[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 lis 2013, 09:49
- Imię: Janek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jeleniogórskie
Termostat
Generalnie masz rację ale ja uważam że większość płynu popłynie przez zbiornik wyrównawczy bo przepływ przez chłodnicę stawia duży opór.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
mat1324, Teraz testuje zasłonięcie chłodnicy. Przy krótkim teście wydaje mi się, że szybciej się nagrzewa ale jest też sporo cieplej. W środę planuje małą trasę to podepnę pod komputer i sprawdzę jak się będą kształtowały temperatury czy się dogrzewa i czy się nie przegrzewa. Jeżeli to nie zda egzaminu zrobię tak jak proponujesz czyli odepnę pompę (17). Powiedz mat1324, Co myślisz o moim rozumowaniu schematu? Masz jakieś sugestie ? Powiem szczerze, że Termostat EGR jeżeli się nie domyka to gdy pompa (17) pcha zimny płyn to może go przepychać przez niedomknięty termostat EGR przez co do silnika może trafiać zimna woda zamiast o temperaturze ponad 75stC. Ale może być też tak, ze przy niskich temperaturach i pedzie powietrza obmywającym silnik zostaje schładzany i nie może uzyskać temperatury roboczej.
LukaszRud, Masz rację też przeglądając specyfikacje tego termostatu znalazłem taką informację, ze 75stC. Widzę że też masz silnik 163km czyli wersje na Belgię. Zadowolony ?
LukaszRud, Masz rację też przeglądając specyfikacje tego termostatu znalazłem taką informację, ze 75stC. Widzę że też masz silnik 163km czyli wersje na Belgię. Zadowolony ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
G62 daje temperaturę na licznik. Bo G83 to jest temperatura na wyjściu z chłodnicy. Zastanawia mnie tylko czemu ta pompka pcha na chłodnicę płyn lekko ogrzany przez spaliny ale nie na tyle ogrzane, żeby termostat EGR go przepuścił? Przecież to strata ciepła(energii)mat1324 pisze:Zastanawia mnie tylko, z którego czujnika (G62 vs. G83) brana jest temperatura na licznik. Według mnie termostat EGR powinien mieć wyższą temperaturę otwarcia, aby nie wychładzać silnika.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Wy naprawdę macie zamiar poprawiać producenta ?
nie słyszłąem żeby w jakimś dieslu zasłonięcie chłodnicy coś dało..chyba że zrobisz to faktycznie bezpośrednio na chłodnicę , wszelkie maskownice na atrapy nie zdają egzaminu , to nie benzyna..
a że wydaje Ci się że cieplej..może na dworze było już cieplej po prostu..
a tak wogóle to według mnie c7 bardzo dobrze trzyma temperaturę w środku auta , nie jeździłem jeszcze takim wozem w którym było by tak ciepło nie grzejąc za bardzo . jeżdżę na 18,5st. zazwyczaj..
chyba że to zaleta webasto , ale bardziej stawiam na szczelność auta.
nie słyszłąem żeby w jakimś dieslu zasłonięcie chłodnicy coś dało..chyba że zrobisz to faktycznie bezpośrednio na chłodnicę , wszelkie maskownice na atrapy nie zdają egzaminu , to nie benzyna..
a że wydaje Ci się że cieplej..może na dworze było już cieplej po prostu..
a tak wogóle to według mnie c7 bardzo dobrze trzyma temperaturę w środku auta , nie jeździłem jeszcze takim wozem w którym było by tak ciepło nie grzejąc za bardzo . jeżdżę na 18,5st. zazwyczaj..
chyba że to zaleta webasto , ale bardziej stawiam na szczelność auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
leszekmw, Ograniczając przepływ powietrza przez chłodnicę ogranicza się przepływ powietrza w komorze silnika co w uproszczeniu daje nam to, że silnik nie jest tak silnie chłodzony wpadającym powietrzem bo jest go mniej i wpada z mniejszą prędkością.
Nie tyle poprawiać producenta co postarać się znaleźć przyczynę takiego stanu. Dla mnie to, że auto nie dobija do 90stC nie jest normalne co by serwisanci w ASO mi nie wciskali. Bajki typu ten typ tak ma są dla ludzi którzy wierzą w opowieści producenta który czegoś należycie nie wykonał/zaprojektował, świadomie lub nie. Jeżeli producent stworzył tak sprawny silnik, który w zimę może być niedogrzany to powinien dołożyć nagrzewnicę płynu i było by po problemie. Przy aucie tej klasy to nic specjalnie kosztownego.
Nie tyle poprawiać producenta co postarać się znaleźć przyczynę takiego stanu. Dla mnie to, że auto nie dobija do 90stC nie jest normalne co by serwisanci w ASO mi nie wciskali. Bajki typu ten typ tak ma są dla ludzi którzy wierzą w opowieści producenta który czegoś należycie nie wykonał/zaprojektował, świadomie lub nie. Jeżeli producent stworzył tak sprawny silnik, który w zimę może być niedogrzany to powinien dołożyć nagrzewnicę płynu i było by po problemie. Przy aucie tej klasy to nic specjalnie kosztownego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
13 lat auta w dieslu. To że w starym 1.9 TDI wystarczyło wymienić termostat i było zawsze 90stC nie znaczy, że teraz audi wymyśliło nową technologie, że 90stC już nie musi mieć. Od lat w autach stosuje się termostaty około 90stC i to jest temperatura pracy silników. I jak temperatury płynu były niższe była to usterka i wymieniało się termostat. A teraz nagle audi ściemnia, ze to nic takiego, a ludzie to łykają. Gdyby tak było to po co by się termostaty wymieniało ? Prezes kupujący auto ma to gdzieś. Ale kupujący auto z drugiej ręki chcący mieć wszystko sprawne i wiążąc się z autem na lata, a nie na leasing już przykłada do tego wagę(przynajmniej ja).
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
no i ja kilka lat jeżdzę ..
octavia 1 i octavia 2 ostatnio oba z salonu i jak dobrze pamiętam nigdy sie nie dogrzewały przy większych mrozach .
a ze przez kilkanaście lat byłem bardzo aktywny na forum ocp to pamiętam że sporo osób miało takie problemy , i to chyba nawet w nówkach odebranych przed chwilą z salonu.
największy problem z dogrzaniem jest jak sie spokojnie jedzie , delikatnie na maych obrotach bo tak się jeździ gdy silnik zimny , no i wtedy zazwyczaj zanim uda nam się go jako podgrzać to większość osób kończy jazdę.
tak jak pisałem wcześniej przy spokojnej jeździe octavia z dsg , a więc silnik jedzie na małych obrotach bo tak jest to ustrojstwo ustawione , po 8-10km dopiero ładałem temperaturę i to dlatego ze wjeżdżałem na odcinek szybkiej dwupasmowej drogi , wcześniej czasami nie było sie gdzie rozpędzić powyżej 100.
a auto miałem sprawne .
jak pamiętam były jakieś takie wnioski że termostaty nie zawsze działają idealnie nawet w nowiutkich autach , ale były też i wymieniane bez widocznego rezultatu.
octavia 1 i octavia 2 ostatnio oba z salonu i jak dobrze pamiętam nigdy sie nie dogrzewały przy większych mrozach .
a ze przez kilkanaście lat byłem bardzo aktywny na forum ocp to pamiętam że sporo osób miało takie problemy , i to chyba nawet w nówkach odebranych przed chwilą z salonu.
największy problem z dogrzaniem jest jak sie spokojnie jedzie , delikatnie na maych obrotach bo tak się jeździ gdy silnik zimny , no i wtedy zazwyczaj zanim uda nam się go jako podgrzać to większość osób kończy jazdę.
tak jak pisałem wcześniej przy spokojnej jeździe octavia z dsg , a więc silnik jedzie na małych obrotach bo tak jest to ustrojstwo ustawione , po 8-10km dopiero ładałem temperaturę i to dlatego ze wjeżdżałem na odcinek szybkiej dwupasmowej drogi , wcześniej czasami nie było sie gdzie rozpędzić powyżej 100.
a auto miałem sprawne .
jak pamiętam były jakieś takie wnioski że termostaty nie zawsze działają idealnie nawet w nowiutkich autach , ale były też i wymieniane bez widocznego rezultatu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Nie zdążyłem sprawdzić czy zasłonięcie chłodnicy faktycznie działa bo ciepło na dworze. Dzisiaj +12 więc wywaliłem karton i przejechałem się 7km potem stałem na odpalonym i tu zdziwienie wskoczyła druga kreska. Stałem tak jeszcze z 40 minut w sumie i stopniowo wskoczyła 3 i 4 kreseczka bez obciążenia. Więc wniosek jaki się nasuwa to taki, że termostaty sprawne tylko silnik zimą wytwarza za mało ciepła. I albo próbować ograniczać napływ powietrza do silnika albo webasto. W trasie sprawdzę jeszcze w ciepłe dni jaka będzie różnica temperatury płynu do temperatury płynu na wyjściu z chłodnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga