Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

znikający czynnik po zimie

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ptaku999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2015, 11:07
Lokalizacja: War-Maz

znikający czynnik po zimie

Post autor: ptaku999 » 17 kwie 2018, 15:51

witam,
mam problem tego typu ze ucieka mi czynnik chlodzący mimo ze fachowcy po podlaczeniu swojej maszyny nie stwierdzili nieszczelnosci w ukladzie. Rok temu w kwietniu doladowywalem czynnik poniewaz prawie go nie bylo. Rowno po roku znowu pojechalem w to samo miejsce (klima prawie nie chlodzila) i okazalo sie ze z 620 g zostalo 50g czynnika chlodzacego. Znowu nie stwierdzono nieszczelnosci. Jak to mozliwe ? Czy ktos z Was mial taka przypadlosc. Sredno mi sie widzi zeby co roku nabijac klime ...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 kwie 2018, 15:55

Do polifta należy nabić 550 gramów (+/- 20 g) :). Na jak długo robili próżnię?

Awatar użytkownika
ptaku999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2015, 11:07
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: ptaku999 » 17 kwie 2018, 23:12

mat1324 pisze:Do polifta należy nabić 550 gramów (+/- 20 g) :). Na jak długo robili próżnię?
Niby z tabliczki przeczytal ze 620. Na nie cala godzine

gbi5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
Imię: Irek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gbi5 » 17 kwie 2018, 23:22

Czy ktos z Was mial taka przypadlosc
tak bardzo często się z takimi przypadkami spotykam - układ jest dziurawy

Po 1 zmień fachowców, oczywiste jest że układ jest nieszczelny (jak to możliwe że twój fachowiec już rok temu nie znalazł nieszczelności i nie dodał przynajmniej kontrastu do czynnika ? - dla mnie taki fachowiec to naciągacz oprócz nabicia klimy nic więcej nie potrafi - notabene taki wyciek po nabiciu azotem powinien chłop znaleźć w max 1h)

Sredno mi sie widzi zeby co roku nabijac klime ...
I tu się z tobą zgodzę co do uzupełniania czynnika, pamiętaj jednak że wraz z czynnikiem wprowadzany do układu jest także olej który zapewnia smarowanie sprężarce.(z doświadczenia wiem że raz na 2 lata należy go wymienić) więc obsługa nikogo nie minie, a jak zaniedbasz to wymienisz sobie w końcu sprężarkę.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 kwie 2018, 23:42

Powinieneś mieć taką naklejkę na masce mniej więcej nad kratką pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a wlewem płynu od spryskiwaczy :).

Obrazek

Awatar użytkownika
ptaku999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2015, 11:07
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: ptaku999 » 18 kwie 2018, 13:56

i co teraz jak zaladowal 620 ?

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 18 kwie 2018, 20:43

Należy pamiętać, że przy niedużej nieszczelności te kombajny do nabijania klimatyzacji nie wykryją nieszczelności, tzw. wytwarzanie próżni przez 20 minut oraz późniejszy krótki pomiar, czy podciśnienie się zmieniło jest niemiarodajne. Jedyna metoda na znalezienie nieszczelności to nabicie azotem 20-30 barów i szukanie syczenia, czy też przy użyciu pianki, można też lampą UV, pod warunkiem, że ktoś wcześniej dodał kontrastu przy napełnianiu.

[ Dodano: 2018-04-18, 20:43 ]
ptaku999 pisze:i co teraz jak zaladowal 620 ?
Raczej nic strasznego, z tego co mi wiadomo, to gaz jest ściśliwy i będzie wyższe ciśnienie spoczynkowe i pewnie też wyższe ciśnienie robocze, w układzie są czujniki ciśnienia, które odłączą kompresor, jeśli ciśnienie będzie za duże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja