Audi a6c6 [BDW 177KM]
Audi a6c6 [BDW 177KM]
Witam,
Posiadam kompresor klimatyzacji z kołem i łożyskiem, zauważyłem że były na nim luzy (padnięte gumki) dlatego zostało wymienione całe koło wraz z łożyskiem i odziwo od tego momentu przy włączeniu klimy jest terkotanie... wcześniej tego nie było.. koło zostało 2 razy wyjęte i sprawdzone czy napewno wszystko z nim w porządku. Dodam że podczas normalnej pracy, albo włączenia samego trybu econ tego dźwięku nie ma, ma ktoś pomysł co to może być?
P.S. zauważyłem że napinacz paska podskakuje i będzie do wymiany. Czy jest możliwe że usztywnienie układu paska spowodowało iż napinacz nie domaga i z tego powodu mam ten dziwny dzwięk? dodam że terkotanie ewidentnie wydobywa się z okolic sprężarki
Posiadam kompresor klimatyzacji z kołem i łożyskiem, zauważyłem że były na nim luzy (padnięte gumki) dlatego zostało wymienione całe koło wraz z łożyskiem i odziwo od tego momentu przy włączeniu klimy jest terkotanie... wcześniej tego nie było.. koło zostało 2 razy wyjęte i sprawdzone czy napewno wszystko z nim w porządku. Dodam że podczas normalnej pracy, albo włączenia samego trybu econ tego dźwięku nie ma, ma ktoś pomysł co to może być?
P.S. zauważyłem że napinacz paska podskakuje i będzie do wymiany. Czy jest możliwe że usztywnienie układu paska spowodowało iż napinacz nie domaga i z tego powodu mam ten dziwny dzwięk? dodam że terkotanie ewidentnie wydobywa się z okolic sprężarki
mat1324 pisze:Akurat napinacz jest tuż obok sprężarki i to właśnie on może hałasować. Na wolnych obrotach napinacz powinien delikatnie drgać, ale na pewno nie podskakiwać.
Dziękuje za szybką odpowiedź,
tylko pytanie czy włączenie sprężarki klimatyzacji będzie miało wpływ na obciążenie napinacza? bo to koło o którym pisałem wymienione zostało 2 dni temu i dzwięk terkotania pojawił się równo z wymianą, dlatego zastanawiam się czy mogło powstać jakieś większe naprężenie ze względu na wcześniejsze mocno wyeksploatowane koło
całkowicie nowa część dobierana przez mechanika, według niego koło jest ok, wytłumaczył to w ten sposób, że sprężarka ciągle pracuje i jakby było z kołem coś nie tak to podczas normalnej pracy dźwięk też by się wydobywał, a niestety jest tylko w momencie włączenia klimatyzacji.. dziwi najbardziej to że na starym tego nie było..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jednak podczas wyłączonej klimatyzacji koło jest nieobciążone
.
Znasz może oznaczenie swojej sprężarki? Według ETKI występowały różne sprzęgła i na początku produkcji były inne.

Znasz może oznaczenie swojej sprężarki? Według ETKI występowały różne sprzęgła i na początku produkcji były inne.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2018, 14:52 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety na ten moment nie znam, w poniedziałek spróbuje w pracy na kanał wjechać i odczytać, dodam ze klimatyzacja bardzo dobrze chłodzi i nie ma najmniejszych wycieków (2 miesiące temu obsługa i na dzień dzisiejszy zero wycieku czynnika) dodatkowo mechanik powiedział, że kompresor się nie nagrzewa w żaden sposób podczas obciążenia, przy wymianie tego elementu da się cos uszkodzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Raczej niczego nie da się uszkodzić
. Zmiana tego to kwestia poluzowania paska, zdjęcia go ze sprężarki i podmiana koła.
[ Dodano: 2018-07-07, 14:57 ]
Pierwsze sprężarki miały koło o średnicy wewnętrznej/zewnętrznej 115/120 mm, a nie 125/130 mm jak te późniejsze
. Jeśli na końcu numeru będzie litera F, to masz mniejszą średnicę i może to jest przyczyna
.

[ Dodano: 2018-07-07, 14:57 ]
Pierwsze sprężarki miały koło o średnicy wewnętrznej/zewnętrznej 115/120 mm, a nie 125/130 mm jak te późniejsze


rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że po zdjęciu starego pojechał z nim żeby dobrać identyczne, nadmienię że mechanik miał bardzo duży problem ze ściągnięciem starego koła i musiał je delikatnie mówiąc uszkodzić żeby je ściągnąć bo było tak bardzo zapieczone
do tego doszło to że przy nasłuchiwaniu skąd wychodzi dźwięk według niego dobiega z kompresora
do tego doszło to że przy nasłuchiwaniu skąd wychodzi dźwięk według niego dobiega z kompresora