[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kolego, miernik w łapkę, schemat przed oczy i mierzymy,
Te 12 v to może być napięcie akumulatora, procenty wypełnienie impulsu.
A rzeczywistość jest inna, przekaźnik jest elementem wykonawczym i nie sądzę że ma na sobie linie diagnozy.
Dostaje że sterownika napięcie i wartość wypełnienia, i to ma zrobić.
Silnik jedynie poczuje spadek napiecia, te świeczki mają kilka A poboru prądu, podbije lekko dawkę wtrysku i to wszystko.
Te 12 v to może być napięcie akumulatora, procenty wypełnienie impulsu.
A rzeczywistość jest inna, przekaźnik jest elementem wykonawczym i nie sądzę że ma na sobie linie diagnozy.
Dostaje że sterownika napięcie i wartość wypełnienia, i to ma zrobić.
Silnik jedynie poczuje spadek napiecia, te świeczki mają kilka A poboru prądu, podbije lekko dawkę wtrysku i to wszystko.
Dzisiaj rano przy temperaturze zewnętrznej ok +6 stopni zrobiłem pomiar z grupy 012 i wyszło:
status: Pre-Glow
czas grzania: 2.88 s
Jak to mam rozumieć ? Świece grzały ? A jak sprawdzam je multimetrem to wychodzi, że są walnięte ? Za dużo tego i już sam nie wiem co się dzieje więc chyba poczekam i oddam auto do mechanika ale termin mam dopiero na 17 grudnia
status: Pre-Glow
czas grzania: 2.88 s
Jak to mam rozumieć ? Świece grzały ? A jak sprawdzam je multimetrem to wychodzi, że są walnięte ? Za dużo tego i już sam nie wiem co się dzieje więc chyba poczekam i oddam auto do mechanika ale termin mam dopiero na 17 grudnia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
VCDS pokazuje mi błąd uszkodzonej świecy 3-go cylindra:
005660 - świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P161C - 001 - przerwa
Sprawdziłem dziś miernikiem oporność tej świecy wynik ok 20ohm.
Z tego co czytałem to oprność sprawnej świecy to 0,8-1 ohm-a.
Z ciekawości sprawdziłem jeszcze na 1-szym cylindrze i faktycznie opór sprawnej świecy był w granicy 1ohm
Rozumiem że świeca na 3-cim cylindrze do wymiany?
005660 - świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P161C - 001 - przerwa
Sprawdziłem dziś miernikiem oporność tej świecy wynik ok 20ohm.
Z tego co czytałem to oprność sprawnej świecy to 0,8-1 ohm-a.
Z ciekawości sprawdziłem jeszcze na 1-szym cylindrze i faktycznie opór sprawnej świecy był w granicy 1ohm
Rozumiem że świeca na 3-cim cylindrze do wymiany?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Masakra z tymi świecami...
Wymieniłem świece, wymieniłem przekaźnik - błąd sterownika świec dalej był nie kasowalny... skręciłem wszystko, zamknąłem maskę, odpalam VCDSa - błędów niema... Dwa dni z odpalaniem było ok a teraz samochód kręci po 10-15s, biała chmura jakbym wybrał kilku papieży naraz i 7 błędów na VCDS: 1 od sterownika świec i 6 błędów od obwodu otwartego każdej świecy...
Zostalo mi tylko podmienić kapturki albo najlepiej całą instalację do przekaźnika a potem chyba zostaje mi tylko wymiana ECU
Sprawdzę jutro - może jakieś "zimne" luty są na tym pinie w ECU?!
Ktoś ma jeszcze jakieś doswiadczenie z tym problemem?
Wymieniłem świece, wymieniłem przekaźnik - błąd sterownika świec dalej był nie kasowalny... skręciłem wszystko, zamknąłem maskę, odpalam VCDSa - błędów niema... Dwa dni z odpalaniem było ok a teraz samochód kręci po 10-15s, biała chmura jakbym wybrał kilku papieży naraz i 7 błędów na VCDS: 1 od sterownika świec i 6 błędów od obwodu otwartego każdej świecy...
Zostalo mi tylko podmienić kapturki albo najlepiej całą instalację do przekaźnika a potem chyba zostaje mi tylko wymiana ECU

Ktoś ma jeszcze jakieś doswiadczenie z tym problemem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Podłącz miernik na pin który wysterowywuje przekaźnik z ECU, potem vcds, i test komponentów,
Jak dojdziesz do świec powinno pojawić się napięcie, na mierniku.
Jak nie to lokalizacja pinu na ECU. I podobna procedura.
Oczywiście ten przekaźnik od świec możesz wzbudzić podłączając z zewnątrz napięcie
[ Dodano: 2018-11-25, 22:35 ]
Pytanie czy zakładasz odpowiednie świece, bo przy BMK są dwa rodzaje
Jak dojdziesz do świec powinno pojawić się napięcie, na mierniku.
Jak nie to lokalizacja pinu na ECU. I podobna procedura.
Oczywiście ten przekaźnik od świec możesz wzbudzić podłączając z zewnątrz napięcie
[ Dodano: 2018-11-25, 22:35 ]
Pytanie czy zakładasz odpowiednie świece, bo przy BMK są dwa rodzaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Ja miałem podobny problem jakis czas temu, najpierw wymieniłem swiece, potem przekźnik i dalej był problem z odpalaniem. W końcu mechnik sprawdził piny w kostce do której wpina sie przekaznik. Okazało sie, że niektóre nie kontaktowały bo były poprostu zgniłe bo jakimś cudem do skrzynki na podzybiu dostawała sie woda. Nie był jej jakoś dużo ale wilgoć zrobiła swoje. Naprawił połaczenia i od tamtej pory wszystko działa jak należy 
