Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Rozładowany akumulator

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 sty 2018, 04:27

Ostatnio zauważyłem to samo u mnie, podczas małych przymrozków akumulator był każdego dnia w pozycji 70-80%. Zastanawiałem się co to może być i na pierwszy ogień poleciały 3 płyty CD ze zmieniarki oraz płyta z napędu DVD. Po tym zabiegu jak na razie jest cały czas spokój i akumulator trzyma moc na 100%
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Karol-A6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-M

Post autor: Karol-A6C6 » 13 sty 2018, 10:14

ale równo co godzinę po zamknięciu auta miałeś pobór prądu? Dosłownie z zegarkiem w ręku przez 15-20s pobór dochodzący do 5A
- odłączyłem wzmacniacz - zapętliłem światłowód - pobór nadal co godzinę;
- odłączony cały moduł komfortu w bagażniku po prawej( wszystkie wtyczki) - pobór nadal co godzinę;

sq7audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2017, 18:45
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: sq7audi » 20 sty 2018, 19:30

dzięki za każdą informacje
panowie jeszcze jedną rzecz zauważyłem że jak jest zimno czyli -4 i więcej to ładowanie mam powyżej
14v
no dziś jest na plusie ładowanie spadło na 13.6v no i auto ledwo kręci
jutro ma być na minusie zobaczę nie rozumiem tego ładowania :[
mechanik mówi ze jest ok ale nie bardzo w to wieże
bo jak go obciążę na maxa czyli włącze max elektryki
tj:
2 fotele podgrzewane +kierownica +szyba + lusterka
radio na maxa cd, ogrzewanie ,światła ful :shock:
to spada na 12,9v
mechanik powiedział że to normalka przy tak mocnym obciążeniu
co myślicie o tym
dziękuje za każdą pomoc pozdrawiam <okok>
dariusz

Karol-A6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-M

Post autor: Karol-A6C6 » 20 sty 2018, 20:20

na pewno spada do 12,9? bo to mało.
JA wykryłem u siebie dziwny pobór prądu. Robiłem pomiary wychodziło 0,01 dopiero równo po godzinie ( dosłownie co do minuty) po zamknięciu auta (przez centralny zamek) pobór na chwilę wzrastał do prawie 5A :shock: I tak co godzinę co w rezultacie po kilku dobach wykańczało aku do końca i czym mniejsze napięcie było już na akumulatorze tym szybciej potrafiło go wykończyć. Po kolei wypinałem urządzenia i spr. co godzinę rezultaty aż doszedłem do sterownika akumulatora( który wymieniłem wcześniej na nowszy z literą B...) i okazało się że to on wzbudzał auto równo co godzinę. Po wyjęciu wtyczki pobór ustąpił. Wymieniłem na stary sterownik ( ten niby gorszy z literą A) i poboru prądu również nie było. Zakodowałem akumulator i już od tygodnia nie ma problemu- auto stało nie ruszane 5 dni przy mrozach nocnych nawet do -15 i wszystko ok. Mam nadzieję że tak zostanie <milczek>
Jeżeli ktoś boryka się z rozładowywaniem akumulatora niech sprawdzi pobór prądu dokładnie-ja przesiedziałem praktycznie cały dzień z wzrokiem wpatrzonym w miernik <uoee> Jeżeli ktoś zaobserwuje taki sam przypadek niech napisze -bo widzę że te dolegliwości ma sporo użytkowników

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 20:21

Może ten nowszy sterownik był uszkodzony <mysli>.

Karol-A6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-M

Post autor: Karol-A6C6 » 20 sty 2018, 20:57

Najwyraźniej.
Bo wcześniej również miałem problem z akumulatorem i zgodnie z radą zmieniłem sterownik, problem dalej był więc wymieniłem akumulator. Rozładowywanie nie minęło. I tak doszedłem co wzbudzało auto(sterownik połączony jest z CAN) Tylko dziwne że ten stary sternik teraz działa ( ale po wcześniejszym zdemontowaniu otworzyłem go tak z ciekawości by sprawdzić co tam jest :) -może coś ruszyłem nie wiem)

Kusy86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2018, 15:54
Lokalizacja: JAROSŁAW

Post autor: Kusy86 » 21 sty 2018, 16:32

Witam :-) mam problem z moim audi a6c6 ostatnio wyskakuje mi komunikat slabego akumulatora. Pokazuje na mmi rano 10% naladowania . Ale auto odpala bez żadnego problemu . Przy sprawdzeniu miernikiem stan poziomu akumulatora wszystko w normie. Czy to moze byc wina modulu napiecia akumulatora tego co jest w bagarzniku?? Prosze o pomoc

sq7audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2017, 18:45
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: sq7audi » 29 sty 2018, 18:36

no witam
dziś był mały mrozik -3 ładowanie 14.35v auto kręci jak szalone
to chyba coś będzie z masą tak myśle mój mechanik chyba nie umie tego sprawdzić
jak jest zimno jest ok
przy full obciążenia dziś spadło zaledwie na 13.8v

[ Dodano: 2018-01-29, 18:36 ]
witam
no i mam racje teraz jest +8 i ładowanie spadło bez obciążenia na 13.5v
a jak obciąże na maxa spada 12.9
dziś zrobiłem 400 km i po zgaszeniu akumulator ma 60%
ledwo kręci czyli jutro chyba nie zapali
brak pomysłu co dalej :[
pozdrawiam
dariusz

dejer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Kraków/Wawa

Post autor: dejer » 19 lut 2018, 14:51

Znaczy, że akumulator prawdopodobnie jest do wymymiany. Nie ma na co czekać. Kiedyś mailem też taka sytuację, ze zgasiłem auto, na przejeździe kolejowym, a miałem akumulator rozładowany. Później nie chciał odpalić - ludzie trąbili na mnie :)
Proponuję sprawdzić jeszcze na https://kraftdele.info/prostowniki/129- ... 2-24v.html - można tam znaleźć trochę więcej informacji w tym zakresie.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2018, 08:02 przez dejer, łącznie zmieniany 1 raz.
Deser

sq7audi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2017, 18:45
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: sq7audi » 19 lut 2018, 20:17

Ja mam nowy akumulator VARTA 110Ah ma zaledwie 2-m-ce
i załozyłem mu teraz na stałe miernik (monitor batery) który mi monitoruje 24h
i podczas usypiania auta jest chyba żle po trwa około 1.5 h i wtedy jest duży pobór prądu
po tym czasie nie bierze prawie wcale 0.01V na cała noc
sprawdzałem vcds-em akumulator sprawny 100% ładowanie różnie min 13.4 do 14.6 oporność 5 omów
rano zawsze mam akumulator 10% 12.2v
jakieś wnioski ? <mysli>
dariusz

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 20 lut 2018, 23:36

Jak macie akumulator jeszcze na gwarancję i macie problemy, wykorzystajcie to poprzez reklamację rękojmi na wymianę na nowy akumulator lub zwrot pieniędzy. Ja wywalczyłem swoje i dostałem zwrot.

Miałem 9 miesięcy Varta Silver Dynamic AGM mam teraz Centra Start-Stop CK950 AGM.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2018, 00:04 przez radziu86, łącznie zmieniany 1 raz.
S-Line

MarioGdy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:22
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: MarioGdy » 24 lut 2018, 23:54

Witam
Wiem że posty stare ale aktualne problemy:)
Mam teraz uaktualnione i widoczne ładowanie i naładowałem 6 godzin ctek 5.0 i dalej mam tylko 40 procent w mmi mam mmi 2g na klemie w bagażniku mam ładowanie 14,6V mam a4b8 w podszybiu mam 14.5V
Nie mam kabelka vcds,w tygodniu podładuje dalej aku jestem ciekaw czy wzrośnie do 100% w mmi ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lut 2018, 02:10

Jakie masz napięcie na akumulatorze rano przed odpaleniem? Jeśli napięcie wynosi przynajmniej 12,5V i nie masz problemów z odpalaniem, to znaczy że akumulator ma się dobrze. Wskazanie w MMI to stan akumulatora, a nie stan naładowania akumulatora. Wystarczy wtedy sprawdzić czy kodowanie akumulatora jest poprawne w jego sterowniku oraz czy zamontowany aku jest taki jaki powienien być fabrycznie. Jeśli kodowanie jest złe, to trzeba je poprawić, a w przeciwnym razie (akumulator odpowiedni i kodowanie też) należy ponownie wpisać to samo kodowanie. Jeśli jednak nadal będzie 40%, to należy zmienić kod akumulatora na inny, ale dotyczący danej pojemności lub zmienić jeden ze znaków w numerze seryjnym. Oczywiście wszystkie te rzeczy zrobisz jak będziesz miał kabel <uoee> . Jak podasz mi VIN na PW, to sprawdzę co powienieneś mieć za akumulator. Napięcie ładowanie to nie wszystko, ponieważ jeśli masz fabryczny akumulator, to może być już on zużyty i nie przyjmuje ładowania. Fabryczny wytrzymuje do 10 lat.

Dullek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2018, 15:55
Lokalizacja: Chorzów

Akumulatr

Post autor: Dullek » 26 lut 2018, 16:05

Szanowni Państwo,
Pomóżcie przy wyborze akumulatora (parametry); jaki był oryginalny?
Audi A6 C6 2.0 TDI
Typ/wariant/wersja 4F/LBREF1/FAVJ00R4F607GGQ
VIN WAUZZZ4F96N152514
Z góry dziękuję za pomoc,

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-02-26, 16:11 ]
Przeniosłem posta do istniejącego tematu :). Nie ma potrzeby tworzenia nowego, gdy jest już podobny.
B.A. Dullek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2018, 16:18

Fabrycznie miałeś akumulator 95 Ah :). Taka VARTA 95 Ah 800 A w zupełności wystarczy <okok>. Po wymianie należy sprawdzić kodowanie. Jeśli jest niepoprawne, to trzeba zmienić na dobre, a jak jest poprawne, to należy wpisać je ponownie, aby sterownik wiedział, że jest nowy akumulator.

PS. Popraw dane w opisie, ponieważ posiadasz silnik 2.0 TDI 140 KM :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga