Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 mar 2018, 10:57

Misiek_kb89 pisze:Tak jak mówiłeś ale to oznacza, że Audi to "skopało"
Im mniej ciepła silnik wydala na zewnątrz - tym więcej zamienia go na energię ruchu obrotowego = ma większą sprawność. Każdy chciałby tak skopać ;)
Chyba jednak problem jest w czymś innym.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 11 mar 2018, 11:25

damos pisze:
Misiek_kb89 pisze:Tak jak mówiłeś ale to oznacza, że Audi to "skopało"
Im mniej ciepła silnik wydala na zewnątrz - tym więcej zamienia go na energię ruchu obrotowego = ma większą sprawność. Każdy chciałby tak skopać ;)
Chyba jednak problem jest w czymś innym.
Skopało po nie dało dodatkowego źródła ciepła, żeby zimną silnik był dogrzany.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 11 mar 2018, 12:12

no to wtedy zaraz by spalanie rosło i by sie w wyżyłowanych normach nie mieścił

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 mar 2018, 17:34

Misiek_kb89 pisze:Skopało po nie dało dodatkowego źródła ciepła, żeby zimną silnik był dogrzany.
A którego ekologa obchodzi, czy będzie ci ciepło? Kto porównując spalanie w autach, które planuje kupić powie: "ok, pali więcej, ale będzie mi ciepło" ? <figielek>

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 11 mar 2018, 20:26

damos pisze:
A którego ekologa obchodzi, czy będzie ci ciepło? Kto porównując spalanie w autach, które planuje kupić powie: "ok, pali więcej, ale będzie mi ciepło" ? <figielek>
To by nie miało znaczenia bo to jest opcja dodatkowa włączana przez kierowce gdyby tego potrzebował tak jak podgrzewane fotele,przednia/tylna szyba czy webasto. Więc to nic nie ma do ekologii bo to nie miałoby działać na stałe tylko na polecenie kierowcy.

xsebo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 lis 2009, 10:30
Lokalizacja: Konin/Wielkopolskie

Post autor: xsebo1 » 20 mar 2018, 20:12

Powitać. Posiadam bliźniaczy silnik CAHA i miesiąc temu warsztat zakończył walkę ze zbyt niską temperaturą. Objawy to od +5 stopni temperatura 90st była osiągana tylko przy ostrym gazowaniu. Do pracy mam 22 km, w tym 5 km autostrady, zdejmując nogę z gazu 500m przed zjazdem temperatura spadała w oczach o 5-20 stopni w zależności od temperatury.
Byłem przekonany że to termostat, zamówiłem więc w Aso wdg Vinu i pojechałem na warsztat. Okazało się że nie pasuje, oryginał jest w plastikowej obudowie. Warsztat zamówił i po wymianie było to samo. Nie oddali mi auta tylko szukali dalej. Wymienili termostat chłodnicy spalin (o ile dobrze go nazywam <mysli> ) i jest wszystko ok. Może być -15 i temp może spaść max do 80 stopni. Winny był zawór zwrotny 1J0122351 na foto, termostat u mnie to 03L121111AD. Co ciekawe w tych silnikach są dwa rozwiązania układu chłodzenia, których kompletnie nie rozróżniają w Aso. <papa2>
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 mar 2018, 21:56 przez xsebo1, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2018, 20:17

Pewnie coś takiego w wężu za chłodnicą EGR :).

Obrazek

xsebo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 lis 2009, 10:30
Lokalizacja: Konin/Wielkopolskie

Post autor: xsebo1 » 20 mar 2018, 22:23

Wygląda na to samo. Wymieniał ktoś to? U mnie pomogło, nie bardzo przyjmuje do wiadomości zbywanie klientów że "tak ma być <luzik> "

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2018, 22:28

Jeden z kolegów na wcześniejszych stronach miał ten sam problem w C6 w silniku CANA (2.7 TDI) i też wymiana podobnego termostatu w układzie chłodzenia EGR pomogła :).

Oprócz tego zaworu jest jeszcze w tym samym wężu termostat, którego zdjęcie wrzuciłem powyżej - 1K0 121 113 A.

Zawór zwrotny / Termostat

Obrazek
xsebo1 pisze:Byłem przekonany że to termostat, zamówiłem więc w Aso wdg Vinu i pojechałem na warsztat. Okazało się że nie pasuje, oryginał jest w plastikowej obudowie.
Co to za ASO, że nie potrafi odczytać numeru części? Przecież oni mają rozkodowany VIN, więc ETKA filtruje części do konkretnego auta :| . Szybciej ja dobiorę części :p.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 21 mar 2018, 09:35

xsebo1 pisze:zdejmując nogę z gazu 500m przed zjazdem temperatura spadała w oczach o 5-20 stopni w zależności od temperatury.
no u Ciebie ewentualnie było uszkodzenie jakiegoś elementu w aucie ..ale my piszemy o innych sytuacjach.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 08 kwie 2018, 00:04

Hmmm... <mysli>
Po przeczytaniu całego wątku nadal nie wiem czy w moim CGLC występuje jeden termostat/zaworek przy chłodnicy spalin i jaki będzie miał nr.?
Bo z tego co czyta to w ASO nie otrzymam info o nr termostatu/zaworku? przy chłodnicy spalin.
Czy mogę prosić o nr części jaki mam zamówić w ASO dla mojego modelu silnika?
Z góry dziękuję... :)

P.S. Jeździłem calom zimę z 3/4 zakrytą chłodnicą> nie wiele to pomogło/ znikoma różnica.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 kwie 2018, 00:22

Wszystko jest w tym poście :). Dotyczy to również Twojego silnika.

a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#887994

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 08 kwie 2018, 18:39

mirefire pisze:P.S. Jeździłem calom zimę z 3/4 zakrytą chłodnicą> nie wiele to pomogło/ znikoma różnica.
normalka w dieslach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 kwie 2018, 19:25

Problem z dogrzewaniem występuje w mniejszych silnikach, tzn. 2.0 TDI. W większych dieslach nie ma tego problemu :).

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 05 maja 2018, 12:55

Panowie kranik spustowy płynu chłodniczego na wężu przy chłodnicy wystarczy przekręcić? Czy trzeba jeszcze pociągnąć w dół? Bo po przekręceniu nie leci płyn z chłodnicy. Próbowałem pociągnąć w dół ale nie chcę urwać bo może coś przyblokowało przepływ i wystarczy tylko przekręcić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja