Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Stuki na głębszych dziurach

Zawieszenie
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 01 lip 2018, 01:47

Geometrię planujesz zrobić?

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 01 lip 2018, 21:02

Zobaczę jak będzie się jeździło.

[ Dodano: 2018-07-01, 21:02 ]
Zrobiłem dziś ok 200km, nic nie ściąga itp. więc póki co zbieżności nie będę robił. Pojawił się natomiast inny problem. Po złożeniu wszystkiego i przejechaniu się, pojawił się błąd czujnika wysokości. Usunąłem błąd, pojeździłem troche i wszystko było ok, dzisiaj jednak błąd znowu się pojawił, dodam że gdy on nie występuje zawieszenie działa prawidłowo, podnosi się i obniża. To raczej nie wina kostki czujnika bo nie odłączałem ich przy demontażu sanek tylko okręciłem czujniczki i później przykręciłem spowrotem, usunąłem błąd ale nie jeździłem, wydaje mi się że jutro będzie to samo, chwile pojeżdżę wszystko będzie ok, a później znów wyskoczy. Gdy zgaszę auto na chwilę i zapalę błąd znika, wszystko działa wtedy jak trzeba a po jakimś czasie znów mruga pomarańczowa kontrolka i zawieszenie jest nie aktywne. Dadaje log z VCDSa, czy można wywnioskować chociaż który to czujnik ? :)

Może powinienem przeprowadzić kalibrację ?


Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4F0 910 553 A HW: 4F0 907 553 A
Component and/or Version: J197 LUFTFEDER H17 0060
Software Coding: 0000210
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: 224B0C03FD3A2A0EA27-8077
1 Fault Found:

01780 - Sensor for Vehicle Leveling
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 144
Mileage: 282108 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.01
Time: 15:03:12
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lip 2018, 22:24

Mógł paść jeden z czterech czujników, a że robiłeś jedynie przy przodzie, to obstawiam jeden z nich. Zdemontuj oba i wyczyść ich przeguby, ponieważ jak sterownik zauważy, że odczyty są nierównomierne, to wyrzuca błąd.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 03 lip 2018, 14:46

To dopiero za jakieś 2 tyg będę mógł sprawdzić. Narazie mogę jedynie skalibrować, i tu pytanie, ile mogę podnieść zawieszenie aby nic mu się nie stało ? :D

[ Dodano: 2018-07-03, 14:46 ]
Zrobiłem adaptację, co mnie trochę zdziwiło przy każdym kole miałem wpisaną wartość "0", po zmierzeniu i wpisaniu akceptowalo wszystko, dla pewności gdy dalem "read" pokazywalo wartosc którą wpisałem. Dla sprawdzenia przeprowadziłem kalibrację kilka razy i przykażdej próbie wartości były "0".

Po przeprowadzeniu kalibracji auto i tak nie równo stoi na przednich kołach jest różnica ok 2-3 cm :(
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lip 2018, 15:00

Kalibrację zrób dopiero po usunięciu błędu.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 03 lip 2018, 15:02

tak zrobiłem :D
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lip 2018, 15:15

Usunąłeś przyczynę, czy tylko wykasowałeś błąd?

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 03 lip 2018, 16:44

Wykasowałem błąd i juz się nie pojawia póki co. patrzyłem na czujniki i łączniki i wszystko wygląda dobrze. Przejechałem się troche, teraz prawy przód stoi o 1,5cm niżej niż lewy.
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 20 lip 2018, 13:06

A powiedz kolego czy po tej wymianie .Sytuacja poprawiła się odnośnie stukania.Mam podobne objawy. Szczególnie przy pokonywaniu poprzecznych nierówności ma się wrażenie ze zawias nie amortyzuje że jest mega twardy i łomocze.Zawias prześwietlony-dzwon tak dla formalności zmieniłem łaczniki ale bez zmian.Stawiam na ławę ale równie dobrze może być sam amortyzator.Może jakieś rady

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 23 lip 2018, 14:15

Te stuki pochodziły z gum sanek i ustały po wymianie :D jednak teraz wszystko się usztywniło i cos jakby mi jeszcze stukało ale nie mam kiedy sprawdzić. Ale tamto głośne stukanie ewidentnie było z sanek i już przeszło.

Zauważyłem że takie same gumy są w tylnych sankach, a że aluminium z przodu było jak piasek to z tyłu pewnie też szykuje się wymiana :)


Podnieś auto tak żeby obydwa koła były w powietrzu, i łomikiem poruszaj przy gumach, góra-dół i wszystko wiadomo :)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 24 sie 2018, 21:15

No tak wymieniłem już wszystko faktycznie auto zyskało komfort i prowadzenie poprawiło się znacznie .Jednak coś nadal słychać .Bedę szukał dalej.Zauważyłem że pojedynczy stuk słychać jak uruchamiam silnik jedno puknięcie ...Podobny dwięk miałem w a6 c5 jak silnik dmuchawy miał luz osiowy.Dla osób szukających dziwnych stukań pukać moze zbiorniczek płynu u mnie miał luz na klipsie przy podszybiu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja