[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Świeca żarowa zasilana jest napięciem 4,4 V. Najprościej zmierzyć rezystancję. Spróbuj jeszcze raz wziąć miernik do ręki, ustaw zakres omów do 20 lub 200 (zależy jaki), zdejmij fajkę ze świecy, przytknij jeden przewód do główki świecy a drugi do masy gdzieś na bloku silnika. Jak jest sprawna świeca to pokaże ok. 0,8 Ohm. Jak nie, to kilka Ohm bądź w cale nie zareaguje miernik (przerwa). Możesz też wziąć miernik na brzęczyk. Jak zapiszczy, to jest przejście i jest raczej OK (choć nie zawsze bo może być zbyt duży opór na gwincie). Prościej tego opisać chyba nie idzie.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
I co z tego wynika? Czy ona będzie miała ok. 0,8 czy 1.0 Ohm to i tak będzie najprawdopodobniej sprawna. Jeżeli chcesz zabłysnąć swoją "fachową" wiedzą, przenieś się na forum Elektrody, bo tam jeden mądrzejszy od drugiego, tylko że nic z tego dla zwykłych czytelników, szukających pomocy, nic nie wynika.konradkry77 pisze: to dokładność jego jest 20%
Nie sądzę by koledzy na forum posługiwali się multimetrami za 2 tys. zł, bądź nawet za 500 zł.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Panowie, no i dziś sprawdziłem świece multimetrem, nie multimetrem na wszystkie sposoby i niestety , napięcia brak, przejścia brak itd....wynika z tego , że wszystkie świece spalone mimo tego , że komputer pokazuje tylko przerwę na 1 cylindrze 
Pytanie co mogło się stać skoro 2 miesiące temu wszystkie były wymieniane, dlaczego nagle się spaliły ?

Pytanie co mogło się stać skoro 2 miesiące temu wszystkie były wymieniane, dlaczego nagle się spaliły ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
1. Kiepskiej jakości
2. Pamiętaj świece grzeją też w czasie pracy a mianowicie w pierwszych minutach, może padnięty jest czujnik temperatury ? i pokazuje głupoty, a to wysterowywuje przekaźnik,
3. Częste odpalanie,
4. Przekaźnik sterujący, pamiętaj ze sterownik musi zrobić na świecy 5V i robi to za pomocą impulsów,
2. Pamiętaj świece grzeją też w czasie pracy a mianowicie w pierwszych minutach, może padnięty jest czujnik temperatury ? i pokazuje głupoty, a to wysterowywuje przekaźnik,
3. Częste odpalanie,
4. Przekaźnik sterujący, pamiętaj ze sterownik musi zrobić na świecy 5V i robi to za pomocą impulsów,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
BERU GE115 lub nowszy model BERU GE133
.
[ Dodano: 2018-11-05, 15:54 ]
Zawsze możesz kupić oryginalne bez opakowania, np.
https://aparts.pl/partscatalogue/059963 ... 3319S.aspx#
Sam u nich kupuję części i akurat też brałem jedną świecę. Była oryginalna
. Są to najnowsze świece, które zamiast napisu BERU mają BorgWarner, ale to nadal BERU
.

[ Dodano: 2018-11-05, 15:54 ]
Zawsze możesz kupić oryginalne bez opakowania, np.
https://aparts.pl/partscatalogue/059963 ... 3319S.aspx#
Sam u nich kupuję części i akurat też brałem jedną świecę. Była oryginalna


Jakaś podpowiedź jak sprawdzić czy sam przekaźnik jest dobry ?
Tak jak wspominałem na początku, 2 miesiące temu wymienione świece bo były spalone na 2 i 4 cylindrze. Od tamtego czasu zero błędów i teraz:
- pojawił się nagle błąd odnośnie wszystkich świec - wsadzono nowy przekaźnik dla sprawdzenia
- błąd - przerwa na pierwszym cylindrze i
-błąd 005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - błąd sumy kontrolnej
- wsadzono stary przekaźnik i wykasowano błędy- przy ponownym uruchomieniu silnika cały czas te same błędy.
Tak jak wspominałem na początku, 2 miesiące temu wymienione świece bo były spalone na 2 i 4 cylindrze. Od tamtego czasu zero błędów i teraz:
- pojawił się nagle błąd odnośnie wszystkich świec - wsadzono nowy przekaźnik dla sprawdzenia
- błąd - przerwa na pierwszym cylindrze i
-błąd 005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - błąd sumy kontrolnej
- wsadzono stary przekaźnik i wykasowano błędy- przy ponownym uruchomieniu silnika cały czas te same błędy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
No właśnie dziwne bo ten błąd pojawił się dopiero gdy wsadziłem nowy przekaźnik świec, później po włożeniu starego błąd nadal się pojawia. W ostatnim czasie programu nie robiłem ale ogólnie były klapy off i EGR off.konradkry77 pisze:Błąd sumy kontrolnej, brzmi ciekawie,
Robiłeś program
Sprawdź wtyczki czy nie ma zieleni,
Sprawdź masy do sterownika,
Skasuj błędy i adaptacja. Do wartości podstawowych,
Test poszczególnych peryferii jest tam również grzanie świec. Zobaczysz czy grzeją, przydała by się jakaś wyjęta.
Zrobiłem przed chwilą test elementów wykonawczych i przekaźnik świec żarowych było napięcie 12.70 i cykl pracy 11.4 % co to oznacza ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź