Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 19 paź 2018, 18:12

Dobra, tym razem to będzie chyba strzał w 10. Te lekkie drgania na postoju mają jeszcze jeden objaw. Słyszę czasem głuche pukanie od spodu samochodu. Dwumasa to musi u mnie być. Nic więcej tam nie ma do pukania (za wyjątkiem panewek:)). Niedługo wymienię dwumas i będzie git :)

[ Dodano: 2018-10-19, 18:12 ]
Kolejne testy organoleptyczne przyniosły efekt w postaci poniższego filmu. Gwałtowne puszczenie sprzęgła na biegu - tak na granicy zadławienia silnika. Nic innego jak dwumasa to być nie może. Sprowadza się to do tego, że jakieś 30 stron postów temu miałem rację. Teoria o amortyzatorach daję gwarancję, że nie wypali - amortyzatory nigdy drgań nie powodowały i nie będą powodować.


mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 paź 2018, 18:25

Przecież stwierdziliśmy, że amortyzatory maskują drgania, a nie je wywołują :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 19 paź 2018, 18:28

Może i tak :)
Wymienie tą zasraną dwumasę, bo jak już wszystko inne wymieniłem to co mi tam.
Jak ktoś będzie kiedyś kupował moje auto to mu pokażę ten wątek :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2018, 00:01

Na początku przyszłego tygodnia w końcu wymienię przednie amorki (problem z śrubą), a potem zabiorę się za mechanizm, bo ostatnio jak 'macałem' prawą flanszę, to miała duży luz i nawet stukała w mechanizmie różnicowym.

[ Dodano: 2018-10-30, 00:01 ]
Przednie amorki wymienione, ale skończyło się na rozwiercaniu śrub, bo żadne młotki (nawet udarowe), ściągacze i wyciskanie nie pomogło <uoee> . Jak wiadomo aluminiowa zwrotnica w tym nie pomaga, bo chwila nieuwagi i wiertło wychodzi bokiem. Bez wkrętarki stołowej radzę nie podchodzić :p.

Kolejny etap to naprawa mechanizmu różnicowego, ponieważ po wymianie amorków może jest lepiej, ale nadal to nie to. Jutro będę dzwonił i pytał się o wycenę potrzebnych części oraz o termin realizacji.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 01 lis 2018, 19:07

Śledzę ten temat od dawna i mnie też się wydaje, że to wina mechanizmu rożnicowego. W wielu autach miałem zużyte wahacze, amorki, poduszki silnika, zużyte przeguby itd. i nigdzie takich drgań/wibracji nie miałem. Z niecierpliwością czekam na info Mateusz, trzymam kciuki żeby to był mechanizm rożnicowy! Ps. Bedziesz też zmieniał prawą flansze na tą "poprawioną" ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 01 lis 2018, 20:23

mietek69 pisze:mnie też się wydaje, że to wina mechanizmu rożnicowego. W wielu autach miałem zużyte wahacze, amorki, poduszki silnika, zużyte przeguby itd. i nigdzie takich drgań/wibracji nie miałem
ale mechanizm różnicowy występuje w każdym aucie, te wibracje to trochę dziwne, ja w swojej C5 zmieniłem wał bo miałem luz na krzyżaku i po wymianie na sprawny jest lepiej
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 01 lis 2018, 22:04

Źle sie wyraziłem... Miałem na myśli, że może ten element ma jakiś słaby punkt, który tylko w skrzyniach audi występował.

W internetach znalazłem podobny temat ale o a6 c5 i natknąłem się na zeszyt zerwisowy SSP "861503 Noise, vibration and harshness". Teraz cieżko mi to przeanalizować, może komuś z Was coś wpadnie w oko.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2018, 17:06

Myślę, że do końca listopada temat będzie ogarnięty :).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 17:15

tak sobie próbuje wyobrazić czy taki mechanizm może powodować taki drgania i nie do końca mi się wydaje żeby on to robił, ale poczekamy na relacje
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2018, 17:33

Jeśli mechanizm ma luz, to cała półośka dostaje wibracji, a ona już potrafi wywołać takie odczucia.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 17:38

ale masz luz osiowy?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2018, 17:47


Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 17:59

no tak myslałem ze taki jest, i nie wiem czy on by powodował takie drgania krecąc sie on jest cały czas w osi, jakbys wział i on by sie ruszał góra doł to wtedy takie drgania mogły by być a tak to flansza jak i połoś jest chyba w osi, tak mi sie wydaje.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2018, 19:42

Półoś kręci się z taką samą prędkością jak koło (logiczne :) ), więc drobny luz jest spotęgowany.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 19:47

no ja wiem, ale patrząc np na przeguby wewnętrzne jeśli są wyrobione to półosią można ruszać góra dól i podczas jazdy ona tez się rusza od siły odśrodkowej, ale flansza nie rusza się osiowo
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga