Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 - Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 12:22

Sadza nie może być powyżej 68 gramów, a popiołem się nie przejmuj dopóki nie pojawi się błąd w sterowniku silnika.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 19 mar 2018, 12:39

jak sie nie myle to dla poliftowych silnikow 2.7/3.0tdi granica to 0,37L, to grupa 104.1

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 19 mar 2018, 13:16

mat1324 pisze:Sadza nie może być powyżej 68 gramów, a popiołem się nie przejmuj dopóki nie pojawi się błąd w sterowniku silnika.
Wolę zapobiegać niż leczyć. Od dziś zainteresowałem się tematem czyszczenia DPF pod ciśnieniem w maszynie, ale nie wiem czy się jeszcze w to pchać. Po przejechaniu 10kkm zawartość popiołu podskoczyła z 0.15L na 0.16L. W takim tempie zaraz będzie koniec:( Nie chcę go całkiem zatkać, wolałbym przeczyścić póki czas. Jestem na etapie zbierania opinii o czyszczeniu ciśnieniowym DPF


[ Dodano: 2018-03-19, 13:16 ]
januszm pisze:jak sie nie myle to dla poliftowych silnikow 2.7/3.0tdi granica to 0,37L, to grupa 104.1
Mam przedliftowego 2.0 czyli 175ml

P.S. Najbardziej denerwuje mnie fakt, że przed zakupem sprawdzili sadzę i mówili, że filtr w bardzo dobrym stanie. A tu się okazuje, że to popiół jest ważniejszy bo sadza się wypali jak będzie miejsce na popiół. Jak miejsce na popiół się skończy to i sadza się nie będzie wypalała bo nie będzie miejsca. Wrrrr

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 19 mar 2018, 18:44

Ciekawy temat z tym offsetem, po zakupie auta miałem go na poziomie 8hpa, po 2 tygodniach spadł na 7. Dzisiaj sprawdzałem i jest 6hpa. Wnioskuję że czujnik wraca do życia :)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 23 wrz 2018, 14:21

Witam,

Zapaliła mi się ostatnio kontrolka silnika /

Skasowałem błąd i sprawdziłem parametry

[/URL]
Obrazek

po dwóch tygodniach znowu sprawdziłem te same parametry

Obrazek


Co prawda nie pokazał mi się żaden błąd w tych ostatnich dwóch tygodniach ale zastanawia mnie dlaczego zmierzona masa sadzy raz jest -3 a pożniej -6. Czy czasami czujnik nie jest do wymiany ?? Jak myślicie ???

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 14:48

Pewnie dlatego, że czujnik różnicy ciśnienia ma spoooory offset i zaniża pomiar. Poszukaj jego wskazań i wrzuć tutaj.

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 23 wrz 2018, 15:46

Poniźej wyniki

Obrazek

I jak myślisz ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 18:42

Niby wygląda w porządku, ale wynik ujemny <uoee> .

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 23 wrz 2018, 23:17

mat1324 pisze:Niby wygląda w porządku, ale wynik ujemny <uoee> .
Czyli czujnik jest chyba ok ? A jak oceniasz stan filtra na podstawie otrzymanych informacji?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2018, 23:44

<okok>

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 24 wrz 2018, 11:52

No to super - dziękuje za info.

Czyli jak wywali jakiś bład odnośnie filtra to raczej się tym nie przejmować i go wykasować ?

Widzę na swoim przykładzie, że jak się jeździ mniej dynamicznie / to taki błąd potrafi się pojawić sporadycznie / natomiast jak się zmieni styl jazdy na bardziej dynamiczny to odrazu parametry filtra się poprawiają.

Druga cześć pytania - co sądzisz o takich specyfikach do użytku prewencyjnego przed zatkaniem filtra jak, np. K2 DPF REGENERATOR FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH w SPRAY-u lub MANNOL DPF Cleaner który dolewa się do paliwa ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2018, 12:49

Odpuść temat, bo to nie ma sensu :).

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 26 wrz 2018, 21:17

mat1324 pisze:Odpuść temat, bo to nie ma sensu :).
No to co powiesz na taki komunikat ?

Znaleziono 1 błąd:

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 00 [101] - za mała skuteczność
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 146486 km
Data: 2018.09.23
Czas: 17:20:50

Prędkość obrotowa silnika: 1591.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 58.0 %
Prędkość pojazdu: 63 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 88 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 69 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.460 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Strumień spalin niskociśn.ukł.recyrkulacji spalin obliczony: 4.570
Stosunek różnicy ciśnienia: niskociśn.układ recyrkul.spalin: 22.8 kg/h
U.rec.spal.2: czuj.różn.ciś.1:rząd 1:nap.nieprzet:add. wartość: 39.7 hPa
Ukł.recyrk.spalin 2: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 38.4 hPa
Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 72.86 %
Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 43.12 %
Ukł.recyrkul.spalin 2: czuj.różnicy ciśn.1 rząd 1: dyn.wartość: 38.5 hPa


aktualne informacje z filtra

17:45:58
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 23881 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.10 l
IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 14.21 g
IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -5.47 g
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 338485 m
IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 25.48 l
IDE06059 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 43.4 g
IDE07744 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw. 17 hPa
IDE07745 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.adaptacji 17 hPa
IDE07746 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: nap.nieprzetw. 1125.4 mV
IDE07747 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: offset 0 hPa
IDE07748 Filtr cząstek stałych: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: dyn.offset -2 hPa

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 23:55

A próbowałeś wypalać DPFa?

Martin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Martin80 » 27 wrz 2018, 09:39

mat1324 pisze:A próbowałeś wypalać DPFa?
Ja osobiście tego jeszcze nie robiłem /nie wiem czy będę potrafił to zrobić - w którymś temacie o DPF była gdzieś cała procedura ale się nie wczytywałem w nią dokładnie.

Około miesiąc temu jak byłem na wizycie u mechanika z innym tematem to przy skanowaniu tez wyszedł ten sam błąd i podobno robił wypalanie /wziął za to dodatkowe 200zł/ ale pewności nie mam - czy czasami tylko błędu nie wykasował.

A czasami to nie będzie wina tego czujnika G450 ? Czy spróbować go jednak wypalić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga