200km ale sie filtr wypalił i wskoczyły 0.
Chciałbym przy okazji podziekować kolegom mat1324 i tomnik za podzielenie sie wiedza na temat pracy i wypalania filtra DPF.
Moze kiedys komus pomoga te moje wypociny
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pablo44, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 174
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Dokładnie teraz jestem dużo mądrzejszy w tym temacie i mam nadzieje że tak zadbam o ten filtr, że będzie służył długi długi czas mnie i jeszcze następnemu włascicielowi
[ Dodano: 2019-01-29, 23:13 ]
Sprawdzam teraz również stan i jakość oleju w silniku bardzo często i jak na razie jest czyściutki, kalorwny i przejrzysty i poziom jest cały czas taki sam - olej wymieniony 2000 km temu
[ Dodano: 2019-01-29, 23:13 ]
Sprawdzam teraz również stan i jakość oleju w silniku bardzo często i jak na razie jest czyściutki, kalorwny i przejrzysty i poziom jest cały czas taki sam - olej wymieniony 2000 km temu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
takie pytanie do tematu: może ktos wypisac wszystkie bloki jakie trzeba sprawdzic przy diagnozie dpf?? bo juz mnie temat irytuje.Wyczysciłem dpf w specjalistycznej firmie,po poskładaniu wywaliło błędy których wczesniej nie było,czyli czujnik różnicy cisnien i czujnik temperatury.Wymienione na nowe oryginały.minęły chyba 2 tygodnie a dzis zapaliła sie kontrolka dpf.wiem ,że bloki 102 i 104 ale co jeszcze??na kompie jedyne jaki mam błąd to klapy kolektora,które niebawem ogarne,ale one raczej wpływu nie mają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
No więc rzuciłem się autem na trase, 4 bieg obroty 3000tyś prędkość 100km/h,i tak 40km i dpf jak swiecił tak świeci. Zrobiłem pomiary na blokach 102 104 001 013 i 014, bow 017 nie dało sie wejsc. I takie o to wyniki dla bloku:
102- 197,2 171,2 31.4 0,0
104- 0,00 0,0 30,9 890
013- 0,00 - 0,09 0,00
014- - 0,47 0,80 - 0,19
001- 777 5,5 234,3 87,3
102- 197,2 171,2 31.4 0,0
104- 0,00 0,0 30,9 890
013- 0,00 - 0,09 0,00
014- - 0,47 0,80 - 0,19
001- 777 5,5 234,3 87,3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Auto mam od 4 miesięcy. Juz z drodze powrotnej po kupnie zapaliła sie kontrolka i tak swiecila do niedawna az auto wchodziło w tryb serwisowy. Chwile po tym dałem dpf do czyszczenia i przy okazji wymieniono czujniki ale oni tam nic komputerowo nie grzebali. Raz tylko przed czyszczeniem zajechalem do goscia co wycina dpf i on sie podpiął posprawdzac stan dpf, no mam nadzieje ze mi tam nic nie wyłączył
[ Dodano: 2019-01-30, 21:42 ]
Bo w bloku 104 w 2 kolumnie ta wartosc 0 jest chyba niebardzo
[ Dodano: 2019-01-30, 21:42 ]
Bo w bloku 104 w 2 kolumnie ta wartosc 0 jest chyba niebardzo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga