Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria do oceny. Przeskakiwanie koł na pełnym skręcie.

Zawieszenie
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 09:06

Zbieżność przedniej osi jest ustawiana, gdy auto stoi na kołach. Potem podnosi się nadwozie do góry (chyba 10 cm) i ustawia się ponownie zbieżność poprzez wysuwanie góra-dół końcówki drążka kierowniczego ze zwrotnicy. Zarówno na stojącym i podniesionym aucie zbieżność musi mieścić się w normie. Takie ustawienie to właśnie krzywa zbieżności. Gdy krzywa jest źle ustawiona, to na nierównościach auto zaczyna uciekać w jedną stronę, bo zbieżność nie jest stała przy każdej wysokości nadwozia.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 27 lip 2018, 09:06

A czy dał byś rade zobaczyć jaki mam rodzaj zawieszenia
WAUZZZ4F75N112544

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 11:23

Masz zawieszenie sportowe 1BE :).

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 27 lip 2018, 11:45

Dzięki wielkie tak myślalem bo twardy jak cholera jest. Czyli ustawienia geometri pod takie zawieszenie jest standardowe?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 11:50

Akurat 1BE jest średnio twarde, ponieważ jest jeszcze 1BV, które może i fajnie wygląda, ale jest strasznie twarde :p.

Przed pomiarem powinni pytać się o markę, model, rocznik, rodzaj zawieszenia.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 27 lip 2018, 11:58

Jutro sam zerkne bo oni tam numer rejestracji wpisuja i im pokazuje wszystkie dane ale nie jestem pewny czy pokazuje rodzaj zawieszenia, dzięki za szybkie i rzetelne odpowiedzi

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 lip 2018, 18:15

Witam. A ja mam pytanie do kolegi mat1324🙂krzywa zbieznosci wyjasniona,ze ustawiamy na podniesionym przodzie ale jak jest przy pneumatyce...ustawiamy geometrie w trybie auto ale przy 120km/h zawieszenie obniza sie o 20mm i czy wtedy zbieznosc nie idzie w las?albo w trybie dynamic gdy odrazu jest o 10mm nizej?czeka mnie za tydzien geometria i zastanowilo mnie to czy w procedurach audi jest tylko o trybie auto napisane.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 20:11

Pneumatyka obniża nadwozie i zbieżność się wtedy nie zmienia. Przy ustawianiu krzywej należy podnieść nadwozie i wtedy koła zaczynają tworzyć delikatny pozytyw oraz zmienia się trochę zbieżność.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 lip 2018, 20:13

No to teraz juz watpliwosci rozwiane🙂ale krzywa zbieznosci to chyba sie robi jak sciaga przy przyspieszaniu lub hamowaniu tak?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 20:35

Krzywą robi się, gdy mimo poprawnego ustawienia zbieżności oraz pochylenia koła auto ściąga :).

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 lip 2018, 20:38

No to juz wszystko wiem🙂

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 30 lip 2018, 21:06

Niestety nie udało mi się jeszcze tego ustawić byłem jeszcze w trzech zakładach i niegdzie nie chcą się podjąć ruszenia sanek - żenada , mat1324 powiedz jaki tool servisowy służy do ustawienia sanek względem karoseri, czytałem że są tam jakieś otwory w które trzeba wsadzić "piny" żeby równo ustawić sanki i po tym kąty powinny się zgrywać, znasz możę numer tych pinów lub średnicę , mógł bym dorobić albo dokupić . Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lip 2018, 21:10

Ustawia się przesuwając sanki i nie ma do tego żadnych pinów itd.

[ Dodano: 2018-07-30, 21:10 ]
Na pewno ustawią Ci to w ASO, ale będziesz musiał zapłacić dodatkowo za tę usługę.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 30 lip 2018, 21:19

Czyli nie ma tam żadnych slotów w które wkłada się tak zwane VW service tool do ustawiamia geometri sanek? Jak w a4 naprzykład jest? Tak czy siak będe musiał podjechać do ASO bo chciał bym to mieć dobrze zrobione

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja