Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 22:18

Tyłu zbytnio nie ruszaliśmy. Jak masz możliwość, to wymień tylne łożyska, a po kilku dniach dopiero amortyzatory.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 sty 2018, 10:13

siemin81 pisze:Czyli jednak jest szansa że to tylne łożyska (idąc moją teorią, że jest błąd konstrukcyjny np. w piaście) chyba, że ktoś jednak je wymieniał??

Może mi się uda te amorki zrobić na raty: łożysko, kilka dni przerwy i dopiero amorki, to napiszę czy sama wymiana łożysk coś dała.

Jeszcze jedna rzecz. Jeśli to łozysko to jedyne co ono może mieć to bicie. I takie bicie wyszło by na czujniku zegarowym?? Czy ktoś takie coś sprawdzał z tyłu?
Ja sprawdzałem bicie płaszczyzny tarczy hamulcowej która przylega do felgi. Wynik dla tyłu poniżej 0,05. Trudno dosyć sprawdzić bicie samego łożyska. Ono może mieć wyczuwalny luz, ale nie widzę pomiaru tego przy użyciu lewarka i czujnika zegarowego.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 29 sty 2018, 10:30

Jak rozumiem 0,05 to jest bardzo mało? W takim razie daję sobie spokój z tym łożyskiem, bo to nie wiadomo czy łożysko czy piasta i zaraz zaczną się kosmiczne koszta.
Zostają zatem amorki.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 sty 2018, 20:50

0,05 to dobry wynik, jedank pomiar o którym wspomniałem nie mówi w zasadzie nic o łożysku a o płaszczyźnie przylegania koła.

[ Dodano: 2018-01-29, 20:50 ]
Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem, którym jest WD40. Napsiukałem go na golenie amortyzatorów z tyłu i prawy przód. Lewego nie mogłem, bo zgubułem na jakimś leżącym policjancie mocowanie lewarka (1BE zawias :( ) i nie mogłem podnieść. Pół godziny wcześniej jechałem tą samą trasą z zaciśnietymi zębami, bo wiadmo co. Po przeprowadzeniu operacji auto szło jak po maśle. Nie wiem na ile to miarodajne, ale tak było :) Próbę powtórzę jutro.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 29 sty 2018, 21:13

siemin81 pisze:
Gaszka napisał/a:
Ja mam caly czas efekt niedowazonych kol, choc kilka kompletow roznych bylo juz testowanych.
Wymieniałeś całe koła czy opony. Jeśli tylko opony to idź na wyważenie z testem drogowym, może masz krzywe felgi.
Jeśli felgi są ok, to wzmagające się wibracje przy większym zakresie prędkości są spowodowane raczej biciem łożyska lub przegubów i to raczej nie jest problem z którym tutaj walczymy, ale poczekajmy na opinię innych, bo ja jeszcze bardzo dużo nie wiem :)
2 komplety opon i 3 komplety felg. Felgi wszystkie sprawdzane na maszynie, proste.
Przeguby wewnetrze przod nowe, zewnetrzne nie wykazuja oznak zuzycia.

Szkoda, ze nie ma nikogo z okolicy z ta dolegliwoscia, zeby porownac objawy.
mat695 pisze:Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem
Brzmi ciekawie, czekamy do jutra <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2018, 00:25

mat695 pisze:Przeprowadziłem doświadczeniem z jedynym słusznym smarem, którym jest WD40. Napsiukałem go na golenie amortyzatorów z tyłu i prawy przód. Lewego nie mogłem, bo zgubułem na jakimś leżącym policjancie mocowanie lewarka (1BE zawias :( ) i nie mogłem podnieść. Pół godziny wcześniej jechałem tą samą trasą z zaciśnietymi zębami, bo wiadmo co. Po przeprowadzeniu operacji auto szło jak po maśle. Nie wiem na ile to miarodajne, ale tak było :) Próbę powtórzę jutro.
Możliwe, że na chwilę naprawiłeś amortyzatory i mogły pracować bez oporów :). Dzisiaj jechałem drogą, która jest cała w poprzecznych nierównościach (tania metoda budowy asfaltowej drogi). Często tędy jeżdżę i zawsze zawieszenie gładko wybierało te nierówności, a dzisiaj czułem się jakbym jechał jakąś starą Octavią :p. Może od dawna już tak jest, ale dzisiaj pierwszy raz jechałem na zimówkach i nadal było źle. Przedtem tłumaczyłem to letnimi oponami 245/40/18, ale zimówki są wyższe. Coraz więcej rzeczy przemawia, że to właśnie amortyzatory są winne temu. Jeśli tak jest, to miałem rację, że jest to jedyny wspólny mianownik każdej C6, który ma szansę powodować drgania. Ogólnie jest wrażenie jakby auto skakało <uoee> .

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 30 sty 2018, 07:10

mat1324, masz 1be czy 1bv?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2018, 10:21

U siebie mam 1BA :p.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 sty 2018, 10:36

mat1324 pisze:U siebie mam 1BA :p.
W tym kraju tylko takie się nadaje. Też bym wolał mieć 1BA.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2018, 10:36

I nawet na 18" jest komfortowo :p.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 30 sty 2018, 10:39

Takie rzeczy :) Pytam bo rozwazam zmiane na bardziej komfortowe, gdybym faktycznie musial cos wymieniac w zawieszeniu.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 sty 2018, 10:43

Ja mam 1BE. Komfortowe to ono jeszcze jak dla mnie jest, na dodatek jeżdzę na 16' więc nie jest źle, ale za nisko. Boli na progach zwalniających a na tych większych to w ogóle trzeba się gimnastykować. Już dwa razy zgubiłem podporę lewarka.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 30 sty 2018, 11:22

Doświadczyłem dziś malego szoku, lewe przednie koło dokrecilem standardowo z momentem 120 Nm. natomiast trzy pozostale byly dokrecone o wiele mocniej niewiem ile bo mechanik dokrecal ale bylo naprawde bardzo mocno. Jadac z prędkością 140 km/h auto drgalo tak jak kiedys, <wnerw> . W domu zabrałem sie za wymianę czujnika temperatury i po wszystkim kolo dokrecilem tez bardzo mocno. Teraz wiem ze wibrację uzyskałem przez to że bylo 120 Nm. Po jeździe próbnej wibracji brak.

[ Dodano: 2018-01-30, 11:22 ]
Z wlasnego doświadczenia wiem ze zawsze jak odwiedzałem mechaników koła byly zawsze dokrecone o wiele mocniej niz standardowe 120 Nm.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2018, 11:25

Dzisiaj dowalę koła 140 Nm :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 sty 2018, 11:32

To ja też dam na 140Nm, akurat lecę w trasę 300 km gdzieś za 2 godziny. Dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja