Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Niedostatki Mocy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Niedostatki Mocy

Post autor: Friczu » 16 lut 2018, 16:20

Witam serdecznie !

Dzisiejszego dnia byłem w TuneForce w Poznaniu na Chiptunningu.
Samochód wypluł 231.1 KM. Jak się jednak okazało jest to moc na programie który już został kiedyś wcześniej zainstalowany przez poprzedniego właściciela. (według chłopaków dobrze zestrojony)

Oznacza to to że mniej więcej jak chłopaki szacują 30-40KM gdzieś uciekło które powinno po chipie się tam znajdować. (załączam wykres).

Sprawdzali również samochód pod komputerem, nie wykazuje żadnego błędu.

Dodam że samochód bez większych problemów odpala na zimnym/ ciepłym. Nie słychać niepokojących dźwięków.

Czy ktoś z was ma jakikolwiek pomysł, co należałoby sprawdzić , jakiś punkt odniesienia gdzie szukać problemów?

Dodam że auto jeździ na Motulu 5w40. Od wymiany do wymiany brak poboru ów oleju.

Liczę na sugestię i pozdrawiam
Załączniki
tuneforce1.jpg

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 lut 2018, 18:30

Mało, które auto ma moc deklarowaną przez producenta. Kolejna sprawa to wtryski, IC, turbiny, rozrząd, świece też mają swój nalot zapewne. Powymieniaj wszystko na nowe to może moc wróci, tylko bez sensu ładować taką kasę skoro auto śmiga jak trzeba.

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 16 lut 2018, 23:25

Mazdomania pisze:Mało, które auto ma moc deklarowaną przez producenta. Kolejna sprawa to wtryski, IC, turbiny, rozrząd, świece też mają swój nalot zapewne. Powymieniaj wszystko na nowe to może moc wróci, tylko bez sensu ładować taką kasę skoro auto śmiga jak trzeba.
Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2018, 23:30

Może komuś padł fabryczny motor, wsadził 2.7 TDI i go zawirusował <lol> .

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 16 lut 2018, 23:44

mat1324 pisze:Może komuś padł fabryczny motor, wsadził 2.7 TDI i go zawirusował <lol> .
Hyh, generalnie nie zgadzało by mi się to z historią... ale w tym kraju. W którym miejscu nr znajdę na bloku ? bo przypuszczam że tam mogę szukać oznaczenia.


Lepiej sprawdzić za wczasu zanim wydam np 6.5k na wtryski :P

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2018, 23:56

Jest to jakieś wytłumaczenie, tego że silnik pracuje normalnie, a mocy teoretycznie nie ma :). Nie zaszkodzi sprawdzić <okok>.

Obrazek

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 lut 2018, 02:13

Chłopaki robiący chipsy powinni być w stanie sprawdzić:
1 - ciśnienie doładowania
2 - temperaturę w dolocie, po intercoolerze
3 - ciśnienie paliwa
4 - rodzaj wtrysków
5 - korekty na wtryskach
6 - zapchanie DPF'a

I mając te informacje oraz doświadczenie - mogliby powiedzieć, co jest nie tak.
Najprostszym rozwiązaniem byłby zapchany DPF - jeśli taki masz. Później problemy z turbina, wtryskami, intercoolerem lub niewłaściwie podanym przełożeniem na hamowni... (ale to raczej nie u nich)
Brak 40KM jest zastanawiający. Sprawdź kod silnika :)

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 17 lut 2018, 09:45

damos pisze:Chłopaki robiący chipsy powinni być w stanie sprawdzić:
1 - ciśnienie doładowania
2 - temperaturę w dolocie, po intercoolerze
3 - ciśnienie paliwa
4 - rodzaj wtrysków
5 - korekty na wtryskach
6 - zapchanie DPF'a




I mając te informacje oraz doświadczenie - mogliby powiedzieć, co jest nie tak.
Najprostszym rozwiązaniem byłby zapchany DPF - jeśli taki masz. Później problemy z turbina, wtryskami, intercoolerem lub niewłaściwie podanym przełożeniem na hamowni... (ale to raczej nie u nich)
Brak 40KM jest zastanawiający. Sprawdź kod silnika :)

Wlasnie chlopaki stwierdzili ze w diagnozy i szukanie problemow sie nie beda bawic... sprawdze ten kod silnika. Najbafdziej przypuszczam ze wtryski moga miec dosyc. Wkoncu 250 k km przejechane a te wtryski podobno wychodzily wadliwe

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 17 lut 2018, 10:04

Jakie wtryski siedzą?
Wrzuć korekcję.
Mam ten sam problem. U mnie jest po programie 207 koni a na serii sofcie 176koni.

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 17 lut 2018, 10:12

Sprawdzilem tw oznaczenie. Jest BMK

[ Dodano: 2018-02-17, 10:12 ]
maciekpkow pisze:Jakie wtryski siedzą?
Wrzuć korekcję.
Mam ten sam problem. U mnie jest po programie 207 koni a na serii sofcie 176koni.

Nie mam komputera pod audi mam tylko Elm327. Jak ktos podrzuci jaka przejsciowke kupic pod kompa i skad ogsrnac program to zamowie

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 17 lut 2018, 10:21

Wiem że BMK bo jest napisane w profilu.
Oznaczenie wtrysków sprawdzisz po podniesieniu maski i zdjęciu obudowy silnika.
Co do programu najlepiej vcds, jest temat na forum i tam znajdziesz info.

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 17 lut 2018, 10:23

maciekpkow pisze:Wiem że BMK bo już pisałeś.
Oznaczenie wtrysków sprawdzisz po podniesieniu maski i zdjęciu obudowy silnika.
Co do programu najlepiej vcds, jest temat na forum i tam znajdziesz info.
Tak tak ale spr te numery na silniku po tym jak chlopaki sugerowali mozliwy swap na 2.7. Cale szczescie jest tsm jednsk te 3.0 bmk. Stad ta odp.

Ok to znajde odp temat doczytam wiec pewnie na dniach wrzuce co i jak tsm wyglada.

Ps. Wtryskow wciaz tych boschowskich sie nie regeneruje? Tyllo wymiana za 6.5k?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 lut 2018, 11:14

Friczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~
Szefie, wszystko rozumiem ;) Mi chodziło o to, że poszczególne elementy już swój nalot mają. Pamiętam kiedyś kolega zrobił swap, pojechał na hamownię autem które miało mieć 198KM i wyszło 178KM. Dochodzili kupę czasu, nikt nic nie wymyślił. W końcu sam wymienił świece, znowu pojechał i nagle wyszło 203KM, także trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, aby dojść czym jest spowodowany spadek mocy.

Awatar użytkownika
Friczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 13 cze 2015, 01:19
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Friczu » 17 lut 2018, 13:26

Mazdomania pisze:
Friczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~
Szefie, wszystko rozumiem ;) Mi chodziło o to, że poszczególne elementy już swój nalot mają. Pamiętam kiedyś kolega zrobił swap, pojechał na hamownię autem które miało mieć 198KM i wyszło 178KM. Dochodzili kupę czasu, nikt nic nie wymyślił. W końcu sam wymienił świece, znowu pojechał i nagle wyszło 203KM, także trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, aby dojść czym jest spowodowany spadek mocy.
Dokładnie tak zamierzam, metodą eliminacj, natomiasti liczyłem że ktoś może kiedyś mial podobny problem bądź np. jest jakiś 1/2/3 elementy stałe które przy tych silnikach mogą ww objawy powodować które np warto byłby jako pierwsze wyeleminować. No tak świece w przypadku benzyniaków jeśli nie są długo zmieniane dadzą przyrost w sensie może wrócić trochę mocy ale w przypadku klekota to nie da nic :P

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 17 lut 2018, 16:26

Mazdomania pisze:
Friczu pisze:Nie nie Pani kierownik nie do końca rozumiesz, auto w tej chwili ma moc deklarowaną przez producenta mniej więcej. Ale na ZAINSTALOWANYM CHIPIE, przypuszczalnie bez chipa byłoby to ze 180 km ~
Szefie, wszystko rozumiem ;) Mi chodziło o to, że poszczególne elementy już swój nalot mają. Pamiętam kiedyś kolega zrobił swap, pojechał na hamownię autem które miało mieć 198KM i wyszło 178KM. Dochodzili kupę czasu, nikt nic nie wymyślił. W końcu sam wymienił świece, znowu pojechał i nagle wyszło 203KM, także trzeba by wszystko po kolei sprawdzać, aby dojść czym jest spowodowany spadek mocy.
on ma diesla a ty tu o swiecach w benzynie.

swiece zarowe z moca raczej nic nie maja.

ale jak kolega wyzej pisal posprawdzaj podane punkty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja