witam,
mam problem tego typu ze ucieka mi czynnik chlodzący mimo ze fachowcy po podlaczeniu swojej maszyny nie stwierdzili nieszczelnosci w ukladzie. Rok temu w kwietniu doladowywalem czynnik poniewaz prawie go nie bylo. Rowno po roku znowu pojechalem w to samo miejsce (klima prawie nie chlodzila) i okazalo sie ze z 620 g zostalo 50g czynnika chlodzacego. Znowu nie stwierdzono nieszczelnosci. Jak to mozliwe ? Czy ktos z Was mial taka przypadlosc. Sredno mi sie widzi zeby co roku nabijac klime ...
znikający czynnik po zimie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
tak bardzo często się z takimi przypadkami spotykam - układ jest dziurawyCzy ktos z Was mial taka przypadlosc
Po 1 zmień fachowców, oczywiste jest że układ jest nieszczelny (jak to możliwe że twój fachowiec już rok temu nie znalazł nieszczelności i nie dodał przynajmniej kontrastu do czynnika ? - dla mnie taki fachowiec to naciągacz oprócz nabicia klimy nic więcej nie potrafi - notabene taki wyciek po nabiciu azotem powinien chłop znaleźć w max 1h)
I tu się z tobą zgodzę co do uzupełniania czynnika, pamiętaj jednak że wraz z czynnikiem wprowadzany do układu jest także olej który zapewnia smarowanie sprężarce.(z doświadczenia wiem że raz na 2 lata należy go wymienić) więc obsługa nikogo nie minie, a jak zaniedbasz to wymienisz sobie w końcu sprężarkę.Sredno mi sie widzi zeby co roku nabijac klime ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Należy pamiętać, że przy niedużej nieszczelności te kombajny do nabijania klimatyzacji nie wykryją nieszczelności, tzw. wytwarzanie próżni przez 20 minut oraz późniejszy krótki pomiar, czy podciśnienie się zmieniło jest niemiarodajne. Jedyna metoda na znalezienie nieszczelności to nabicie azotem 20-30 barów i szukanie syczenia, czy też przy użyciu pianki, można też lampą UV, pod warunkiem, że ktoś wcześniej dodał kontrastu przy napełnianiu.
[ Dodano: 2018-04-18, 20:43 ]
[ Dodano: 2018-04-18, 20:43 ]
Raczej nic strasznego, z tego co mi wiadomo, to gaz jest ściśliwy i będzie wyższe ciśnienie spoczynkowe i pewnie też wyższe ciśnienie robocze, w układzie są czujniki ciśnienia, które odłączą kompresor, jeśli ciśnienie będzie za duże.ptaku999 pisze:i co teraz jak zaladowal 620 ?