[ BES 2.7 250 KM] Jaki olej.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
piotrek24dm, ten filmik już widziałem kiedyś,
nie samo 10w czy 5w stanowi o ochronie silnika przy odpalaniu.
Ja nie mam jakoś problemów z terkotaniem,
a tym bardziej wymiana oleju nie zmieniła tego faktu.
Jak napinacz padł to wymieniłem, a nie cudowałem z olejami.
Jak się coś dzieje to trzeba sprawdzić co jest przyczyną, a nie lać motodoktor jak to dawniej było w praktyce,
a w tym przypadku zalanie rzadszego oleju jest tylko doraźną pomocą a nie rozwiązaniem problemu niestety.
nie samo 10w czy 5w stanowi o ochronie silnika przy odpalaniu.
Ja nie mam jakoś problemów z terkotaniem,
a tym bardziej wymiana oleju nie zmieniła tego faktu.
Jak napinacz padł to wymieniłem, a nie cudowałem z olejami.
Jak się coś dzieje to trzeba sprawdzić co jest przyczyną, a nie lać motodoktor jak to dawniej było w praktyce,
a w tym przypadku zalanie rzadszego oleju jest tylko doraźną pomocą a nie rozwiązaniem problemu niestety.
I tutaj ja bym się sprzeczał, i na pewno nie tylko ja, myślę...numeer pisze:marka nie ma większego znaczenia...yaro97 pisze:Ja też myślę że powinienem zalać 5w30 jak zaleca producent . Chyba zdecyduję się na Valvoline lub Motula.
Zamiast Castrola 10W-60 osobiście wolał bym Valvoline VR1 10W-60
Ale niech każdy zaleje co uważa...
Odnośnie 2.7 BiTurbo jedynie pełen syntetyk koniec kropka. Tak jak zaleca producent, 5W-30/40
Brata S4 B5 z programem ABT na 310/492 lata na Valvoline XL-III 5W-30 i nie ma problemu żadnego ani z olejem ani z silnikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
PrzestaĂącie powielać nie potwierdzone opinnie o Castrolu to olej nie gorszy od innych,Jak ktoś kupuje z niewiadomego zródła to potem są takie skutki
2,7T to już wysilony silnik więc jak ktoś ostro jezdzi to olej 10W60 jak najbardziej na miejscu Castrol ok ,Co prawda ja jęzdzę na mobilu 5W50.Ale w A4 mam zalany castrol sam na nim zrobiłem 300tys i ok.
2,7T to już wysilony silnik więc jak ktoś ostro jezdzi to olej 10W60 jak najbardziej na miejscu Castrol ok ,Co prawda ja jęzdzę na mobilu 5W50.Ale w A4 mam zalany castrol sam na nim zrobiłem 300tys i ok.
Kolego Karol89 z czym się nie zgadzasz bo nie rozumie...czytaj uważnie co piszę;)Karol89 pisze:I tutaj ja bym się sprzeczał, i na pewno nie tylko ja, myślę...numeer pisze:marka nie ma większego znaczenia...yaro97 pisze:Ja też myślę że powinienem zalać 5w30 jak zaleca producent . Chyba zdecyduję się na Valvoline lub Motula.
Zamiast Castrola 10W-60 osobiście wolał bym Valvoline VR1 10W-60
Ale niech każdy zaleje co uważa...
Odnośnie 2.7 BiTurbo jedynie pełen syntetyk koniec kropka. Tak jak zaleca producent, 5W-30/40
Brata S4 B5 z programem ABT na 310/492 lata na Valvoline XL-III 5W-30 i nie ma problemu żadnego ani z olejem ani z silnikiem.
Ja do swojego leje MOTUL 5w40 i jest ok . polecam Aczkolwiek wydaje mi się że Seba wie co pisze także pewnie ten Castrol EDGE Sport 10W60 też będzie ok Najważniejsze źródło pochodzenia z castrolami trzeba uważac bo dużo podrabiają
FIAT 126P
VW MK II GTI 1,8 16V
VW MK IV 1,9 TDI
AUDI A6 2,7 T 230/300KM
https://a6klub.pl/a6c5avant-27bt-vt3 ... htm#385579
VW MK II GTI 1,8 16V
VW MK IV 1,9 TDI
AUDI A6 2,7 T 230/300KM
https://a6klub.pl/a6c5avant-27bt-vt3 ... htm#385579
Odswiezam temat, Audi A6 2.7Biturbo, 2003rok, przebieg 110tys km, chiptuning + lpg, sklaniam sie ku specyfikacji 5w-50, niestety nie ma zbyt duzego wyboru, znalazlem Mobil 1 ale nic nie pisze, czy spelnia normy VW 502 00 itd. Czy mam odpuscic, czy to nie ma wiekszego znaczenia?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
Wlasnie dlatego nie chce nic spier...joter82 pisze:
prawie noofka sztuka ta a6stka
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-01-01, 23:47 ]
Wszystkie, ktore znalazlem, sa "longlife", a wymiany beda co 15tys km, czy to jakis problem?joter82 pisze:
lej millersa jest ok
[ Dodano: 2019-01-02, 07:56 ]
Tam jest specyfikacja VW 505 00, a wg instrukcji Audi ten olej jest do silnikow Diesla, do benzynowych powinien byc:joter82 pisze:
lej millersa jest ok
500 00
502 00
501 01
Czy po prostu mam sie nie sugerowac tymi oznaczeniami?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
Ja do swojej 1.8t prawie 300k km przejechane zalałem valvoline 5w40 max life i jest ok, ale też grzałem się na mobila 5w50. Sam szukałem jakiś informacji o olejach i ich jakości /właściwościach,zastanawiałem się nad jakościią do ceny. Np na youtube jest gość który ma mega dużo testów olei i tu np max life i milers
i tu np w opisie ma gość linka do takiej zbiorczej tabelki ile się wycierały te wałeczki z filmów:
Nie wiem na ile takie testy mogą być wiarygodne ale mogą dać do myślenia. Przy normalnej jeździe ważne jest zapewnienie silnikowi ochrony w całym zakresie temperatur. Są oleje sportowe które zalewa się np tylko na jeden, dwa wyścig i się spuszcza więc ochrona w dolnym zakresie ich nie interesuje-co innego w codziennym użytkowaniu.
PS. to nie mój kanał i nie znam gościa.
i tu np w opisie ma gość linka do takiej zbiorczej tabelki ile się wycierały te wałeczki z filmów:
Nie wiem na ile takie testy mogą być wiarygodne ale mogą dać do myślenia. Przy normalnej jeździe ważne jest zapewnienie silnikowi ochrony w całym zakresie temperatur. Są oleje sportowe które zalewa się np tylko na jeden, dwa wyścig i się spuszcza więc ochrona w dolnym zakresie ich nie interesuje-co innego w codziennym użytkowaniu.
PS. to nie mój kanał i nie znam gościa.