Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Post autor: innova » 12 lis 2011, 22:32

Drodzy forumowicze,

proszę o wskazanie jakiegoś manuala (forum lub zewnętrzny) opisującego proces wymiany świec żarowych w przypadku silnika 3.0TDi. W szczególności poszukuję następujących informacji:

a) sposób numeracji cylindrów w przypadku silnika 3.0TDi
b) sposób zdjęcia czopów zasilających świece
c) jakiś patent na dobrze dopasowany klucz do wykręcania i wkręcania świec oraz łatwe dotarcie (co ewentulnie zdemontować) do świec ze środkowych cylindrów

chciałem to zlecić fachowcom z warsztatów ale Ci nie znajdują czasu, tak są robotą obłożeni co wcale mnie nie zmartwiło a jedynie utwierdziło w przekonaniu, iż należy to zrobić we własnym zakresie, przynajmniej będzie zrobione poprawnie w myśl zasady: "chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam" <luzik>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez innova, łącznie zmieniany 1 raz.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 lis 2011, 22:53

A dlaczgo chcesz wymienic swiece?Pokazuje ci blad?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 13 lis 2011, 12:07

tak,
wyskakuje klasyczna formułka o błędzie (rozwarciu obwodu) świec. Zaczęło się od numeru 3 a ostatnio chorobą rozprzestrzeniła się również na numer 5 i stąd poprosiłem o wskazanie organizacji numerów cylindrów gdyż o ile cyl 5 można stosunkowo łatwo trafić o tyle z cyl 3 już prawdopodobieństwo wynosi 50% :>

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 13 lis 2011, 13:25

tak to wygląda z numeracją patrząc z przodu na auto.... :

szyba... :)

lewo------- prawo
3 ---------- 6
2 ---------- 5
1 ---------- 4

tu jest przód auta :)

świece wykręcasz po zdjęciu z nich kabli z wtyczkami (po prostu je ściągasz :) )
Nie demontujesz niczego, poza plastikową osłoną silnika z napisem 3.0 tdi...
Wykręcasz je głęboką, wąską "10" chyba....
Nie kręcisz na siłę. Jak nie chce iść - odpuść sobie. Po prostu - uwierz mi :]
Po wykręceniu - wyciągasz kawałkiem gumowego wężyka dość sztywnego, żeby można było "nacisnąć" go na świecę. Tym samym wężykiem również wkładasz i wkręcasz wstępnie świece po wymianie.
Jeśli po wykręceniu pierwszej świecy widzisz, że ta ma biały, ceramiczny pasek od góry (a nie czerwony) - dajesz se siana z wymianą reszty. Po prostu mi uwierz :)

pozdr
oczywiście całość prac wykonujesz po uprzednim wyssaniu syfu z tulei świec <lol>
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 13 lis 2011, 14:55

Tak czy siak lepiej wyminic caly komplet a nie patrzac ktora siadla a ktora dobra bo zaraz beda nastepne do wymiany!! W moim przypadku nie mialem swiec ceramicznych i wymiana przebiegla bezproblemowo.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 13 lis 2011, 19:20

tmr pisze:szyba...

lewo------- prawo
3 ---------- 6
2 ---------- 5
1 ---------- 4

tu jest przód auta
niezłe, trzeba było miast zapisu "tu jest przód auta" wprowadzić coś w stylu: "a tu stoisz baranie" <radocha> oczywiście tu pozwoliłem sobie na wprowadzenie elementów humoru.

a tak na serio to wielkie dzięki za zestawienie informacji. Klucz już mam, w sumie 9PLN kosztował, przygotowałem też trochę smaru grafitowego na gwint (aby się nie zapiekł gwint przy dokręceniu) ale nie wiem czy proces i procedura wymiany przewidują taką potrzebę. Moja procedura nie przewiduje natomiast odessania syfu, to już zbyt zaawansowany chwyt do wykonania w warunkach polowych. O ile kwestię tych świec porcelanowych i doświadczeń z nimi (kłopoty jak zostanie jednak w środku) zrozumiałem, to zaskoczyłeś mnie tym wężykiem gumowym. Owszem mam coś z podobnego asortymentu przy akwarium ale czy penseta czy jakieś szczypce nie wystarczą ?

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 13 lis 2011, 20:35

-ja też używam wężyk od akwarium (grubszy...), albo koniec sondy (żołądkowej) :)

- lepiej nie smaruj niczym tych gwintów

- syf odsysasz odkurzaczem i kawałkiem rurki... :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 13 lis 2011, 23:34

tmr pisze:-ja też używam wężyk od akwarium (grubszy...), albo koniec sondy (żołądkowej) :)
jeszcze dość dobrze pasuje rurka od pianki do czyszczenia klimy jak wynika z moich naprędce przeprowadzonych testów <okok>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 lis 2011, 10:37

Tylko ostrożnie bo w naszych silnikach świece chyba lubia się kruszyć...

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 16 lis 2011, 00:11

te porcelanowe jak najbardziej są postrzegane jako kruche, natomiast te w całości metalowe już sprawiają solidne wrażenie

natomiast po bliższym przeglądzie sprawy już wiem po co wężyk...tyle że oprócz wężyka to trzeba mieć jeszcze palce/dłonie pianisty chyba, gdyż wciąż nie widzę jakoś zbyt prosto (bez rozbiórki elementów wokół) operacji zdjęcia czopów/wtykó zasilania a za kabel nie chcę ciągnąć.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 14 gru 2011, 19:21

kilka słów podsumowania tematu, gdyż wymiana się odbyła. Wszystko jest tak jak tmr opisał, cytat poniżej oraz kilka słów mojego komentarza:
tmr pisze:tak to wygląda z numeracją patrząc z przodu na auto.... :

szyba... :)

lewo------- prawo
3 ---------- 6
2 ---------- 5
1 ---------- 4

tu jest przód auta :)

świece wykręcasz po zdjęciu z nich kabli z wtyczkami (po prostu je ściągasz :) )
Nie demontujesz niczego, poza plastikową osłoną silnika z napisem 3.0 tdi...
Wykręcasz je głęboką, wąską "10" chyba....
Nie kręcisz na siłę. Jak nie chce iść - odpuść sobie. Po prostu - uwierz mi :]
Po wykręceniu - wyciągasz kawałkiem gumowego wężyka dość sztywnego, żeby można było "nacisnąć" go na świecę. Tym samym wężykiem również wkładasz i wkręcasz wstępnie świece po wymianie.
Jeśli po wykręceniu pierwszej świecy widzisz, że ta ma biały, ceramiczny pasek od góry (a nie czerwony) - dajesz se siana z wymianą reszty. Po prostu mi uwierz :)

pozdr
oczywiście całość prac wykonujesz po uprzednim wyssaniu syfu z tulei świec <lol>
i teraz tak:
syf z tulei świecy jak najbardziej trzeba usunąć, można odessać lub wydmuchnąć sprężonym powietrzem (przykładowo od klucza pneumatycznego lub spray)

problemy z wykręceniem świecy i opory występują przez pierwszych kilka obrotów przy odkręcaniu i stąd wygodnie jest kilkukrotnie wykonać obrót odkręcający jak i dokręcający oraz wdmuchnąć jakiegoś smaru w spray'u (miedziany wysokotemperaturowy jest OK ale na tym etapie nie jest konieczny, nawet silikonowy olej w spray'u będzie dobry)

no i patent z wężykiem jest super, wężyk od pompki powietrza w akwarium jest idealny, wystarczy jakieś 30cm

klucza nie pamiętam (10 czy 11) ale faktycznie musi być wąski, czyli taki w którym rurka średnicy 10/11mm ma zagniecione w sześciokąt zakończenie (prawie nic nie wystaje na boki)

ja posmarowałem gwint smarem miedzianym ostatecznie przy wkręcaniu nowej świecy - w przyszłości powinno być łatwiej się z nią uporać.

to w sumie na tyle z bezpośrednich spostrzeżeń oraz słów podsumowania

bob_tw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2016, 10:24
Lokalizacja: OPO

Post autor: bob_tw » 03 sty 2016, 10:54

Jako że to mój pierwsz post to witam wszystkich
I od razu pytania

Pokazuje mi błędy na świecach po zdjęciu fajki widać czerwony pierścień czyli nie powinny się zerwać...
Znajomy mówił że jego mechanik twierdzie że przy wymianie świec należy wymiwnić przekaźnik świec żarowych bo może <figielek> być problem poźniej....

Jak zmieniałem kompresor zawieszenia również w komplecie był przekaźnik więc go zlokalizowałem i wymieniłem

Więc jak to jest z tym przekaźnikiem przy wymianie świec??
Pozdr

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 06 sty 2016, 21:26

bob_tw pisze:Więc jak to jest z tym przekaźnikiem przy wymianie świec??
Odpuść sobie takie rady. Wymieniałem już świece w paru samochodach i nie było nigdy problemu z jakimś przekaźnikiem. Jak masz do wymiany daną świecę to tylko ją wymień a nie coś jeszcze na zapas.
Numeracja świec jak w postach powyżej z tym, że strona lewa w aucie to ta po stronie kierowcy - w wersji europejskiej (patrzy się z miejsca siedzenia kierowcy).
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 14 paź 2016, 21:31

witam, podzielę się moimi doświadczeniami....
wymieniłem świece żarowe w silniku 2.7tdi

Przez dwa dni wcześniej (3 krotnie) aplikowałem w nie WD40 co by ułatwić ewentualny opór .

Przy odkręcaniu ustawiłem klucz na 15Nm i poszły be problemu - czyli jak widać były wkręcone z mniejszą siłą niż zalecane dokręcanie (15Nm).

Zaskoczony byłem jednym - wszystkie były wkręcone na sucho, bez smarów wysokotemperaturowych itd., o których sporo piszą producenci świec żarowych.
Ja, nowe wkręciłem na smar wysokotemperaturowy, zgodnie z zaleceniem producentów, tylko czy to było konieczne skoro na sucho dały się normalnie wykręcić - pewnie życie to zweryfikuje.


Zastosowałem świece BERU GE115 , 4,4V.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 15 paź 2016, 06:45

Mi na samym początku spaliło świece jedna i jedna wymieniłem , wkręciłem bez żadnych smarów itp. sadze ze to niepotrzebne . Ciężko zdjąć fajkę ale ja użyłem trytki i poszło jak złoto :)
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga