Drgania-wibracje na nadwoziu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja sprawdzałem bicie płaszczyzny tarczy hamulcowej która przylega do felgi. Wynik dla tyłu poniżej 0,05. Trudno dosyć sprawdzić bicie samego łożyska. Ono może mieć wyczuwalny luz, ale nie widzę pomiaru tego przy użyciu lewarka i czujnika zegarowego.siemin81 pisze:Czyli jednak jest szansa że to tylne łożyska (idąc moją teorią, że jest błąd konstrukcyjny np. w piaście) chyba, że ktoś jednak je wymieniał??
Może mi się uda te amorki zrobić na raty: łożysko, kilka dni przerwy i dopiero amorki, to napiszę czy sama wymiana łożysk coś dała.
Jeszcze jedna rzecz. Jeśli to łozysko to jedyne co ono może mieć to bicie. I takie bicie wyszło by na czujniku zegarowym?? Czy ktoś takie coś sprawdzał z tyłu?
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
0,05 to dobry wynik, jedank pomiar o którym wspomniałem nie mówi w zasadzie nic o łożysku a o płaszczyźnie przylegania koła.
[ Dodano: 2018-01-29, 20:50 ]
Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem, którym jest WD40. Napsiukałem go na golenie amortyzatorów z tyłu i prawy przód. Lewego nie mogłem, bo zgubułem na jakimś leżącym policjancie mocowanie lewarka (1BE zawias
) i nie mogłem podnieść. Pół godziny wcześniej jechałem tą samą trasą z zaciśnietymi zębami, bo wiadmo co. Po przeprowadzeniu operacji auto szło jak po maśle. Nie wiem na ile to miarodajne, ale tak było
Próbę powtórzę jutro.
[ Dodano: 2018-01-29, 20:50 ]
Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem, którym jest WD40. Napsiukałem go na golenie amortyzatorów z tyłu i prawy przód. Lewego nie mogłem, bo zgubułem na jakimś leżącym policjancie mocowanie lewarka (1BE zawias


2 komplety opon i 3 komplety felg. Felgi wszystkie sprawdzane na maszynie, proste.siemin81 pisze:Wymieniałeś całe koła czy opony. Jeśli tylko opony to idź na wyważenie z testem drogowym, może masz krzywe felgi.Gaszka napisał/a:
Ja mam caly czas efekt niedowazonych kol, choc kilka kompletow roznych bylo juz testowanych.
Jeśli felgi są ok, to wzmagające się wibracje przy większym zakresie prędkości są spowodowane raczej biciem łożyska lub przegubów i to raczej nie jest problem z którym tutaj walczymy, ale poczekajmy na opinię innych, bo ja jeszcze bardzo dużo nie wiem
Przeguby wewnetrze przod nowe, zewnetrzne nie wykazuja oznak zuzycia.
Szkoda, ze nie ma nikogo z okolicy z ta dolegliwoscia, zeby porownac objawy.
Brzmi ciekawie, czekamy do jutramat695 pisze:Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możliwe, że na chwilę naprawiłeś amortyzatory i mogły pracować bez oporówmat695 pisze:Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem, którym jest WD40. Napsiukałem go na golenie amortyzatorów z tyłu i prawy przód. Lewego nie mogłem, bo zgubułem na jakimś leżącym policjancie mocowanie lewarka (1BE zawias) i nie mogłem podnieść. Pół godziny wcześniej jechałem tą samą trasą z zaciśnietymi zębami, bo wiadmo co. Po przeprowadzeniu operacji auto szło jak po maśle. Nie wiem na ile to miarodajne, ale tak było
Próbę powtórzę jutro.



- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Doświadczyłem dziś malego szoku, lewe przednie koło dokrecilem standardowo z momentem 120 Nm. natomiast trzy pozostale byly dokrecone o wiele mocniej niewiem ile bo mechanik dokrecal ale bylo naprawde bardzo mocno. Jadac z prędkością 140 km/h auto drgalo tak jak kiedys,
. W domu zabrałem sie za wymianę czujnika temperatury i po wszystkim kolo dokrecilem tez bardzo mocno. Teraz wiem ze wibrację uzyskałem przez to że bylo 120 Nm. Po jeździe próbnej wibracji brak.
[ Dodano: 2018-01-30, 11:22 ]
Z wlasnego doświadczenia wiem ze zawsze jak odwiedzałem mechaników koła byly zawsze dokrecone o wiele mocniej niz standardowe 120 Nm.

[ Dodano: 2018-01-30, 11:22 ]
Z wlasnego doświadczenia wiem ze zawsze jak odwiedzałem mechaników koła byly zawsze dokrecone o wiele mocniej niz standardowe 120 Nm.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm