[A6 C6] Rozładowany akumulator
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Ostatnio zauważyłem to samo u mnie, podczas małych przymrozków akumulator był każdego dnia w pozycji 70-80%. Zastanawiałem się co to może być i na pierwszy ogień poleciały 3 płyty CD ze zmieniarki oraz płyta z napędu DVD. Po tym zabiegu jak na razie jest cały czas spokój i akumulator trzyma moc na 100%
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
dzięki za każdą informacje
panowie jeszcze jedną rzecz zauważyłem że jak jest zimno czyli -4 i więcej to ładowanie mam powyżej
14v
no dziś jest na plusie ładowanie spadło na 13.6v no i auto ledwo kręci
jutro ma być na minusie zobaczę nie rozumiem tego ładowania
mechanik mówi ze jest ok ale nie bardzo w to wieże
bo jak go obciążę na maxa czyli włącze max elektryki
tj:
2 fotele podgrzewane +kierownica +szyba + lusterka
radio na maxa cd, ogrzewanie ,światła ful :shock:
to spada na 12,9v
mechanik powiedział że to normalka przy tak mocnym obciążeniu
co myślicie o tym
dziękuje za każdą pomoc pozdrawiam
panowie jeszcze jedną rzecz zauważyłem że jak jest zimno czyli -4 i więcej to ładowanie mam powyżej
14v
no dziś jest na plusie ładowanie spadło na 13.6v no i auto ledwo kręci
jutro ma być na minusie zobaczę nie rozumiem tego ładowania

mechanik mówi ze jest ok ale nie bardzo w to wieże
bo jak go obciążę na maxa czyli włącze max elektryki
tj:
2 fotele podgrzewane +kierownica +szyba + lusterka
radio na maxa cd, ogrzewanie ,światła ful :shock:
to spada na 12,9v
mechanik powiedział że to normalka przy tak mocnym obciążeniu
co myślicie o tym
dziękuje za każdą pomoc pozdrawiam

dariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
na pewno spada do 12,9? bo to mało.
JA wykryłem u siebie dziwny pobór prądu. Robiłem pomiary wychodziło 0,01 dopiero równo po godzinie ( dosłownie co do minuty) po zamknięciu auta (przez centralny zamek) pobór na chwilę wzrastał do prawie 5A :shock: I tak co godzinę co w rezultacie po kilku dobach wykańczało aku do końca i czym mniejsze napięcie było już na akumulatorze tym szybciej potrafiło go wykończyć. Po kolei wypinałem urządzenia i spr. co godzinę rezultaty aż doszedłem do sterownika akumulatora( który wymieniłem wcześniej na nowszy z literą B...) i okazało się że to on wzbudzał auto równo co godzinę. Po wyjęciu wtyczki pobór ustąpił. Wymieniłem na stary sterownik ( ten niby gorszy z literą A) i poboru prądu również nie było. Zakodowałem akumulator i już od tygodnia nie ma problemu- auto stało nie ruszane 5 dni przy mrozach nocnych nawet do -15 i wszystko ok. Mam nadzieję że tak zostanie
Jeżeli ktoś boryka się z rozładowywaniem akumulatora niech sprawdzi pobór prądu dokładnie-ja przesiedziałem praktycznie cały dzień z wzrokiem wpatrzonym w miernik
Jeżeli ktoś zaobserwuje taki sam przypadek niech napisze -bo widzę że te dolegliwości ma sporo użytkowników
JA wykryłem u siebie dziwny pobór prądu. Robiłem pomiary wychodziło 0,01 dopiero równo po godzinie ( dosłownie co do minuty) po zamknięciu auta (przez centralny zamek) pobór na chwilę wzrastał do prawie 5A :shock: I tak co godzinę co w rezultacie po kilku dobach wykańczało aku do końca i czym mniejsze napięcie było już na akumulatorze tym szybciej potrafiło go wykończyć. Po kolei wypinałem urządzenia i spr. co godzinę rezultaty aż doszedłem do sterownika akumulatora( który wymieniłem wcześniej na nowszy z literą B...) i okazało się że to on wzbudzał auto równo co godzinę. Po wyjęciu wtyczki pobór ustąpił. Wymieniłem na stary sterownik ( ten niby gorszy z literą A) i poboru prądu również nie było. Zakodowałem akumulator i już od tygodnia nie ma problemu- auto stało nie ruszane 5 dni przy mrozach nocnych nawet do -15 i wszystko ok. Mam nadzieję że tak zostanie

Jeżeli ktoś boryka się z rozładowywaniem akumulatora niech sprawdzi pobór prądu dokładnie-ja przesiedziałem praktycznie cały dzień z wzrokiem wpatrzonym w miernik

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
Najwyraźniej.
Bo wcześniej również miałem problem z akumulatorem i zgodnie z radą zmieniłem sterownik, problem dalej był więc wymieniłem akumulator. Rozładowywanie nie minęło. I tak doszedłem co wzbudzało auto(sterownik połączony jest z CAN) Tylko dziwne że ten stary sternik teraz działa ( ale po wcześniejszym zdemontowaniu otworzyłem go tak z ciekawości by sprawdzić co tam jest
-może coś ruszyłem nie wiem)
Bo wcześniej również miałem problem z akumulatorem i zgodnie z radą zmieniłem sterownik, problem dalej był więc wymieniłem akumulator. Rozładowywanie nie minęło. I tak doszedłem co wzbudzało auto(sterownik połączony jest z CAN) Tylko dziwne że ten stary sternik teraz działa ( ale po wcześniejszym zdemontowaniu otworzyłem go tak z ciekawości by sprawdzić co tam jest

Witam
mam problem z moim audi a6c6 ostatnio wyskakuje mi komunikat slabego akumulatora. Pokazuje na mmi rano 10% naladowania . Ale auto odpala bez żadnego problemu . Przy sprawdzeniu miernikiem stan poziomu akumulatora wszystko w normie. Czy to moze byc wina modulu napiecia akumulatora tego co jest w bagarzniku?? Prosze o pomoc

no witam
dziś był mały mrozik -3 ładowanie 14.35v auto kręci jak szalone
to chyba coś będzie z masą tak myśle mój mechanik chyba nie umie tego sprawdzić
jak jest zimno jest ok
przy full obciążenia dziś spadło zaledwie na 13.8v
[ Dodano: 2018-01-29, 18:36 ]
witam
no i mam racje teraz jest +8 i ładowanie spadło bez obciążenia na 13.5v
a jak obciąże na maxa spada 12.9
dziś zrobiłem 400 km i po zgaszeniu akumulator ma 60%
ledwo kręci czyli jutro chyba nie zapali
brak pomysłu co dalej
pozdrawiam
dziś był mały mrozik -3 ładowanie 14.35v auto kręci jak szalone
to chyba coś będzie z masą tak myśle mój mechanik chyba nie umie tego sprawdzić
jak jest zimno jest ok
przy full obciążenia dziś spadło zaledwie na 13.8v
[ Dodano: 2018-01-29, 18:36 ]
witam
no i mam racje teraz jest +8 i ładowanie spadło bez obciążenia na 13.5v
a jak obciąże na maxa spada 12.9
dziś zrobiłem 400 km i po zgaszeniu akumulator ma 60%
ledwo kręci czyli jutro chyba nie zapali
brak pomysłu co dalej

pozdrawiam
dariusz
Znaczy, że akumulator prawdopodobnie jest do wymymiany. Nie ma na co czekać. Kiedyś mailem też taka sytuację, ze zgasiłem auto, na przejeździe kolejowym, a miałem akumulator rozładowany. Później nie chciał odpalić - ludzie trąbili na mnie 
Proponuję sprawdzić jeszcze na https://kraftdele.info/prostowniki/129- ... 2-24v.html - można tam znaleźć trochę więcej informacji w tym zakresie.

Proponuję sprawdzić jeszcze na https://kraftdele.info/prostowniki/129- ... 2-24v.html - można tam znaleźć trochę więcej informacji w tym zakresie.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2018, 08:02 przez dejer, łącznie zmieniany 1 raz.
Deser
Ja mam nowy akumulator VARTA 110Ah ma zaledwie 2-m-ce
i załozyłem mu teraz na stałe miernik (monitor batery) który mi monitoruje 24h
i podczas usypiania auta jest chyba żle po trwa około 1.5 h i wtedy jest duży pobór prądu
po tym czasie nie bierze prawie wcale 0.01V na cała noc
sprawdzałem vcds-em akumulator sprawny 100% ładowanie różnie min 13.4 do 14.6 oporność 5 omów
rano zawsze mam akumulator 10% 12.2v
jakieś wnioski ?
i załozyłem mu teraz na stałe miernik (monitor batery) który mi monitoruje 24h
i podczas usypiania auta jest chyba żle po trwa około 1.5 h i wtedy jest duży pobór prądu
po tym czasie nie bierze prawie wcale 0.01V na cała noc
sprawdzałem vcds-em akumulator sprawny 100% ładowanie różnie min 13.4 do 14.6 oporność 5 omów
rano zawsze mam akumulator 10% 12.2v
jakieś wnioski ?

dariusz
Jak macie akumulator jeszcze na gwarancję i macie problemy, wykorzystajcie to poprzez reklamację rękojmi na wymianę na nowy akumulator lub zwrot pieniędzy. Ja wywalczyłem swoje i dostałem zwrot.
Miałem 9 miesięcy Varta Silver Dynamic AGM mam teraz Centra Start-Stop CK950 AGM.
Miałem 9 miesięcy Varta Silver Dynamic AGM mam teraz Centra Start-Stop CK950 AGM.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2018, 00:04 przez radziu86, łącznie zmieniany 1 raz.
S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 mar 2017, 22:22
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
Wiem że posty stare ale aktualne problemy:)
Mam teraz uaktualnione i widoczne ładowanie i naładowałem 6 godzin ctek 5.0 i dalej mam tylko 40 procent w mmi mam mmi 2g na klemie w bagażniku mam ładowanie 14,6V mam a4b8 w podszybiu mam 14.5V
Nie mam kabelka vcds,w tygodniu podładuje dalej aku jestem ciekaw czy wzrośnie do 100% w mmi ?
Wiem że posty stare ale aktualne problemy:)
Mam teraz uaktualnione i widoczne ładowanie i naładowałem 6 godzin ctek 5.0 i dalej mam tylko 40 procent w mmi mam mmi 2g na klemie w bagażniku mam ładowanie 14,6V mam a4b8 w podszybiu mam 14.5V
Nie mam kabelka vcds,w tygodniu podładuje dalej aku jestem ciekaw czy wzrośnie do 100% w mmi ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jakie masz napięcie na akumulatorze rano przed odpaleniem? Jeśli napięcie wynosi przynajmniej 12,5V i nie masz problemów z odpalaniem, to znaczy że akumulator ma się dobrze. Wskazanie w MMI to stan akumulatora, a nie stan naładowania akumulatora. Wystarczy wtedy sprawdzić czy kodowanie akumulatora jest poprawne w jego sterowniku oraz czy zamontowany aku jest taki jaki powienien być fabrycznie. Jeśli kodowanie jest złe, to trzeba je poprawić, a w przeciwnym razie (akumulator odpowiedni i kodowanie też) należy ponownie wpisać to samo kodowanie. Jeśli jednak nadal będzie 40%, to należy zmienić kod akumulatora na inny, ale dotyczący danej pojemności lub zmienić jeden ze znaków w numerze seryjnym. Oczywiście wszystkie te rzeczy zrobisz jak będziesz miał kabel
. Jak podasz mi VIN na PW, to sprawdzę co powienieneś mieć za akumulator. Napięcie ładowanie to nie wszystko, ponieważ jeśli masz fabryczny akumulator, to może być już on zużyty i nie przyjmuje ładowania. Fabryczny wytrzymuje do 10 lat.

Akumulatr
Szanowni Państwo,
Pomóżcie przy wyborze akumulatora (parametry); jaki był oryginalny?
Audi A6 C6 2.0 TDI
Typ/wariant/wersja 4F/LBREF1/FAVJ00R4F607GGQ
VIN WAUZZZ4F96N152514
Z góry dziękuję za pomoc,
[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-02-26, 16:11 ]
Przeniosłem posta do istniejącego tematu
. Nie ma potrzeby tworzenia nowego, gdy jest już podobny.
Pomóżcie przy wyborze akumulatora (parametry); jaki był oryginalny?
Audi A6 C6 2.0 TDI
Typ/wariant/wersja 4F/LBREF1/FAVJ00R4F607GGQ
VIN WAUZZZ4F96N152514
Z góry dziękuję za pomoc,
[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-02-26, 16:11 ]
Przeniosłem posta do istniejącego tematu

B.A. Dullek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Fabrycznie miałeś akumulator 95 Ah
. Taka VARTA 95 Ah 800 A w zupełności wystarczy
. Po wymianie należy sprawdzić kodowanie. Jeśli jest niepoprawne, to trzeba zmienić na dobre, a jak jest poprawne, to należy wpisać je ponownie, aby sterownik wiedział, że jest nowy akumulator.
PS. Popraw dane w opisie, ponieważ posiadasz silnik 2.0 TDI 140 KM
.


PS. Popraw dane w opisie, ponieważ posiadasz silnik 2.0 TDI 140 KM
