Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Legionowo

Post autor: Legionowo » 28 sty 2018, 21:41

Ja również mam jedną kreske.

kamilharlender
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2018, 09:05
Lokalizacja: Bristol/Anglia

Post autor: kamilharlender » 29 sty 2018, 07:03

Dzięki wielkie !

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 26 lut 2018, 08:56

Panowie którzy wymienili termostaty i uzyskali upragnione 90stC jak sprawa się ma w aktualne mrozy? Mi dopiero dzisiaj udało się na trasie 90km zrobić pomiar i wyszło mi, że Temperatura cieczy 50-60stC przy spokojnej jeździe przy -15stC. na wyjściu z chłodnicy od 5-9stC. Teraz pytanie czy jest zbyt zimno aby przy tak niskiej temperaturze sprawdzać czy jednak przyjąć, że główny termostat przepuszcza przez co dopuszcza zimną ciecz chłodzącą do silnika nie pozwalając mu się rozgrzać? Miałem 4km autostrady między 140-170km/h i temperatura podskoczyła do 76stC.
Analizując schemat doszedłem do wniosku, że Termostat EGR upuszcza gorącą ciecz w mały obieg silnika natomiast termostat przy bloku dopuszcza zimną ciecz z chłodnicy do bloku.

P.S. u mnie też po odpaleniu jest jedna kreska i wskakuje na 2 przy ponad 60stC, a na 3 kreski przy ponad 70stC (w przybliżeniu) do 4 kresek nie udało mi się dzisiaj dojść w ponad godzinnej trasie 90km przy -15stC

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 01 mar 2018, 14:20

normalka w dieslach przy takich mrozach że nie dogrzewa płynu.
jakby co z webasto włączonym w automacie niema tego problemu.
świetne jest takie webasto przy dieslu..wręcz zajebiste.. :]

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 01 mar 2018, 15:24

Wczoraj zrobiłem test. Ta sama trasa z tym, ze wyłączałem ogrzewanie kabiny. Różnice przy włączonym ogrzewaniu, a wyłączonym oscylowały w granicach 2-5stC. W zależności od prędkości od 60stC-86stC gdzie 4 kreską wskakiwała przy około 80stC. Temperatura zewnętrzna już -7stC. Czyli ogrzewanie kabiny nie miało dramatycznego wpływu na zmianę temperatury cieczy chłodzącej i tu pytanie czy termostat się nie domyka i całyczas silnik zalewany jest zimną cieczą z chłodnicy i dlatego przy małej prędkości nie może się dogrzać czy po prostu silnik wytwarza przy małej prędkości zbyt mało ciepła i wymiana termostatów nic nie pomoże?

P.S. Matii mogę prosić jak jest instrukcję wymiany termostatu głównego i od EGR? Czy Elsa milczy w tym temacie ?

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 01 mar 2018, 17:05

Misiek_kb89 pisze:czy po prostu silnik wytwarza przy małej prędkości zbyt mało ciepła i wymiana termostatów nic nie pomoże?
nie jestem mechanikem ale na 80% to jest to..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2018, 18:57

Misiek_kb89 pisze:P.S. Matii mogę prosić jak jest instrukcję wymiany termostatu głównego i od EGR? Czy Elsa milczy w tym temacie ?
Wymiana głównego termostatu jest opisana, ale termostat od EGR jest częścią składową tylnej prawej rury układu chłodzenia, więc nie ma do niego osobnej instrukcji. Główny termostat ma oznaczenie 03L 121 111 AD (koszt w ASO ok. 250 zł), a jego wymiana jest dość prosta < link1 >. Numer oraz lokalizację drugiego termostatu znajdziesz w moim wcześniejszym poście < link2 >.

Ogólny schemat układu chłodzenia Twojego auta przedstawiony jest w innym moim poście < link3 >.

jandek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2013, 09:49
Imię: Janek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jeleniogórskie

Termostat

Post autor: jandek » 01 mar 2018, 19:16

W mojej A6 mam ten sam problem, pierwszy termostat wymieniony ale efekt mizerny. Myślę że stwierdzenie "ten typ tak ma" to zbyt duże uproszczenie bo nie widzę postów od posiadaczy aut jedno lub dwuletnich. Są w nich montowane inne silniki, może ktoś mający nowe auto się wypowie jak wygląda.
Druga sprawa to przyspieszone zużycie silnika, olej uzyskuje pełne właściwości smarne w temperaturze 90 stopni. Więc polecam delikatną jazdę na zimnym silniku.
Jeżeli ktoś ma zdjęcia z wymiany termostatu układu EGR to będzie duża pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2018, 20:00

Jeden kolega wymieniał ten termostat, ale nie cały, tylko jego wkład. Niestety ostatni raz na forum był w połowie grudnia <uoee> .

a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#877284

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 01 mar 2018, 20:04

Dzieki mat1324,
jandek, Nowe auta mają silniki ultra i tam już tych problemów nie ma z tego co czytam na forum. Dziwna sprawa z tym chłodzeniem

partner91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2018, 13:03
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: partner91 » 01 mar 2018, 20:25

Witam.
Ja w swoim aucie nie mam problemu z dogrzaniem silnik 2.0 tdi 190km z 2017r widocznie coś poprawili , jedynie na postoju sie nie dogrzewa , ale to pewnie normalne .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2018, 20:47

Sprawdzę czy czasami w silnikach 2.0 TDI 190 KM CNHA nie zmienili termostatu :).

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 02 mar 2018, 11:23

w silnikach starszych generacji pd i cr to była normalka , jeszcze raz powtarzam.
nie wiem jak jest w tych nowszych takich jak na przykład ultra.
w octavii , jak jechałem na trasie spokojnie przy temperaturach minusowcych , to silnik dogrzewał się dopiero po kilkunastu kilometrach czasami. a jak sie stanęło potem w mieście w korkach to tez potrafiła spadać na wskaźniku.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 mar 2018, 11:41

W 2.0 TDI 190 KM jest inny termostat i wygląda tak:

Obrazek

i jest częścią takiej rurki:

Obrazek

Sam termostat jest zwykły:

Obrazek

Dodatkowo silnik ten ma inną pompę wody, która ma sprzęgło sterowane elektrycznie i mimo obracającego się koła pasowego może mieć wolniejsze obroty.

Obrazek

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 02 mar 2018, 12:02

Analizując ten schemat Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii.
Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy.
Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy) do chłodnicy. W tej chłodnicy zimna woda jest ogrzewana spalinami i pchana dalej pompą nr (17) trafia do rozwidlenia gdzie jest zawór zwrotny (13) i termostat (12). Jeżeli spaliny ogrzeją wodę do 75stC termostat (12) otwiera się i przepuszcza płyn do małego obiegu w silniku. Tylko co w przypadku gdy jedziemy wolno i spaliny nie ogrzewają płynu do temperatury w której termostat 12 się otwiera? A no wychodzi na to, że pompa (17) pcha taką ciepłą wodę ale nie gorącą przez zawór (13) do chłodnicy aby ją schłodzić. I Koło się zamyka bo jeżeli spaliny nie są wstanie ogrzać płynu do temperatury otwarcia termostatu to płyn trafia do chłodnicy (2) i jest schładzany. Co myślicie o moim toku rozumowania ? Jak zamienić by miejscami termostat (12) z zaworem 13 to ja bym to uważał za sensowne bo wtedy pompa pcha lekko ogrzany płyn na blok silnika a gdy spaliny ogrzewają płyn do temperatury otwierania termostatu to termostat upuszczał by gorący płyn do chłodnicy (2) aby nie przegrzać silnika i schłodzić płyn.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 12:03 przez Misiek_kb89, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja