Stuki na głębszych dziurach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Zobaczę jak będzie się jeździło.
[ Dodano: 2018-07-01, 21:02 ]
Zrobiłem dziś ok 200km, nic nie ściąga itp. więc póki co zbieżności nie będę robił. Pojawił się natomiast inny problem. Po złożeniu wszystkiego i przejechaniu się, pojawił się błąd czujnika wysokości. Usunąłem błąd, pojeździłem troche i wszystko było ok, dzisiaj jednak błąd znowu się pojawił, dodam że gdy on nie występuje zawieszenie działa prawidłowo, podnosi się i obniża. To raczej nie wina kostki czujnika bo nie odłączałem ich przy demontażu sanek tylko okręciłem czujniczki i później przykręciłem spowrotem, usunąłem błąd ale nie jeździłem, wydaje mi się że jutro będzie to samo, chwile pojeżdżę wszystko będzie ok, a później znów wyskoczy. Gdy zgaszę auto na chwilę i zapalę błąd znika, wszystko działa wtedy jak trzeba a po jakimś czasie znów mruga pomarańczowa kontrolka i zawieszenie jest nie aktywne. Dadaje log z VCDSa, czy można wywnioskować chociaż który to czujnik ?
Może powinienem przeprowadzić kalibrację ?
Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 553 A HW: 4F0 907 553 A
Component and/or Version: J197 LUFTFEDER H17 0060
Software Coding: 0000210
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: 224B0C03FD3A2A0EA27-8077
1 Fault Found:
01780 - Sensor for Vehicle Leveling
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 144
Mileage: 282108 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.01
Time: 15:03:12
[ Dodano: 2018-07-01, 21:02 ]
Zrobiłem dziś ok 200km, nic nie ściąga itp. więc póki co zbieżności nie będę robił. Pojawił się natomiast inny problem. Po złożeniu wszystkiego i przejechaniu się, pojawił się błąd czujnika wysokości. Usunąłem błąd, pojeździłem troche i wszystko było ok, dzisiaj jednak błąd znowu się pojawił, dodam że gdy on nie występuje zawieszenie działa prawidłowo, podnosi się i obniża. To raczej nie wina kostki czujnika bo nie odłączałem ich przy demontażu sanek tylko okręciłem czujniczki i później przykręciłem spowrotem, usunąłem błąd ale nie jeździłem, wydaje mi się że jutro będzie to samo, chwile pojeżdżę wszystko będzie ok, a później znów wyskoczy. Gdy zgaszę auto na chwilę i zapalę błąd znika, wszystko działa wtedy jak trzeba a po jakimś czasie znów mruga pomarańczowa kontrolka i zawieszenie jest nie aktywne. Dadaje log z VCDSa, czy można wywnioskować chociaż który to czujnik ?

Może powinienem przeprowadzić kalibrację ?
Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 553 A HW: 4F0 907 553 A
Component and/or Version: J197 LUFTFEDER H17 0060
Software Coding: 0000210
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: 224B0C03FD3A2A0EA27-8077
1 Fault Found:
01780 - Sensor for Vehicle Leveling
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 144
Mileage: 282108 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.01
Time: 15:03:12




- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
To dopiero za jakieś 2 tyg będę mógł sprawdzić. Narazie mogę jedynie skalibrować, i tu pytanie, ile mogę podnieść zawieszenie aby nic mu się nie stało ? :D
[ Dodano: 2018-07-03, 14:46 ]
Zrobiłem adaptację, co mnie trochę zdziwiło przy każdym kole miałem wpisaną wartość "0", po zmierzeniu i wpisaniu akceptowalo wszystko, dla pewności gdy dalem "read" pokazywalo wartosc którą wpisałem. Dla sprawdzenia przeprowadziłem kalibrację kilka razy i przykażdej próbie wartości były "0".
Po przeprowadzeniu kalibracji auto i tak nie równo stoi na przednich kołach jest różnica ok 2-3 cm
[ Dodano: 2018-07-03, 14:46 ]
Zrobiłem adaptację, co mnie trochę zdziwiło przy każdym kole miałem wpisaną wartość "0", po zmierzeniu i wpisaniu akceptowalo wszystko, dla pewności gdy dalem "read" pokazywalo wartosc którą wpisałem. Dla sprawdzenia przeprowadziłem kalibrację kilka razy i przykażdej próbie wartości były "0".
Po przeprowadzeniu kalibracji auto i tak nie równo stoi na przednich kołach jest różnica ok 2-3 cm





A powiedz kolego czy po tej wymianie .Sytuacja poprawiła się odnośnie stukania.Mam podobne objawy. Szczególnie przy pokonywaniu poprzecznych nierówności ma się wrażenie ze zawias nie amortyzuje że jest mega twardy i łomocze.Zawias prześwietlony-dzwon tak dla formalności zmieniłem łaczniki ale bez zmian.Stawiam na ławę ale równie dobrze może być sam amortyzator.Może jakieś rady
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Te stuki pochodziły z gum sanek i ustały po wymianie :D jednak teraz wszystko się usztywniło i cos jakby mi jeszcze stukało ale nie mam kiedy sprawdzić. Ale tamto głośne stukanie ewidentnie było z sanek i już przeszło.
Zauważyłem że takie same gumy są w tylnych sankach, a że aluminium z przodu było jak piasek to z tyłu pewnie też szykuje się wymiana
Podnieś auto tak żeby obydwa koła były w powietrzu, i łomikiem poruszaj przy gumach, góra-dół i wszystko wiadomo
Zauważyłem że takie same gumy są w tylnych sankach, a że aluminium z przodu było jak piasek to z tyłu pewnie też szykuje się wymiana

Podnieś auto tak żeby obydwa koła były w powietrzu, i łomikiem poruszaj przy gumach, góra-dół i wszystko wiadomo





No tak wymieniłem już wszystko faktycznie auto zyskało komfort i prowadzenie poprawiło się znacznie .Jednak coś nadal słychać .Bedę szukał dalej.Zauważyłem że pojedynczy stuk słychać jak uruchamiam silnik jedno puknięcie ...Podobny dwięk miałem w a6 c5 jak silnik dmuchawy miał luz osiowy.Dla osób szukających dziwnych stukań pukać moze zbiorniczek płynu u mnie miał luz na klipsie przy podszybiu.