A6 C7 Diesel Miasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
[quote="leszekmw"]no akurat z tym ogrzewaniem to nie tak , najpierw grzeje kabine a potem dogrzewa silnik żeby się szybciej zagrzał ..na to mi wychodzi z moich obserwacji .. z wyłączonym dogrzewaniom bardzo długo sie grzeje silnik .
co do spalania to podobno faktycznie ultra palą sporo mniej..trudno , przeżyję..[/quote]
Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Do póki nie otworzysz nagrzewnicy na kabinę całe ciepło jest zatrzymywane w silniku przez co szybciej złapie temperaturę robocza ( 90 stopni) . Zrób mały ekseksperyment. Nie włączaj ogrzewania tylko jadąc poczekaj aż temperatura wody dojdzie gdzieś do około 70-80 stopni i włącz ogrzewanie. Zobaczysz, ze wskazówka temperatury spadnie.
co do spalania to podobno faktycznie ultra palą sporo mniej..trudno , przeżyję..[/quote]
Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Do póki nie otworzysz nagrzewnicy na kabinę całe ciepło jest zatrzymywane w silniku przez co szybciej złapie temperaturę robocza ( 90 stopni) . Zrób mały ekseksperyment. Nie włączaj ogrzewania tylko jadąc poczekaj aż temperatura wody dojdzie gdzieś do około 70-80 stopni i włącz ogrzewanie. Zobaczysz, ze wskazówka temperatury spadnie.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Sambor11 pewnie masz racje , takich eksperymentów nie robiłem ..i raczej nie zamierzam , ufam Ci...
wolę mieć ciepło w kabinie..
to co zaobserwowałem - włączam webasto na włączonym silniku i grzej w środku momentalnie i wydajnie , po uruchomieniu silnika poziom ogrzewania od razu siada..pewnie część moc idzie na grzanie silnika..
zauważyłem też ze ogrzewanie dupy mi sie samo wyłącza o jedna kreskę po jakimś czasie grzania..coś gdzieś przestawiłem ?
wolę mieć ciepło w kabinie..
to co zaobserwowałem - włączam webasto na włączonym silniku i grzej w środku momentalnie i wydajnie , po uruchomieniu silnika poziom ogrzewania od razu siada..pewnie część moc idzie na grzanie silnika..
zauważyłem też ze ogrzewanie dupy mi sie samo wyłącza o jedna kreskę po jakimś czasie grzania..coś gdzieś przestawiłem ?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
leszekmw pisze:to co zaobserwowałem - włączam webasto
Kolega Sambor chyba rozważa przypadek bez webasto.leszekmw pisze:to co zaobserwowałem - włączam webasto
Tak ma być. Takie zachowanie jest opisane w instrukcji użytkownika.zauważyłem też ze ogrzewanie dupy mi sie samo wyłącza o jedna kreskę po jakimś czasie grzania..coś gdzieś przestawiłem ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Re: A6 C7 Diesel Miasto
W C7 jest 2.0TFSI 252KM i to jest silnik do miasta, a nie dieselHoward66 pisze:Witam wszystkich. Wiadomo że diesli w ofertach używanej audi A6 C7 jest mnóstwo a bezyniaków bardzo mało. Moje pytanie brzmi czy jest sens kupować diesla do miasta ? Mowa tutaj o 2.0 177 .Czy są może osoby które głównie użytkują ten silnik w mieście? Co do filtra to wiem że można go usunąć, natomiast czy są inne negatywy takiej opcji.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
2.0 TFSI 252km myślę,że spali 15ltr w mieście,2.0tdi 190km 10ltr po mieście,przyśpieszenie benzyny lepsze,ale moment obrotowy jest ważniejszy i tutaj 370Nm w benzynie i 400Nm w dieslu,do tego diesel katalogowo tańszy o ponad 20 tyś zł,dlatego mimo iż robię 10tys km rocznie głównie po mieście wybrałem diesla.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Nowe 2.0TFSI 252KM pali w mieście niewiele więcej jak diesel. Szybciej się nagrzewa, nie śmierdzi ropą i nie ma DPF
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Niestety nie zgodzę się z pierwszą częścią.Silniki TSI,TFSI to dla mnie marketingowa ściema,ten downsizing to ogólnie gó..o. Nie wiem jak silnik 3.0tfsi bo z nim nie miałem styczności,ale wszystkie pozostałe palą dużo więcej niż podaje producent,a jak tylko potraktujesz je "gazem" to spalanie wzrasta momentalnie,a do tego są problemy m.in. ze zwiększonym zużyciem oleju.Mimo iż mało jeżdżę i w większości po mieście to i tak wybrałem diesla 2.0 190KM (obecnie mam skodę TSI).Zresztą diesel nie był wcale droższy od wersji benzynowej,która spali dużo więcej.TuneFORCE pisze:Nowe 2.0TFSI 252KM pali w mieście niewiele więcej jak diesel. Szybciej się nagrzewa, nie śmierdzi ropą i nie ma DPF
Rzeczywiście diesel wolniej się nagrzewa,nie śmierdzi jednak ropą a najnowsze benzyniaki mają już odpowiednik DPF i nazywa się to chyba GPF. p.s.Jedyne co na duży plus dla silników TSI/TFSI to to,że są ciche,ale nowe diesle też już tak nie klekoczą jak kiedyś.
Sambor11 pisze:Tylko jak kolega wyżej napisał ma audi ultra, czyli 190 KM bez dpf a z Add blue a Ty zwykły z dlf 177 KM. Inne przełożenie biegów i ultra jest bardziej elastycznym silnikiem niż Twój. Poza tym jak włączy się ogrzewanie kabinowe to silnik będzie się nagrzewał dłużej gdyż większa moc grzewcza skierowana jest na kabinę.leszekmw pisze:no to ja nie wiem dlaczego mi tyle pali..też w manualu.
mogę jeszcze wyłączyć w kompie włączanie webasta automatycznie..
wóz kupiłem na początku listopada , wtedy było jeszcze dość ciepło i też tyle palił chyba..
wydaje mi się że mógłby palić trochę mniej..z drugiej strony moja waży ponad 1700kg .. może to przez to..
To 2.0 tdi ultra 190 ps nie maja dpf-a ?
miała palic 10l w miescie !!!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga