A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
Panowie odświeżę temat
w moim A6 BiTDI competition 2016 przebieg 45 000 km zapaliła się kontrolka okładzin hamulcowych, zakładam że to przód, bo z tyłu wymieniałem klocki po ok 22 000 km. W ASO powiedzieli że najprawdopodobniej trzeba wymienić tarcze i klocki - łączny koszt ok 4500 zł :shock: :shock:
Czy to prawda że przy tym przebiegu klocki i tarcze już są do wymiany? Czy jestem skazany na ASO czy możecie mi polecić jakieś zamienniki?
Czy wymieniając klocki/tarcze poza ASO stracę gwarancję?
w moim A6 BiTDI competition 2016 przebieg 45 000 km zapaliła się kontrolka okładzin hamulcowych, zakładam że to przód, bo z tyłu wymieniałem klocki po ok 22 000 km. W ASO powiedzieli że najprawdopodobniej trzeba wymienić tarcze i klocki - łączny koszt ok 4500 zł :shock: :shock:
Czy to prawda że przy tym przebiegu klocki i tarcze już są do wymiany? Czy jestem skazany na ASO czy możecie mi polecić jakieś zamienniki?
Czy wymieniając klocki/tarcze poza ASO stracę gwarancję?
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
klocki to norma, u mnie już leży i czeka na założenie nowy komplecik na przód.
Na klockach zrobiłem 30-40k km na przodzie.
Sprawdź co masz, u mnie siedzi 1LL ale mam starszy model... koszt 1000zł /postawiłem na komplet textara - >> stąd <<
Z tego co widze w historii auta to tarcze się wymienia co druga wymianę klocków
tak nawiasem to za 4500 szedł bym w jakis upgrade hamulcowy.... słabo oceniam ATE bo to właśnie montuje ASO... a czy mechanicy z ASO zrobią to lepiej niż kto inny znający sie narzeczy.... :D
Na klockach zrobiłem 30-40k km na przodzie.
Sprawdź co masz, u mnie siedzi 1LL ale mam starszy model... koszt 1000zł /postawiłem na komplet textara - >> stąd <<
Z tego co widze w historii auta to tarcze się wymienia co druga wymianę klocków

tak nawiasem to za 4500 szedł bym w jakis upgrade hamulcowy.... słabo oceniam ATE bo to właśnie montuje ASO... a czy mechanicy z ASO zrobią to lepiej niż kto inny znający sie narzeczy.... :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 03 sty 2010, 23:43
- Imię: luks
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: PL
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Ja dodam, ze klocki tylnie wymienialem przy 35kkm i zalozylem ceramiczne ATE, ktore wystarczyly na kolejne 63kkm.
Przednie tarcze i klocki wytrzymaly 91kkm (tarcza miala 31,6mm grubosci) i zostal zalozony zestaw ATE rowniez z ceramicznymi klockami.
W poprzednim C6 (3.0 TDI 240KM) tarcze przednie wytrzymaly do drugiej zmiany klockow czyli jakies 150kkm, przy mojej jezdzie glownie autostradowej.
Przednie tarcze i klocki wytrzymaly 91kkm (tarcza miala 31,6mm grubosci) i zostal zalozony zestaw ATE rowniez z ceramicznymi klockami.
W poprzednim C6 (3.0 TDI 240KM) tarcze przednie wytrzymaly do drugiej zmiany klockow czyli jakies 150kkm, przy mojej jezdzie glownie autostradowej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 sie 2021, 10:46
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: WAW
- Kontakt:
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
cześć,
Jakie klocki i tarcze do A6 C7 competition z 2017 r. ?
Jedne tarcze znalazłem na Inercars - https://intercars.pl/produkty/1659034-t ... a-08a7591x
Jakie klocki i tarcze do A6 C7 competition z 2017 r. ?
Jedne tarcze znalazłem na Inercars - https://intercars.pl/produkty/1659034-t ... a-08a7591x
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Numer VIN na PW i wszystko będziesz wiedział
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 gru 2019, 13:34
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlasie
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Witam, ktoś podpowie numerami jakie tarcze klocki WAUZZZ4G9HN088292 z góry dzięki 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 gru 2019, 13:34
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlasie
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Serdeczne dzięki 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 sty 2023, 20:05
- Imię: pAWEL
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Ponawiam temat, bo w bi turbo niestety zimmerman czy ate (tarcze) to sa do pierwszego hamowania z 250 . Później juz sie można nabawić parkinsona od trzymania kierownicy. Klocki niestety ate to 18000 tys max. I tez dojeżdżają tarcze jak sa oryginalne. Moje pytanie czy ktoś przy w miare dynamicznej jeździe przetestował jakieś tarcze i kolcki poza oryginalem. Bo z moich doświadczeń( a to juz 5 sztuka audi z tym silnikiem ) to niestety bez oryginalu nie ma co podjeżdżać. Reszta sie pali albo gnie tarcze, zaraz później łożyska do wymiany
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 344
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
A co to ten oryginał?stefekburczymucha pisze: ↑09 sty 2023, 02:07Ponawiam temat, bo w bi turbo niestety zimmerman czy ate (tarcze) to sa do pierwszego hamowania z 250 . Później juz sie można nabawić parkinsona od trzymania kierownicy. Klocki niestety ate to 18000 tys max. I tez dojeżdżają tarcze jak sa oryginalne. Moje pytanie czy ktoś przy w miare dynamicznej jeździe przetestował jakieś tarcze i kolcki poza oryginalem. Bo z moich doświadczeń( a to juz 5 sztuka audi z tym silnikiem ) to niestety bez oryginalu nie ma co podjeżdżać. Reszta sie pali albo gnie tarcze, zaraz później łożyska do wymiany

Faktem jest, że układ nawet w 2.0 TDI jest zbyt mało wydajny i jeżeli ktoś jeździ trochę szybciej niż pozwalają przepisy to łatwo o przegrzanie, o BiTDI nie wspominam gdzie system jest niewiele większy a możliwości już tak.
Wszystko zależy od tego jak bardzo ciężką nogę masz, w 90% przypadków u naszych klientów problem został rozwiązany dzięki zastosowaniu tarcz Zimmermann z klockami EBC Yellow lub Hawk HPS 5.0. Jest niestety pozostałe 10% u których ten zestaw to nadal było zbyt mało ale mamy i przypadek gdzie set 400 mm z S7 z klockami Hawk HPS 5.0 i oryginalnymi tarczami nie wytrzymał więc jak wspomniałem na początku - wszystko zależy od potrzeb.
Napisałeś jedynie o tym jakie tarcze zastosowałeś gdzie tarcze nie mają tu zbyt wielkiego znaczenia, hamulce to przede wszystkim klocki, to one odpowiadają za skuteczność oraz fading.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 sty 2023, 20:05
- Imię: pAWEL
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: A6 C7 3.0 BiTDI Klocki i tarcze hamulcowe
Nie wiem gdzie maja fabryke ale ewidentnie sie sprawdzaja , nie grzeja, nie gna tarcz i wystarczaja na 3xdluzej. 2.0 moze ma mniejsze delikatnie tarcze i zaciski ale tu wchodzi glownie masa w rachube i stad sie biora problemy z BiTurbo. Hamulce ewidentnie za male. Zimmermany przerabialem i nawiercane i zwykle jeden szajs. Ale byc moze te klocki o ktorych wspominasz maja lepszy wplyw na tarcze i one wytrzymuja . Z klockami zimmerman to sie nadaje maksymalnie do roweru albo hamowania z 200 przez 3 kilometry, uzywajac 20% nacisku na pedal hamulca. Wtedy moze wyjda z opresjiLewian pisze: ↑09 sty 2023, 08:47A co to ten oryginał?stefekburczymucha pisze: ↑09 sty 2023, 02:07Ponawiam temat, bo w bi turbo niestety zimmerman czy ate (tarcze) to sa do pierwszego hamowania z 250 . Później juz sie można nabawić parkinsona od trzymania kierownicy. Klocki niestety ate to 18000 tys max. I tez dojeżdżają tarcze jak sa oryginalne. Moje pytanie czy ktoś przy w miare dynamicznej jeździe przetestował jakieś tarcze i kolcki poza oryginalem. Bo z moich doświadczeń( a to juz 5 sztuka audi z tym silnikiem ) to niestety bez oryginalu nie ma co podjeżdżać. Reszta sie pali albo gnie tarcze, zaraz później łożyska do wymianyGdzie to Audi ma fabrykę tarcz?
Faktem jest, że układ nawet w 2.0 TDI jest zbyt mało wydajny i jeżeli ktoś jeździ trochę szybciej niż pozwalają przepisy to łatwo o przegrzanie, o BiTDI nie wspominam gdzie system jest niewiele większy a możliwości już tak.
Wszystko zależy od tego jak bardzo ciężką nogę masz, w 90% przypadków u naszych klientów problem został rozwiązany dzięki zastosowaniu tarcz Zimmermann z klockami EBC Yellow lub Hawk HPS 5.0. Jest niestety pozostałe 10% u których ten zestaw to nadal było zbyt mało ale mamy i przypadek gdzie set 400 mm z S7 z klockami Hawk HPS 5.0 i oryginalnymi tarczami nie wytrzymał więc jak wspomniałem na początku - wszystko zależy od potrzeb.
Napisałeś jedynie o tym jakie tarcze zastosowałeś gdzie tarcze nie mają tu zbyt wielkiego znaczenia, hamulce to przede wszystkim klocki, to one odpowiadają za skuteczność oraz fading.