Niedostatki Mocy
Niedostatki Mocy
Witam serdecznie !
Dzisiejszego dnia byłem w TuneForce w Poznaniu na Chiptunningu.
Samochód wypluł 231.1 KM. Jak się jednak okazało jest to moc na programie który już został kiedyś wcześniej zainstalowany przez poprzedniego właściciela. (według chłopaków dobrze zestrojony)
Oznacza to to że mniej więcej jak chłopaki szacują 30-40KM gdzieś uciekło które powinno po chipie się tam znajdować. (załączam wykres).
Sprawdzali również samochód pod komputerem, nie wykazuje żadnego błędu.
Dodam że samochód bez większych problemów odpala na zimnym/ ciepłym. Nie słychać niepokojących dźwięków.
Czy ktoś z was ma jakikolwiek pomysł, co należałoby sprawdzić , jakiś punkt odniesienia gdzie szukać problemów?
Dodam że auto jeździ na Motulu 5w40. Od wymiany do wymiany brak poboru ów oleju.
Liczę na sugestię i pozdrawiam
Dzisiejszego dnia byłem w TuneForce w Poznaniu na Chiptunningu.
Samochód wypluł 231.1 KM. Jak się jednak okazało jest to moc na programie który już został kiedyś wcześniej zainstalowany przez poprzedniego właściciela. (według chłopaków dobrze zestrojony)
Oznacza to to że mniej więcej jak chłopaki szacują 30-40KM gdzieś uciekło które powinno po chipie się tam znajdować. (załączam wykres).
Sprawdzali również samochód pod komputerem, nie wykazuje żadnego błędu.
Dodam że samochód bez większych problemów odpala na zimnym/ ciepłym. Nie słychać niepokojących dźwięków.
Czy ktoś z was ma jakikolwiek pomysł, co należałoby sprawdzić , jakiś punkt odniesienia gdzie szukać problemów?
Dodam że auto jeździ na Motulu 5w40. Od wymiany do wymiany brak poboru ów oleju.
Liczę na sugestię i pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~Mazdomania pisze:Mało, które auto ma moc deklarowaną przez producenta. Kolejna sprawa to wtryski, IC, turbiny, rozrząd, świece też mają swój nalot zapewne. Powymieniaj wszystko na nowe to może moc wróci, tylko bez sensu ładować taką kasę skoro auto śmiga jak trzeba.
Hyh, generalnie nie zgadzało by mi się to z historią... ale w tym kraju. W którym miejscu nr znajdę na bloku ? bo przypuszczam że tam mogę szukać oznaczenia.mat1324 pisze:Może komuś padł fabryczny motor, wsadził 2.7 TDI i go zawirusował.
Lepiej sprawdzić za wczasu zanim wydam np 6.5k na wtryski :P
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Chłopaki robiący chipsy powinni być w stanie sprawdzić:
1 - ciśnienie doładowania
2 - temperaturę w dolocie, po intercoolerze
3 - ciśnienie paliwa
4 - rodzaj wtrysków
5 - korekty na wtryskach
6 - zapchanie DPF'a
I mając te informacje oraz doświadczenie - mogliby powiedzieć, co jest nie tak.
Najprostszym rozwiązaniem byłby zapchany DPF - jeśli taki masz. Później problemy z turbina, wtryskami, intercoolerem lub niewłaściwie podanym przełożeniem na hamowni... (ale to raczej nie u nich)
Brak 40KM jest zastanawiający. Sprawdź kod silnika
1 - ciśnienie doładowania
2 - temperaturę w dolocie, po intercoolerze
3 - ciśnienie paliwa
4 - rodzaj wtrysków
5 - korekty na wtryskach
6 - zapchanie DPF'a
I mając te informacje oraz doświadczenie - mogliby powiedzieć, co jest nie tak.
Najprostszym rozwiązaniem byłby zapchany DPF - jeśli taki masz. Później problemy z turbina, wtryskami, intercoolerem lub niewłaściwie podanym przełożeniem na hamowni... (ale to raczej nie u nich)
Brak 40KM jest zastanawiający. Sprawdź kod silnika

damos pisze:Chłopaki robiący chipsy powinni być w stanie sprawdzić:
1 - ciśnienie doładowania
2 - temperaturę w dolocie, po intercoolerze
3 - ciśnienie paliwa
4 - rodzaj wtrysków
5 - korekty na wtryskach
6 - zapchanie DPF'a
I mając te informacje oraz doświadczenie - mogliby powiedzieć, co jest nie tak.
Najprostszym rozwiązaniem byłby zapchany DPF - jeśli taki masz. Później problemy z turbina, wtryskami, intercoolerem lub niewłaściwie podanym przełożeniem na hamowni... (ale to raczej nie u nich)
Brak 40KM jest zastanawiający. Sprawdź kod silnika
Wlasnie chlopaki stwierdzili ze w diagnozy i szukanie problemow sie nie beda bawic... sprawdze ten kod silnika. Najbafdziej przypuszczam ze wtryski moga miec dosyc. Wkoncu 250 k km przejechane a te wtryski podobno wychodzily wadliwe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Sprawdzilem tw oznaczenie. Jest BMK
[ Dodano: 2018-02-17, 10:12 ]
Nie mam komputera pod audi mam tylko Elm327. Jak ktos podrzuci jaka przejsciowke kupic pod kompa i skad ogsrnac program to zamowie
[ Dodano: 2018-02-17, 10:12 ]
maciekpkow pisze:Jakie wtryski siedzą?
Wrzuć korekcję.
Mam ten sam problem. U mnie jest po programie 207 koni a na serii sofcie 176koni.
Nie mam komputera pod audi mam tylko Elm327. Jak ktos podrzuci jaka przejsciowke kupic pod kompa i skad ogsrnac program to zamowie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Tak tak ale spr te numery na silniku po tym jak chlopaki sugerowali mozliwy swap na 2.7. Cale szczescie jest tsm jednsk te 3.0 bmk. Stad ta odp.maciekpkow pisze:Wiem że BMK bo już pisałeś.
Oznaczenie wtrysków sprawdzisz po podniesieniu maski i zdjęciu obudowy silnika.
Co do programu najlepiej vcds, jest temat na forum i tam znajdziesz info.
Ok to znajde odp temat doczytam wiec pewnie na dniach wrzuce co i jak tsm wyglada.
Ps. Wtryskow wciaz tych boschowskich sie nie regeneruje? Tyllo wymiana za 6.5k?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Szefie, wszystko rozumiemFriczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~

Dokładnie tak zamierzam, metodą eliminacj, natomiasti liczyłem że ktoś może kiedyś mial podobny problem bądź np. jest jakiś 1/2/3 elementy stałe które przy tych silnikach mogą ww objawy powodować które np warto byłby jako pierwsze wyeleminować. No tak świece w przypadku benzyniaków jeśli nie są długo zmieniane dadzą przyrost w sensie może wrócić trochę mocy ale w przypadku klekota to nie da nic :PMazdomania pisze:Szefie, wszystko rozumiemFriczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~Mi chodziło o to, że poszczególne elementy już swój nalot mają. Pamiętam kiedyś kolega zrobił swap, pojechał na hamownię autem które miało mieć 198KM i wyszło 178KM. Dochodzili kupę czasu, nikt nic nie wymyślił. W końcu sam wymienił świece, znowu pojechał i nagle wyszło 203KM, także trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, aby dojść czym jest spowodowany spadek mocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
on ma diesla a ty tu o swiecach w benzynie.Mazdomania pisze:Szefie, wszystko rozumiemFriczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~Mi chodziło o to, że poszczególne elementy już swój nalot mają. Pamiętam kiedyś kolega zrobił swap, pojechał na hamownię autem które miało mieć 198KM i wyszło 178KM. Dochodzili kupę czasu, nikt nic nie wymyślił. W końcu sam wymienił świece, znowu pojechał i nagle wyszło 203KM, także trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, aby dojść czym jest spowodowany spadek mocy.
swiece zarowe z moca raczej nic nie maja.
ale jak kolega wyzej pisal posprawdzaj podane punkty.