[CGLC 2.0 177 KM] Dziwne objawy
[CGLC 2.0 177 KM] Dziwne objawy
Witam wszystkich. Posiadam swoje audi od lutego tego roku do dnia dzisiejszego zrobiłem nim Ok 9000km. Przez ten okres auto zjadło Ok 7 litrów oleju😢. Auto co drugi dziej a czasami codziennie po przejechaniu Ok 2 kilometrów wskakuje na 990obr/min (niby wypalanie dpf) Ok po każdej takiej procedurze spada mi poziom oleju,(oczywiście wypalam go przez 10-15min)myśle sobie wskoczyłem na autostradę lodz -Płock 150 km prędkość 160km/h obroty 3000 myśle będzie Ok następny dzień znowu wypalanie dpf spadek poziomu oleju, pojechałem z rodzinka na wakacje po przejechaniu ciągiem 1200km zapach paliwa,spadek oleju i kontrolka dpf na zegarze jazda do zgaszenia kontrolki zgasła brak spadku oleju!!!, przejechałem kolejne 250km znowu kontrolka wypalanie ten sam poziom oleju.2 dni znowu wypalanie dpf obroty990 spadek oleju i zapach paliwa, za każdym razem przy procedurze dopalania dpf ubywa mi oleju? Zero bledow.
Pomocy
Dziękuje i pozdrawiam
Pomocy
Dziękuje i pozdrawiam
Masz tutaj dwa problemy,bez fachowca sie nie obedzie,nie masz na co czekac tylko jechac i zdiagnozowac auto.
Mozesz miec jakas nieszczelnosc w wydechu,skoro czujesz spaliny i filtr dpf wypala sie bardzo dlugo - w tym aucie proces wypalania sadzy realizowany jest przez wtrysk paliwa do wydechu.A jak masz nieszczelny wydech i np awarie czujnikow przez/za dpf to wszystko bedzie wariowalo.
Opadajacy poziom oleju raczej nie jest z tym powiazany i jest to odrebny problem. Przyczyn moze byc kilka,od nieszczelnego turbo przez zuzycie uszczelniaczy az do kilku innych rzeczy,bez dobrego mechanika sie nie obejdzie
Mozesz miec jakas nieszczelnosc w wydechu,skoro czujesz spaliny i filtr dpf wypala sie bardzo dlugo - w tym aucie proces wypalania sadzy realizowany jest przez wtrysk paliwa do wydechu.A jak masz nieszczelny wydech i np awarie czujnikow przez/za dpf to wszystko bedzie wariowalo.
Opadajacy poziom oleju raczej nie jest z tym powiazany i jest to odrebny problem. Przyczyn moze byc kilka,od nieszczelnego turbo przez zuzycie uszczelniaczy az do kilku innych rzeczy,bez dobrego mechanika sie nie obejdzie
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 23 lut 2017, 00:47
- Lokalizacja: Olsztyn
Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa podczas fazy wydechowej.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 09:09 przez danolek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 23 lut 2017, 00:47
- Lokalizacja: Olsztyn
Nie mam żadnego problemu.To że przybywa oleju w czasie niedokończonego procesu wypalania to norma w TDI.Miałem to samo w nowym Passacie 2.0 TDI a Audi ma 80 tys km i rok temu skończyła się gwarancja.danolek pisze:w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa do wydechu,a nie do cylindrow.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
[ Dodano: 2018-09-04, 22:26 ]
VAG 5W30 LONGLIFE III taki jak zalewa ASO.Marjed84 pisze:Jakim olejem masz zalane serducho? Tak z ciekawości
Nadal nie rozumiesz. W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
A masz może wiedzę gdzie znajduje się wtryskiwacz który rzekomo wtryskuje paliwo do wydechu? Przejrzałem dokładnie swój układ wydechowy i nie mogę go namierzyćdanolek pisze: W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)


Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
Paliwo wtryskiwane jest podczas fazy wydechowej. Nie ma mozliwosci,zeby podnosil sie poziom oleju od wypalania DPF.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Każdy DPF jest wypalany przez dotrysk paliwa w fazie wydechowej.
Rozrzedzony olej to efekt nieszczelnych pierścieni zgarniających tłoka.
Duży wpływ na to ma także często przerywana procedura wypalania, lub przepełniony, zabity skamieniałą sądzą filtr i brak możliwości jego wypalenia.
Coś tam wiesz ale teoria to nie wszystko.
Rozrzedzony olej to efekt nieszczelnych pierścieni zgarniających tłoka.
Duży wpływ na to ma także często przerywana procedura wypalania, lub przepełniony, zabity skamieniałą sądzą filtr i brak możliwości jego wypalenia.
Coś tam wiesz ale teoria to nie wszystko.
Raf4rb pisze:Przeczytajcie jeszcze raz pytanie autora tematu, oleju ubywa. Jest jakiś problem w silniku, pierścienie, głowica czy coś co powoduje spalanie oleju, spalony olej trafia w dpf i go zapycha, dlatego tak często załącza się procedura wypalania.
Tez mam podobne przeczucia. Dzisiaj jadę do audi na diagnostykę. Terminy maja super😂
[ Dodano: 2018-10-08, 19:53 ]
Auto odebrane o dealera. Nic nie znaleźli zrobili regenerację dpfa po przejechaniu 5 km znowu wszedł w tryb wypalania. Ręce opadają. Jestem umówiony na test spalania oleju
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Pali oleju więcej niż TFSI
. Ja jak wymieniam olej kupuję 5l i to starcza do kolejnej wymiany po 15 kkm. Proponuję sprawdzić rurę dolotu z turbiny do kolektora, jak jest olej to tylko turbina do regeneracji, a jak sucho to silnik do remontu, bo prawdopodobnie pierścienie na tłokach przepuszczają olej

Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7