Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria do oceny. Przeskakiwanie koł na pełnym skręcie.

Zawieszenie
Darkside112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2017, 11:18
Lokalizacja: Uk

Geometria do oceny. Przeskakiwanie koł na pełnym skręcie.

Post autor: Darkside112 » 21 lut 2018, 12:15

Witam proszę o ocenę geometrii. Zbieznosc juz mam ustawiona, nie moge znalezc wydruku dlatego dodaje odczyt przed ustawieniem.

Głównie chodzi o kąt pochylenie Koła. Lewe koło przód.

Czy takie pochylenie to jest dużo? I może wpływać na przeskakiwanie kół podczas pełnego skrętu w lewo czy też w prawo? Dziwny dźwięk słychać jak by koło nie nadrabialo. Wydaje sie jak by cos mialo zaraz odpaść lub sie urwac.
Dzieje się to przy full skręcie w lewo jak i prawo.
Opona 255/45/19

Walczę z tym już od 2 miesiecy bylem u paru mechanikow ale nie maja pojęcia co to może być.

Zawieszenie przód wymienione kompletne
Amortyzatory wymienione również z górną poduszka u góry.
Gumy na sankach wymienione również.
Zbieżność juz ustawiona Ale nie można ustawić kąta pochylenia gdyż nie jest to możliwe.

Coś jest nie tak bo po 2miesiacach od założenia kompletnego zawiesznia dolne wahacze już są popękane musiałem dalej je wymienić na nowe.

Miał ktoś taki problem ? Szukałem dużo na forum. Zrobilem mniej więcej wszystko co wyczytałem.

Myślę nad zmianą lewej zwrotnicy może to coś pomoże. Bo podczas wymiany zawieszenia nameczylem się trochę z lewej strony żeby wybić moja ukochana śrubę na gorze zwrotnicy z którą zawsze jest problem (wiecie o co chodzi). Bilem młotem i zastanawiam się czy zwrotnicy nie skrzywilem.

Proszę o jakieś sugestie bo siara trochę jeździć autem gdzie wszystko strzela z przodu...

Obrazekhttps://m.fotosik.pl/zdjecie/4064f7b63508c087

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lut 2018, 12:31

Pochylenie koła można ustawić poprzez regulację sanek, ale wtedy prawa strona będzie poza zakresem, więc nic to nie da. Wygląda na skrzywioną zwrotnicę, ale sam tego nie zrobiłeś. Chyba, że uderzyłeś lewym kołem w krawężnik, a w UK akurat lewe jest najbardziej na to narażone.
Jak będziesz ustawiał geometrię, to podaj prawdziwy rodzaj zawieszenia, ponieważ są różnice w kątach. Akurat tutaj masz podane 1BB, a takiego w C6 nie było :p.
Masz też za duży profil koła, ponieważ przy 19" opona powinna mieć rozmiar 255/35/19, ale to nie powoduje Twoich problemów, a jedynie małe przekłamanie na poziomie 7,16%, a to już sporo za dużo.

Darkside112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2017, 11:18
Lokalizacja: Uk

Post autor: Darkside112 » 21 lut 2018, 12:41

Dzięki za szybką odpowiedź.
Jest w tym trochę racji bo po wymianie zawieszenia było przez chwilę wszystko ok. Możliwe że uderzyłem gdzieś lewym kołem. Aczkolwiek nie ja tylko moja Pani zapewne <wnerw> Ale mniejsza o to <rotfl>
Wracając do tematu, po wymianie było wszystko dobrze.
Z czasem zaczęło się takie przeskakiwanie.

Jak sprawdzić rodzaj zawieszenia ?


No i dodam że mam kola 255/35/19.
Pomyliłem się pisząc pierwszy post :]

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lut 2018, 12:46

Rodzaj zawieszenia sprawdzisz na wlepce albo podając mi VIN, np. na PW :). Po wymianie było wszystko w porządku, bo nowe tuleje dawały radę, ale pewnie zostały zerwane.

Tak myślałem, że masz 255/35/19 :p.

Na Twoim miejscu poszukałbym drugiej zwrotnicy i podmienił. Możesz podjechać na jakiś szrot i umówić się, że 'pożyczysz' ją na dzień :). Nie musisz wymieniać łożyska, ponieważ jest ono przykręcane wraz z piastą na czterech śrubach.

Oznaczenia lewej zwrotnicy do Twojego auta: 4F0 407 253 E / 4F0 407 253 G. Zwrotnica nie może być od 2.7/3.0 TDI, ponieważ ma ono większe łożysko.

Darkside112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2017, 11:18
Lokalizacja: Uk

Post autor: Darkside112 » 21 lut 2018, 13:04

Tak też zrobie. Zwrotnica już załatwiona.
Kupuje używana z pobliskiego szrotu. Akurat szczęście chciało że mają jedną sztukę ze gornymi wahaczami skreconymi moją ulubiona śruba :|
5min ode mnie za około 150zl. Więc podjadę dzisiaj. I jutro z rana jak zdrowie będzie to zmienię od razu i dam znać. Oby to było to bo już mam dosc... <zalamka>
<zalamka>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lut 2018, 13:06

Potem podjedź na geometrię, ale najlepiej 3D, np. Hunter.

Według VINu masz zawieszenie 1BV i pod takie należy ustawić geometrię.

Darkside112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 gru 2017, 11:18
Lokalizacja: Uk

Post autor: Darkside112 » 18 mar 2018, 12:00

Nic jeszcze nie zrobiłem. Zawaliło mnie śniegiem <lol> no i zimno jewt, odezwę się jak tylko coś zacznę robić i poinformuje czy problem jeszcze występuje:)

[ Dodano: 2018-03-18, 12:00 ]
Siemano.
Wczoraj bawiłem się przy aucie.
Wymieniłem z przodu z lewej strony dolny wachacz( ten od tylu:) . Mial male pęknięcie (miał tylko 3miesiace od nowosci)
Zauwazylem też że lewy drążek kierowniczy (Ten od maglownicy) jest delikatnie już spekany.

Wymienie go jeszcze na szybko w poniedziałek i jadę na geometrię 3d. Zobaczyć czy wartości się poprawiły jeśli chodzi o kat nachylenia kola.
Ale jestem już w stanie powiedzieć że odczuwam różnice już mi tak nie bije/skacze jak skręcamy na full skręcie w lewo/prawo. Dam znać co i jak w poniedziałek/wtorek zależy kiedy końcówka mi przyjdzie.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 26 lip 2018, 20:36

Witam , nie będę zakładał nowego tematu więc piszę tutaj, miałem opuszczne sanki bo była wyciągana miska po skręceniu wszystkiego do kupy pojechałem na zbieżność, tył był ustawiony super tylko przód był do poprawy, kierownica była zablokowana na prosto wszystko ustawili jak powinni tylko pokazuje lekko zmnieniony kąt lewego koła ale powiedziłą że to jest małe odchylenie od normy, jednakże auto ściąga w prawo ja trzymam prosto kierownicę , wyczytałem że najpierw sanki muszą być ustawione wzglęgem auta czy jakośtak a potem zbieżność, ponoć było dużo takich przypadków że po demontażu sanek geometria była ustawiana a auto dalej ściągało w którąś stronę. Jak ustawić te sanki i kto to może zrobić wie ktoś coś na ten temat może? pozdrawiam wszystkich.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lip 2018, 21:17

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy po obu stronach musi być równy lub jak najbardziej zbliżony. Można ustawić to poprzez poluzowanie sanek i manewrowanie nimi.

[ Dodano: 2018-07-26, 21:17 ]
Jak możesz, to wrzuć pomiary z geometrii, to zobaczymy co tam wyszło.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 26 lip 2018, 21:43

No właśnie nie wziąłem pomiarów bo im drukrka się zepsuła ale dwa razy tam jeździłem i sam widziałem na kompie że wszystko im sie pokrywało ładnie tylko lewe koło miało kąt pochylenia inny pewnie nie wiedzą że sanki są ruchome. Powiem tak tu gdzie aktualnie mieszkam znaleść dobrego fachowca jest naprawdę ciężko . Chiał bym im powiedzieć co mają zrobić , tylko jak to się robi mat1323 ? TA maszyną do geometri muszą najpierw ustawić sanki a potem geometrię?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lip 2018, 21:51

Należy zrobić pomiar geometrii i zostawić widoczny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ). Potem luzujesz cztery śruby od sanek i manewrujesz nimi tak długo aż kąty WSZ z obu stron będą równe lub jak najbardziej zbliżone do siebie. Następnie wykonujesz standardowe ustawienie geometrii.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 26 lip 2018, 21:56

Mialem to samo w a6 c5 po demontazu sanek. Sa tam takie oczka kontrolne. Jedne w sankach a drugie w podwoziu. Musze sie spasoeac zeby byl przelot przez oba oczka. Mi na geometrii dwoch gosci naciagalo sanki i skrecili jakos.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 27 lip 2018, 08:18

Ok dzięki jutro podjade do nich i spróbuje to wkońcu ustawić

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lip 2018, 08:21

Jeśli nadal będzie ściągało, to trzeba ustawić krzywą zbieżności.

polo811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 maja 2018, 09:25
Lokalizacja: Węgorzewo/Dublin

Post autor: polo811 » 27 lip 2018, 08:28

A na czym polega ustawienia krzywiej zbieżności jeśli mogę zapytać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja