[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 sty 2018, 09:05
- Lokalizacja: Bristol/Anglia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Panowie którzy wymienili termostaty i uzyskali upragnione 90stC jak sprawa się ma w aktualne mrozy? Mi dopiero dzisiaj udało się na trasie 90km zrobić pomiar i wyszło mi, że Temperatura cieczy 50-60stC przy spokojnej jeździe przy -15stC. na wyjściu z chłodnicy od 5-9stC. Teraz pytanie czy jest zbyt zimno aby przy tak niskiej temperaturze sprawdzać czy jednak przyjąć, że główny termostat przepuszcza przez co dopuszcza zimną ciecz chłodzącą do silnika nie pozwalając mu się rozgrzać? Miałem 4km autostrady między 140-170km/h i temperatura podskoczyła do 76stC.
Analizując schemat doszedłem do wniosku, że Termostat EGR upuszcza gorącą ciecz w mały obieg silnika natomiast termostat przy bloku dopuszcza zimną ciecz z chłodnicy do bloku.
P.S. u mnie też po odpaleniu jest jedna kreska i wskakuje na 2 przy ponad 60stC, a na 3 kreski przy ponad 70stC (w przybliżeniu) do 4 kresek nie udało mi się dzisiaj dojść w ponad godzinnej trasie 90km przy -15stC
Analizując schemat doszedłem do wniosku, że Termostat EGR upuszcza gorącą ciecz w mały obieg silnika natomiast termostat przy bloku dopuszcza zimną ciecz z chłodnicy do bloku.
P.S. u mnie też po odpaleniu jest jedna kreska i wskakuje na 2 przy ponad 60stC, a na 3 kreski przy ponad 70stC (w przybliżeniu) do 4 kresek nie udało mi się dzisiaj dojść w ponad godzinnej trasie 90km przy -15stC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Wczoraj zrobiłem test. Ta sama trasa z tym, ze wyłączałem ogrzewanie kabiny. Różnice przy włączonym ogrzewaniu, a wyłączonym oscylowały w granicach 2-5stC. W zależności od prędkości od 60stC-86stC gdzie 4 kreską wskakiwała przy około 80stC. Temperatura zewnętrzna już -7stC. Czyli ogrzewanie kabiny nie miało dramatycznego wpływu na zmianę temperatury cieczy chłodzącej i tu pytanie czy termostat się nie domyka i całyczas silnik zalewany jest zimną cieczą z chłodnicy i dlatego przy małej prędkości nie może się dogrzać czy po prostu silnik wytwarza przy małej prędkości zbyt mało ciepła i wymiana termostatów nic nie pomoże?
P.S. Matii mogę prosić jak jest instrukcję wymiany termostatu głównego i od EGR? Czy Elsa milczy w tym temacie ?
P.S. Matii mogę prosić jak jest instrukcję wymiany termostatu głównego i od EGR? Czy Elsa milczy w tym temacie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymiana głównego termostatu jest opisana, ale termostat od EGR jest częścią składową tylnej prawej rury układu chłodzenia, więc nie ma do niego osobnej instrukcji. Główny termostat ma oznaczenie 03L 121 111 AD (koszt w ASO ok. 250 zł), a jego wymiana jest dość prosta < link1 >. Numer oraz lokalizację drugiego termostatu znajdziesz w moim wcześniejszym poście < link2 >.Misiek_kb89 pisze:P.S. Matii mogę prosić jak jest instrukcję wymiany termostatu głównego i od EGR? Czy Elsa milczy w tym temacie ?
Ogólny schemat układu chłodzenia Twojego auta przedstawiony jest w innym moim poście < link3 >.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 lis 2013, 09:49
- Imię: Janek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jeleniogórskie
Termostat
W mojej A6 mam ten sam problem, pierwszy termostat wymieniony ale efekt mizerny. Myślę że stwierdzenie "ten typ tak ma" to zbyt duże uproszczenie bo nie widzę postów od posiadaczy aut jedno lub dwuletnich. Są w nich montowane inne silniki, może ktoś mający nowe auto się wypowie jak wygląda.
Druga sprawa to przyspieszone zużycie silnika, olej uzyskuje pełne właściwości smarne w temperaturze 90 stopni. Więc polecam delikatną jazdę na zimnym silniku.
Jeżeli ktoś ma zdjęcia z wymiany termostatu układu EGR to będzie duża pomoc.
Druga sprawa to przyspieszone zużycie silnika, olej uzyskuje pełne właściwości smarne w temperaturze 90 stopni. Więc polecam delikatną jazdę na zimnym silniku.
Jeżeli ktoś ma zdjęcia z wymiany termostatu układu EGR to będzie duża pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeden kolega wymieniał ten termostat, ale nie cały, tylko jego wkład. Niestety ostatni raz na forum był w połowie grudnia
.
a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#877284

a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#877284
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
w silnikach starszych generacji pd i cr to była normalka , jeszcze raz powtarzam.
nie wiem jak jest w tych nowszych takich jak na przykład ultra.
w octavii , jak jechałem na trasie spokojnie przy temperaturach minusowcych , to silnik dogrzewał się dopiero po kilkunastu kilometrach czasami. a jak sie stanęło potem w mieście w korkach to tez potrafiła spadać na wskaźniku.
nie wiem jak jest w tych nowszych takich jak na przykład ultra.
w octavii , jak jechałem na trasie spokojnie przy temperaturach minusowcych , to silnik dogrzewał się dopiero po kilkunastu kilometrach czasami. a jak sie stanęło potem w mieście w korkach to tez potrafiła spadać na wskaźniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Analizując ten schemat Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii.
Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy.
Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy) do chłodnicy. W tej chłodnicy zimna woda jest ogrzewana spalinami i pchana dalej pompą nr (17) trafia do rozwidlenia gdzie jest zawór zwrotny (13) i termostat (12). Jeżeli spaliny ogrzeją wodę do 75stC termostat (12) otwiera się i przepuszcza płyn do małego obiegu w silniku. Tylko co w przypadku gdy jedziemy wolno i spaliny nie ogrzewają płynu do temperatury w której termostat 12 się otwiera? A no wychodzi na to, że pompa (17) pcha taką ciepłą wodę ale nie gorącą przez zawór (13) do chłodnicy aby ją schłodzić. I Koło się zamyka bo jeżeli spaliny nie są wstanie ogrzać płynu do temperatury otwarcia termostatu to płyn trafia do chłodnicy (2) i jest schładzany. Co myślicie o moim toku rozumowania ? Jak zamienić by miejscami termostat (12) z zaworem 13 to ja bym to uważał za sensowne bo wtedy pompa pcha lekko ogrzany płyn na blok silnika a gdy spaliny ogrzewają płyn do temperatury otwierania termostatu to termostat upuszczał by gorący płyn do chłodnicy (2) aby nie przegrzać silnika i schłodzić płyn.
Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy.
Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy) do chłodnicy. W tej chłodnicy zimna woda jest ogrzewana spalinami i pchana dalej pompą nr (17) trafia do rozwidlenia gdzie jest zawór zwrotny (13) i termostat (12). Jeżeli spaliny ogrzeją wodę do 75stC termostat (12) otwiera się i przepuszcza płyn do małego obiegu w silniku. Tylko co w przypadku gdy jedziemy wolno i spaliny nie ogrzewają płynu do temperatury w której termostat 12 się otwiera? A no wychodzi na to, że pompa (17) pcha taką ciepłą wodę ale nie gorącą przez zawór (13) do chłodnicy aby ją schłodzić. I Koło się zamyka bo jeżeli spaliny nie są wstanie ogrzać płynu do temperatury otwarcia termostatu to płyn trafia do chłodnicy (2) i jest schładzany. Co myślicie o moim toku rozumowania ? Jak zamienić by miejscami termostat (12) z zaworem 13 to ja bym to uważał za sensowne bo wtedy pompa pcha lekko ogrzany płyn na blok silnika a gdy spaliny ogrzewają płyn do temperatury otwierania termostatu to termostat upuszczał by gorący płyn do chłodnicy (2) aby nie przegrzać silnika i schłodzić płyn.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 12:03 przez Misiek_kb89, łącznie zmieniany 1 raz.