[A6 C6] Oswietlenie tablicy rejestracyjnej
Również w swojej C6 mam problem z podświetleniem. Kupiłem auto to już nie świeciło - nie wywala żadnych błędów, żarówki zwykłe . Wiem, że mierzenie napięcia na stykach bez żarówki jest bez sensu bo go tam nie będzie, lecz w momencie przekręcania kluczyka na zapłon dosłownie na sekunde pojawia sie napięcie po czym wnioskuje że ciągłość przewodów jest zachowana . Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny - żarówki raczej włożone prawidłowo, blaszki doginałem żeby na 100% stykało, połączenie z masą też jest .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Może troszkę źle się wyraziłem, pojawia się "jakieś napięcie" - sprawdzałem próbówką, która miga w momencie przekręcania zapłonu . Żarówka nawet nie mignie, myślałem po prostu że jest to napięcie podawane w celu kontroli żarówki - zbyt małe aby spowodować jej zapalenie, ale sam nie wiem .
Oczywiście na włączonych światłach . Nie wiem gdzie szukać przyczyny ? Jest szansa, że w komputerze jest zapisany błąd którego nie pokazuje na FIS'ie i przez to nie świeci ?
Oczywiście na włączonych światłach . Nie wiem gdzie szukać przyczyny ? Jest szansa, że w komputerze jest zapisany błąd którego nie pokazuje na FIS'ie i przez to nie świeci ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Żarówki zwykłe lub LED z CAN-busem i homologacją E4 .
styki w blendzie muszą być czyste , blaszki w nowych oprawkach muszą być lekko podgięte do środka i same końcówki też wygiąć ale na płasko względem styków blendy , bo jak dociśniesz i skręcisz w całość to blaszki wychodzą poza styk blendy .
Sam jak robiłem u siebie to najpierw włożyłem lewa ( świeciła ) , następnie prawą i brak światła , błędu nie było .
No to wyjąłem , te blaszki powyginałem tak jak opisałem, zapłon w stacyjce ON / OFF , następnie światła pozycyjne i po kilku próbach zadziałało
( kilku próbach dlatego , że w momencie przykręcania LED blaszka wychodziła poza styk blendy i różnych momentach raz wcześniej raz później świeciła , musiałem metodą prób błędów znaleźć odpowiednie wygięcie blaszek żeby można było włożyć do blendy i przykręcić )
i teraz świeci cały czas .

DZIAŁAJĄCE lampki LED do A6 C6 można kupić na stronie https://www.dlaauta.eu/
koszt 27 zł za komplet
styki w blendzie muszą być czyste , blaszki w nowych oprawkach muszą być lekko podgięte do środka i same końcówki też wygiąć ale na płasko względem styków blendy , bo jak dociśniesz i skręcisz w całość to blaszki wychodzą poza styk blendy .
Sam jak robiłem u siebie to najpierw włożyłem lewa ( świeciła ) , następnie prawą i brak światła , błędu nie było .
No to wyjąłem , te blaszki powyginałem tak jak opisałem, zapłon w stacyjce ON / OFF , następnie światła pozycyjne i po kilku próbach zadziałało
( kilku próbach dlatego , że w momencie przykręcania LED blaszka wychodziła poza styk blendy i różnych momentach raz wcześniej raz później świeciła , musiałem metodą prób błędów znaleźć odpowiednie wygięcie blaszek żeby można było włożyć do blendy i przykręcić )
i teraz świeci cały czas .

DZIAŁAJĄCE lampki LED do A6 C6 można kupić na stronie https://www.dlaauta.eu/
koszt 27 zł za komplet
Niestety wygięcie styków nic nie dało. Wczoraj sprawdziłem instalacje i wygląda ok. Zauważyłem że lampki zaczynają świrować wtedy gdy pojawia się jakieś obciążenie np jak włączam kierunek albo długie. Jak otwieram bagażnik (elektryczna klapa) to na sekundę przygasną i się zapalą. Szarpałem instalacją w miejscu przejścia kabli z klapy do środka auta na włączonych światłach i i nic...świecą. Dzisiaj zrobiłem 20km na włączonych i wszystko ok. Po 20min postoju wsiadam, odpalam i dupa komunikat i brak oświetlenia tablicy. Kilka prób ze zapłonem i za każdym razem komunikat. Na odpalonym silniku napięcie do modułu ma 13.9V a na wyjściu na lampki 12.19V. Koledzy jakieś pomysły bo mi się kończą? i cykam się niebieskich jak za mną siądą a często urzęduje autem w nocy. Wesołych Świąt!!
[ Dodano: 2018-04-01, 18:48 ]
mat1324, Może spróbować z rezystorem w lampkę? może moduł komfortu się obraził i już nie chce lampek led a5 bez wspomagaczy?

[ Dodano: 2018-04-01, 18:48 ]
mat1324, Może spróbować z rezystorem w lampkę? może moduł komfortu się obraził i już nie chce lampek led a5 bez wspomagaczy?
