Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[CGLC 2.0 177 KM] Dziwne objawy

Silniki wysokoprężne
Marjed84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2018, 09:50
Lokalizacja: Łódź

[CGLC 2.0 177 KM] Dziwne objawy

Post autor: Marjed84 » 31 sie 2018, 10:32

Witam wszystkich. Posiadam swoje audi od lutego tego roku do dnia dzisiejszego zrobiłem nim Ok 9000km. Przez ten okres auto zjadło Ok 7 litrów oleju😢. Auto co drugi dziej a czasami codziennie po przejechaniu Ok 2 kilometrów wskakuje na 990obr/min (niby wypalanie dpf) Ok po każdej takiej procedurze spada mi poziom oleju,(oczywiście wypalam go przez 10-15min)myśle sobie wskoczyłem na autostradę lodz -Płock 150 km prędkość 160km/h obroty 3000 myśle będzie Ok następny dzień znowu wypalanie dpf spadek poziomu oleju, pojechałem z rodzinka na wakacje po przejechaniu ciągiem 1200km zapach paliwa,spadek oleju i kontrolka dpf na zegarze jazda do zgaszenia kontrolki zgasła brak spadku oleju!!!, przejechałem kolejne 250km znowu kontrolka wypalanie ten sam poziom oleju.2 dni znowu wypalanie dpf obroty990 spadek oleju i zapach paliwa, za każdym razem przy procedurze dopalania dpf ubywa mi oleju? Zero bledow.
Pomocy
Dziękuje i pozdrawiam

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 31 sie 2018, 11:00

Masz tutaj dwa problemy,bez fachowca sie nie obedzie,nie masz na co czekac tylko jechac i zdiagnozowac auto.
Mozesz miec jakas nieszczelnosc w wydechu,skoro czujesz spaliny i filtr dpf wypala sie bardzo dlugo - w tym aucie proces wypalania sadzy realizowany jest przez wtrysk paliwa do wydechu.A jak masz nieszczelny wydech i np awarie czujnikow przez/za dpf to wszystko bedzie wariowalo.
Opadajacy poziom oleju raczej nie jest z tym powiazany i jest to odrebny problem. Przyczyn moze byc kilka,od nieszczelnego turbo przez zuzycie uszczelniaczy az do kilku innych rzeczy,bez dobrego mechanika sie nie obejdzie
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Marjed84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2018, 09:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marjed84 » 31 sie 2018, 11:10

Auto jest u mechanika od 2 dni nic nie może znaleść. Dla tego pytam może ktoś ma/miał ten problem. A co do oleju to po pojawieniu się kontroli od dpf u przejechałem 700 km i ubyło Ok 250 gdzie wcześnie ubywało Ok 750 ml

raverone74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 23 lut 2017, 00:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: raverone74 » 04 wrz 2018, 07:20

Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.

Marjed84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2018, 09:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marjed84 » 04 wrz 2018, 09:50

Jakim olejem masz zalane serducho? Tak z ciekawości

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 04 wrz 2018, 20:17

raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa podczas fazy wydechowej.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 09:09 przez danolek, łącznie zmieniany 1 raz.

raverone74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 23 lut 2017, 00:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: raverone74 » 04 wrz 2018, 22:26

danolek pisze:
raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa do wydechu,a nie do cylindrow.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
Nie mam żadnego problemu.To że przybywa oleju w czasie niedokończonego procesu wypalania to norma w TDI.Miałem to samo w nowym Passacie 2.0 TDI a Audi ma 80 tys km i rok temu skończyła się gwarancja.

[ Dodano: 2018-09-04, 22:26 ]
Marjed84 pisze:Jakim olejem masz zalane serducho? Tak z ciekawości
VAG 5W30 LONGLIFE III taki jak zalewa ASO.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 09 wrz 2018, 01:36

Nadal nie rozumiesz. W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 09 wrz 2018, 14:56

danolek pisze: W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
A masz może wiedzę gdzie znajduje się wtryskiwacz który rzekomo wtryskuje paliwo do wydechu? Przejrzałem dokładnie swój układ wydechowy i nie mogę go namierzyć :] Dla przykładu w toyocie 2.2D-CAT jest takie rozwiązanie ale wtryskiwacz jest przed filtrem dpf, kolega walczy z tym ustrojstwem już 3 lata :) zimą podczas wypalania robi się za nim zasłona dymna :> był z tym parę razy w serwisie toyoty, niby wgrali poprawione oprogramowanie zmniejszające dawkę paliwa ale problem nadal występuje.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 16 wrz 2018, 09:11

Paliwo wtryskiwane jest podczas fazy wydechowej. Nie ma mozliwosci,zeby podnosil sie poziom oleju od wypalania DPF.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 16 wrz 2018, 12:48

Każdy DPF jest wypalany przez dotrysk paliwa w fazie wydechowej.
Rozrzedzony olej to efekt nieszczelnych pierścieni zgarniających tłoka.
Duży wpływ na to ma także często przerywana procedura wypalania, lub przepełniony, zabity skamieniałą sądzą filtr i brak możliwości jego wypalenia.
Coś tam wiesz ale teoria to nie wszystko.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 18 wrz 2018, 23:59

Przeczytajcie jeszcze raz pytanie autora tematu, oleju ubywa. Jest jakiś problem w silniku, pierścienie, głowica czy coś co powoduje spalanie oleju, spalony olej trafia w dpf i go zapycha, dlatego tak często załącza się procedura wypalania.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 20 wrz 2018, 12:56

Jak ubywa to turbo rzyga olejem po wydechu :))
Auto powinno kopcić na biało/ niebiesko.

Marjed84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 sie 2018, 09:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marjed84 » 08 paź 2018, 19:53

Raf4rb pisze:Przeczytajcie jeszcze raz pytanie autora tematu, oleju ubywa. Jest jakiś problem w silniku, pierścienie, głowica czy coś co powoduje spalanie oleju, spalony olej trafia w dpf i go zapycha, dlatego tak często załącza się procedura wypalania.



Tez mam podobne przeczucia. Dzisiaj jadę do audi na diagnostykę. Terminy maja super😂

[ Dodano: 2018-10-08, 19:53 ]
Auto odebrane o dealera. Nic nie znaleźli zrobili regenerację dpfa po przejechaniu 5 km znowu wszedł w tryb wypalania. Ręce opadają. Jestem umówiony na test spalania oleju

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 08 paź 2018, 20:28

Pali oleju więcej niż TFSI :) . Ja jak wymieniam olej kupuję 5l i to starcza do kolejnej wymiany po 15 kkm. Proponuję sprawdzić rurę dolotu z turbiny do kolektora, jak jest olej to tylko turbina do regeneracji, a jak sucho to silnik do remontu, bo prawdopodobnie pierścienie na tłokach przepuszczają olej
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl