Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BES 2.7 250 KM] Jaki olej.

Silniki benzynowe
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 sty 2019, 14:13

pamel pisze:Odswiezam temat, Audi A6 2.7Biturbo, 2003rok, przebieg 110tys km, chiptuning + lpg, sklaniam sie ku specyfikacji 5w-50, niestety nie ma zbyt duzego wyboru, znalazlem Mobil 1 ale nic nie pisze, czy spelnia normy VW 502 00 itd. Czy mam odpuscic, czy to nie ma wiekszego znaczenia?
Pozdrawiam
posiadam identyczny pojazd. Na poczatku wlalem 5w50 ale ciezko palił zima(ten olej nie jest zalecany w okresie od jesieni do wiosny) zbyt lepki. Uwazam ze do tego silnika 5w40 to maksymalna lepkosc. Takie rowniez uzywalem. Aktulanie mam wlany 0w30 i pali super, nie testowany w gorace lato ale poki co nie przekroczylem 95oC. Wyczytalem ze taki olej wlewala fabryka do BES.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 sty 2019, 17:30

Z tym 0W30 to tak różowo nie jest. Fakt mam inny silnik ale trochę się wtrącę. Wcześniej jeździłem na 5W40 (gulf, rowe, valvoline, motul x-cess - straszne gówno).
Do pracy mam 3,7 km. W chłodniejsze dni wskazówka wskazywała ok 70*C płynu chłodzącego jak parkowałem przy pracy. Zmieniłem na olej 0W30. Efekt - znacznie wolniej się nagrzewa. Teraz parkując wskazówka leży na 60 i nie zamierza drgnąć. Aby złapał 90*C na zegarach ok 7km jadąc przez centrum (wcześniej wystarczało jechać 6 km jadąc obwodówką 70-80 km/h bez zatrzymywania).
Wydaje się, że jest to mała różnica. Jednak jak silnik jest niedogrzany to znacznie więcej pali paliwa. Zamiast standardowych 16 l lpg na 100km teraz żłopie ok 22 l lpg na 100km. <wnerw>
Uszkodzony termostat wykluczam, bo objawy od razu wystąpiły po zmianie oleju. Za to silnik znacznie ciszej pracuje, poza porannym rozruchem (1 sekunda), gdzie nie ma oleju w silniku, bo ściekł cały do misy.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 02 sty 2019, 18:26

A widzisz kolego u mnie silnik nagrzewa sie znacznie szybciej po 3 km to ja zawsze mam plyn na 90oC. Olej grzeje sie kolo 10-13 km. Co do dziwnych dzwiekow przy porannym rozruchu to ja ich nie mam w ogole. Zaplam zimny tak samo i cieply. Na 5w50 bylo wrrrr.. (ale dodam tez ze lancuchy byly stare)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 sty 2019, 18:34

Może u mnie LPG zabiera dużo ciepła, ale latem pamiętam, że strasznie uderza ciepłym powietrzem jak się otworzy maskę.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 02 sty 2019, 19:21

piotrek24dm pisze:Uwazam ze do tego silnika 5w40 to maksymalna lepkosc.
Wszystko ok, ale auto raz w roku bedzie jezdzic na trase do Chorwacji, ok 14-17godzin jazdy non stop, pod tym wzgledem myslalem, ze 5w50 bedzie odpowiedni, poprawcie mnie, jesli sie myle?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 sty 2019, 22:21

Kolega w BMW E39 525i przejechał na 5W40 do rumunii nad morze czarne. Kup taki olej jaki masz w książce serwisowej. 5W50 to jest podczas upalania auta.
Sam jechałem swoim samochodem trasy 8-11 godz przy prędkościach powyżej autostradowych i temp oleju była maksymalnie 120*C

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 02 sty 2019, 22:34

qwerty01 pisze:Kolega w BMW E39 525i przejechał na 5W40 do rumunii nad morze czarne. Kup taki olej jaki masz w książce serwisowej. 5W50 to jest podczas upalania auta.
Sam jechałem swoim samochodem trasy 8-11 godz przy prędkościach powyżej autostradowych i temp oleju była maksymalnie 120*C
Ja rozumiem, tylko ksiazka serwisowa nie przewiduje instalacji gazowej i chiptuningu...
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 02 sty 2019, 23:01

Tak, tylko 300 km bez przerwy nie jedziesz na wyprostowanej prawej nodze. Zawsze jakiś wymusi pierwszeństwo. Grubszy film olejowy to większe opory i będzie spalał olej. Zresztą pęd powietrza chłodzi silnik. 5W50 wlewałbym jakbym się bez przerwy ścigał.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 02 sty 2019, 23:55

qwerty01 pisze:Tak, tylko 300 km bez przerwy nie jedziesz na wyprostowanej prawej nodze. Zawsze jakiś wymusi pierwszeństwo. Grubszy film olejowy to większe opory i będzie spalał olej. Zresztą pęd powietrza chłodzi silnik. 5W50 wlewałbym jakbym się bez przerwy ścigał.
O...i to juz jest jakis argument:)
Jeszcze jakies opinie?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

Biedron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.

Post autor: Biedron » 03 sty 2019, 12:06

U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 03 sty 2019, 15:54

Biedron pisze:U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.
Panowie wszyscy tutaj piszecie 5w 40, 5w 50 itd, ale co z norma VW, ktora powinien spelniac ten olej, zwracacie w ogole na to uwage?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 03 sty 2019, 16:56

Kupowałem tylko oleje spełniające normy VW.
Normy spełniające VW mają oleje 5W50:
Elf Evolution 900
Gulf Racing
Liqui Moly Molygen
Millers XF Longlife
Mobil 1 Excellent Wear Protection FS X1
Repsol Carrera
Valvoline VR Racing
Kupowałbym z jak największą wartością TBN.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 03 sty 2019, 19:06

qwerty01 pisze: Mobil 1 Excellent Wear Protection FS X1
No tak...ale znowu sprawdzam specyfikacje i on spelnia normy:

MB - Approval 229.3/229.1
Porshe A40

o normie VW, nic nie pisze

niewazne, widze, ze jest kilka rodzaji, moj blad:)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2019, 19:16 przez pamel, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 526
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 03 sty 2019, 19:09

Mój błąd

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 03 sty 2019, 19:17

Biedron pisze:U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.
To jest racja ze ten silnik szybko degraduje olej ze wzgledu na temperatury od suszarek chyba. Ja swoj po zakupie zmienilem po 4 tys. km a drugi raz po 3 tys. km bo byl juz czarny jak w dieslu.

[ Dodano: 2019-01-03, 19:17 ]
qwerty01 pisze:Kupowałem tylko oleje spełniające normy VW.
Normy spełniające VW mają oleje 5W50:
Elf Evolution 900
Gulf Racing
Liqui Moly Molygen
Millers XF Longlife
Mobil 1 Excellent Wear Protection FS X1
Repsol Carrera
Valvoline VR Racing
Kupowałbym z jak największą wartością TBN.
nie wiem jak reszta ale millers 5w50 tez nie spelnia normy vw 502, miedzy innymi dlatego go wylalem bo zrobil sie mega czarny i problemy z zrozruchem strasznie sie nasilily w raz ze spadkiem temperatury.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl