posiadam identyczny pojazd. Na poczatku wlalem 5w50 ale ciezko palił zima(ten olej nie jest zalecany w okresie od jesieni do wiosny) zbyt lepki. Uwazam ze do tego silnika 5w40 to maksymalna lepkosc. Takie rowniez uzywalem. Aktulanie mam wlany 0w30 i pali super, nie testowany w gorace lato ale poki co nie przekroczylem 95oC. Wyczytalem ze taki olej wlewala fabryka do BES.pamel pisze:Odswiezam temat, Audi A6 2.7Biturbo, 2003rok, przebieg 110tys km, chiptuning + lpg, sklaniam sie ku specyfikacji 5w-50, niestety nie ma zbyt duzego wyboru, znalazlem Mobil 1 ale nic nie pisze, czy spelnia normy VW 502 00 itd. Czy mam odpuscic, czy to nie ma wiekszego znaczenia?
Pozdrawiam
[ BES 2.7 250 KM] Jaki olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 526
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Z tym 0W30 to tak różowo nie jest. Fakt mam inny silnik ale trochę się wtrącę. Wcześniej jeździłem na 5W40 (gulf, rowe, valvoline, motul x-cess - straszne gówno).
Do pracy mam 3,7 km. W chłodniejsze dni wskazówka wskazywała ok 70*C płynu chłodzącego jak parkowałem przy pracy. Zmieniłem na olej 0W30. Efekt - znacznie wolniej się nagrzewa. Teraz parkując wskazówka leży na 60 i nie zamierza drgnąć. Aby złapał 90*C na zegarach ok 7km jadąc przez centrum (wcześniej wystarczało jechać 6 km jadąc obwodówką 70-80 km/h bez zatrzymywania).
Wydaje się, że jest to mała różnica. Jednak jak silnik jest niedogrzany to znacznie więcej pali paliwa. Zamiast standardowych 16 l lpg na 100km teraz żłopie ok 22 l lpg na 100km.
Uszkodzony termostat wykluczam, bo objawy od razu wystąpiły po zmianie oleju. Za to silnik znacznie ciszej pracuje, poza porannym rozruchem (1 sekunda), gdzie nie ma oleju w silniku, bo ściekł cały do misy.
Do pracy mam 3,7 km. W chłodniejsze dni wskazówka wskazywała ok 70*C płynu chłodzącego jak parkowałem przy pracy. Zmieniłem na olej 0W30. Efekt - znacznie wolniej się nagrzewa. Teraz parkując wskazówka leży na 60 i nie zamierza drgnąć. Aby złapał 90*C na zegarach ok 7km jadąc przez centrum (wcześniej wystarczało jechać 6 km jadąc obwodówką 70-80 km/h bez zatrzymywania).
Wydaje się, że jest to mała różnica. Jednak jak silnik jest niedogrzany to znacznie więcej pali paliwa. Zamiast standardowych 16 l lpg na 100km teraz żłopie ok 22 l lpg na 100km.
Uszkodzony termostat wykluczam, bo objawy od razu wystąpiły po zmianie oleju. Za to silnik znacznie ciszej pracuje, poza porannym rozruchem (1 sekunda), gdzie nie ma oleju w silniku, bo ściekł cały do misy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja rozumiem, tylko ksiazka serwisowa nie przewiduje instalacji gazowej i chiptuningu...qwerty01 pisze:Kolega w BMW E39 525i przejechał na 5W40 do rumunii nad morze czarne. Kup taki olej jaki masz w książce serwisowej. 5W50 to jest podczas upalania auta.
Sam jechałem swoim samochodem trasy 8-11 godz przy prędkościach powyżej autostradowych i temp oleju była maksymalnie 120*C
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
O...i to juz jest jakis argument:)qwerty01 pisze:Tak, tylko 300 km bez przerwy nie jedziesz na wyprostowanej prawej nodze. Zawsze jakiś wymusi pierwszeństwo. Grubszy film olejowy to większe opory i będzie spalał olej. Zresztą pęd powietrza chłodzi silnik. 5W50 wlewałbym jakbym się bez przerwy ścigał.
Jeszcze jakies opinie?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.
Panowie wszyscy tutaj piszecie 5w 40, 5w 50 itd, ale co z norma VW, ktora powinien spelniac ten olej, zwracacie w ogole na to uwage?Biedron pisze:U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
No tak...ale znowu sprawdzam specyfikacje i on spelnia normy:qwerty01 pisze: Mobil 1 Excellent Wear Protection FS X1
MB - Approval 229.3/229.1
Porshe A40
o normie VW, nic nie pisze
niewazne, widze, ze jest kilka rodzaji, moj blad:)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2019, 19:16 przez pamel, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
To jest racja ze ten silnik szybko degraduje olej ze wzgledu na temperatury od suszarek chyba. Ja swoj po zakupie zmienilem po 4 tys. km a drugi raz po 3 tys. km bo byl juz czarny jak w dieslu.Biedron pisze:U siebie w BES mam zalany Valvoline 5W50. W tym roku byłem w Chorwacji. Odcinkami jazda ze stałą prędkością 160km/h. Temp oleju przy szybkiej jeździe 120st. Zużycia od zmiany do zmiany brak przy wymianie co 15tys. Mechanik jednak zwrócił uwagę, że olej po takim przebiegu wyglądał nieciekawie, więc kolejne zmiany będą częściej.
[ Dodano: 2019-01-03, 19:17 ]
nie wiem jak reszta ale millers 5w50 tez nie spelnia normy vw 502, miedzy innymi dlatego go wylalem bo zrobil sie mega czarny i problemy z zrozruchem strasznie sie nasilily w raz ze spadkiem temperatury.qwerty01 pisze:Kupowałem tylko oleje spełniające normy VW.
Normy spełniające VW mają oleje 5W50:
Elf Evolution 900
Gulf Racing
Liqui Moly Molygen
Millers XF Longlife
Mobil 1 Excellent Wear Protection FS X1
Repsol Carrera
Valvoline VR Racing
Kupowałbym z jak największą wartością TBN.