Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi a6c6 [BDW 177KM]

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
ceenka

Audi a6c6 [BDW 177KM]

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 12:53

Witam,

Posiadam kompresor klimatyzacji z kołem i łożyskiem, zauważyłem że były na nim luzy (padnięte gumki) dlatego zostało wymienione całe koło wraz z łożyskiem i odziwo od tego momentu przy włączeniu klimy jest terkotanie... wcześniej tego nie było.. koło zostało 2 razy wyjęte i sprawdzone czy napewno wszystko z nim w porządku. Dodam że podczas normalnej pracy, albo włączenia samego trybu econ tego dźwięku nie ma, ma ktoś pomysł co to może być?


P.S. zauważyłem że napinacz paska podskakuje i będzie do wymiany. Czy jest możliwe że usztywnienie układu paska spowodowało iż napinacz nie domaga i z tego powodu mam ten dziwny dzwięk? dodam że terkotanie ewidentnie wydobywa się z okolic sprężarki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 13:27

Akurat napinacz jest tuż obok sprężarki i to właśnie on może hałasować. Na wolnych obrotach napinacz powinien delikatnie drgać, ale na pewno nie podskakiwać.

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 13:46

mat1324 pisze:Akurat napinacz jest tuż obok sprężarki i to właśnie on może hałasować. Na wolnych obrotach napinacz powinien delikatnie drgać, ale na pewno nie podskakiwać.

Dziękuje za szybką odpowiedź,
tylko pytanie czy włączenie sprężarki klimatyzacji będzie miało wpływ na obciążenie napinacza? bo to koło o którym pisałem wymienione zostało 2 dni temu i dzwięk terkotania pojawił się równo z wymianą, dlatego zastanawiam się czy mogło powstać jakieś większe naprężenie ze względu na wcześniejsze mocno wyeksploatowane koło

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 13:50

Włączenie sprężarki spowoduje delikatne szarpnięcie, ale nic poza tym. Koło zostało założone dobre? Czy pierwsze lepsze do C6?

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 13:56

całkowicie nowa część dobierana przez mechanika, według niego koło jest ok, wytłumaczył to w ten sposób, że sprężarka ciągle pracuje i jakby było z kołem coś nie tak to podczas normalnej pracy dźwięk też by się wydobywał, a niestety jest tylko w momencie włączenia klimatyzacji.. dziwi najbardziej to że na starym tego nie było..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 14:45

Jednak podczas wyłączonej klimatyzacji koło jest nieobciążone :).

Znasz może oznaczenie swojej sprężarki? Według ETKI występowały różne sprzęgła i na początku produkcji były inne.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2018, 14:52 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 14:50

Niestety na ten moment nie znam, w poniedziałek spróbuje w pracy na kanał wjechać i odczytać, dodam ze klimatyzacja bardzo dobrze chłodzi i nie ma najmniejszych wycieków (2 miesiące temu obsługa i na dzień dzisiejszy zero wycieku czynnika) dodatkowo mechanik powiedział, że kompresor się nie nagrzewa w żaden sposób podczas obciążenia, przy wymianie tego elementu da się cos uszkodzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 14:57

Raczej niczego nie da się uszkodzić :). Zmiana tego to kwestia poluzowania paska, zdjęcia go ze sprężarki i podmiana koła.

[ Dodano: 2018-07-07, 14:57 ]
Pierwsze sprężarki miały koło o średnicy wewnętrznej/zewnętrznej 115/120 mm, a nie 125/130 mm jak te późniejsze :p. Jeśli na końcu numeru będzie litera F, to masz mniejszą średnicę i może to jest przyczyna <mysli>.

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 15:10

rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że po zdjęciu starego pojechał z nim żeby dobrać identyczne, nadmienię że mechanik miał bardzo duży problem ze ściągnięciem starego koła i musiał je delikatnie mówiąc uszkodzić żeby je ściągnąć bo było tak bardzo zapieczone


do tego doszło to że przy nasłuchiwaniu skąd wychodzi dźwięk według niego dobiega z kompresora

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 15:12

Jeśli średnica jest dobra, to może uszkodził sprężarkę, która po załączeniu terkocze? Jak sprzęgło nie chciało zejść, to było trzeba użyć jakiegoś ściągacza, aby zsunąć koło, a nie je niszczyć. Nie zdziwiłbym się, gdyby młotek poszedł w ruch :).

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 15:31

podsyłam dźwięk pracy bez włączonego kompresora oraz z włączonym kompresorem



Ostatnio zmieniony 07 lip 2018, 15:49 przez ceenka, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 15:51

Szkoda, że nie masz starego koła, to można byłoby wtedy wykluczyć uszkodzenie sprężarki. Wydaje mi się, że przyczyna jest w niej.

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 15:54

też tak myślę, gdyby był problem z kołem wydaje mi się że dźwięk wydobywał by się czy przy włączonej sprężarce czy wyłączonej. Jedyną rzeczą jaka mnie nurtuje to czy nie podjechać do kogoś innego żeby to zdjął i zobaczył czy nie ma jakiś śladów uszkodzenia.. bo chyba nic innego mi nie pozostaje..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 16:40

Można spróbować.

ceenka

Post autor: ceenka » 07 lip 2018, 22:20

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, w momencie osiągnięcia 1500 obrotów ten dźwięk kompletnie ustaje i kompresor pracuje idealnie czy może to o czymś świadczyć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja