Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.7biturbo Allroad

Prezentacja w/w aut.
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2018, 12:43

Możesz spróbować kupić używkę i zobaczyć czy błąd zniknie. Na allegro < link > są za 50-100 zł, więc tragedii nie ma :). Nie przejmuj się, gdy będzie napisane, że sonda jest od VW Polo czy A4, ponieważ tam też była taka montowana. Numery dla obu stron są takie same, więc z długością nie będzie problemu. Te sondy mają wtyczki prawie nad sobą :).

Sondy lambda:
- G39 &#187; B1S1
- G108 &#187; B2S1
- G130 &#187; B1S2
- G131 &#187; B2S2

B1 - strona pasażera, B2 - strona kierowcy, S1 - przed katalizatorem, S2 - za katalizatorem

W roku modelowym 2003 nie występował silnik ARE :p. Sprawdziłem w swoich źródłach <lol> .

Aha klucz masz dobry <okok>.

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 19 sty 2018, 13:31

Jesteś gościu konkret ! Chce spróbować używki bo trochę kasy szkoda na nową. Już zabiwram się za poszukiwania ;)
Rozumiem , że kod sondy wystarczy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6930505569
Tutaj jest do BES , ale rozumiem , że to nie ma znaczenia ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2018, 13:38

Jeśli numer się zgadza, to musi pasować :).

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 19 sty 2018, 14:42

Ok, więc zamówiłem 2 sondy , z 2 różnych źródeł. 50zł sztuka, myślę , że nie ma tragedii jakby coś poszło nie tak :) 14 dni gwarancji rozruchowej w obu przypadkach. No nic jutro cały dzień serwisu, napiszę wieczorkiem co poszło po mojej myśli a co nie :P
Jutro planuję:
-rozrząd + pompa wody
-pasek alternatora
-olej + wszystkie filtry ( uszczelnienie korka )
-olej skrzyni ( uszczelnienie korka )
-teleskopy klapy bagażnika
-jak starczy czasu to 2 tylne poduszki dyfra

W poniedziałek jak przyjdą lambdy powalczymy z nią :) Oby efekty był piorunujący heh :)
Na pociechę zamówiłem również
http://allegro.pl/wklad-bagaznika-audi- ... MTJiZTk%3D

Kolega ma w C7 , bardzo elegancko się prezentuje

RadosławW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:50
Lokalizacja: ETM

Post autor: RadosławW » 19 sty 2018, 15:58

Widzę, że pakiet startowy idzie pełną parą. Autko pięknie się prezentuję.
Odnośnie kolegi Allroad z ASO to mówisz o tej?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... nai=prevha
Była dosłownie chwilę na Allegro z powiedzmy normalną ceną a teraz DE z kosmiczną. Choć powiem Ci, że bardzo się zastanawiałem. Nawet żona była za <lol>
Niestety przyjąłem sobie że nie zapłacę więcej za auto 25k
Słuchaj czy możesz napisać coś troszkę o diagnostyce Allroda? Jakie są jego bolączki i na co najbardziej zwrócić uwagę. Zawiecha wiadomo a silnik 2,7?
P.S. Rozmawiałem ostatnio z gościem u mnie w mieście. Kupił parę lat temu Allroda c5 2,7 '04 od pierwszego właściciela - salon polska. Ma fakturę na 280 tysięcy złotych. Przejechał nim 300 tysięcy kilometrów a teraz ma 360. Pytam się kto u nas w mieście ogarnia ten silnik. "Nie wiem. Nic nie robiłem jeszcze. Tylko filtry, oleje i paliwo leje" Nie chce sprzedać.
Pozdrawiam.

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 19 sty 2018, 21:52

On go wystawił na allegro ostatnio za 25tys. Sprowadził go ze Szwajcarii. Tak opowiadał jaka to igła że tydzień później wystawił....
Nie wiem o co chodzi.
Generalnie auta extra, polecam. Mój był za 25tys ale gość miał parcie na kredyt na dom i co tydzień opuszczał. Poczekałem i wytargowałem na 18. Generalnie zadbane modele chodzą po 25. Widziałem na allegro miesiąc temu i za 29, sprzedał się chyba bo po tygodniu już go nie było. Ja mam zapas żeby coś porobić.
W tym aucie pamiętaj większość wchodzi wszystko od zwykłej a6 c5. Więc części, zamienników, używek jest zatrzęsienie za śmieszne pieniądze. Problem jest w mechanikach, którzy zamiast użyć mózgu wymieniaja całe elementy na potęge.....
Problematyczne albo inaczej kosztowne jest zawieszenie - miechy, amorki, kompresor itd....cała reszta to pikuś. Dla przykładu:
Rozrząd INY kupiłem za 589zł
Poduszki silnika oryginalne nówki 2szt 40zł
Poduszki dyfra 3szt chyba 80zł
Itd.... mechanik musi być kumaty i często dany problem nie oznacza zepsucia części tylko np zaśniedziała kostke których tu jest troche.
Radocha z auta przednia, ale trzeba być czujnym. Pisz jak coś, ja również będę pisać. Niepodoba mi się to, że dużo jest tu wątków z jakimś problemem, kumaci koledzy widzę tłumaczą co i jak i nagle gość znika. Nie napisze czy to było to, czy pomogło itd....
Co do silnika, trzeba bardzo dobrze go sprawdzić bo maneli tu w brud. Szukałbym raczej mniekszego przebiegu niż większego. Koniecznie manual (koledzy z form mnie zlinczują :p ) . Manual używka na allegro cała skrzynie kuoisz już za 400zł chociaż tu nie ma co się zepsuć (stąd takie ceny) a automat to już Bóg wie co tam się będzie działo i o jakich sumach będą rozmowy :) trzeba eliminować przyszłe naprawy/koszta

RadosławW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:50
Lokalizacja: ETM

Post autor: RadosławW » 20 sty 2018, 14:14

Z zawieszeniem masz oczywiście rację. Jak pisał kiedyś Piotruś najlepiej szukać modelu z roku produkcji 04-05 ze względu na 3 wersję zawieszenia, po poprawkach. Trzeba pamiętać, że te auta najmłodsze mają obecnie 13 lat więc tego typu elementy mogą być po prostu wyeksploatowane. Limaka właściciele rolad polecają a ceny są do przełknięcia. Zresztą obszerny temat diagnostyki jest na forum. Niestety nie mogę znaleźć porządnego tematu na temat diagnostyki silnika (a więc logi).
Skrzynia manualna jest mniej awaryjna i pewnie zużycie paliwa tęż mniejsze o około 1,5 litra, na początku rozglądałem się za manualem jednak jest ich znikoma ilość (obecnie 1 2,7bit i 1 BAU z reduktorem na allegro).
Całe życie ropniakiem więc może czas na benzynę. Z założeniem w przyszłości gazem. No chyba, że będą szroty to pomyślę o BAU w manualu.
Prawda taka, że pewnie wygra opcja stanu technicznego i tyle.
Możesz napisać jak wyglądały twoje oględziny rolady (robiłeś logi)? Pewnie jeszcze nie raz napiszę. Dzięki. <okok>
P.S. Czyli ten z podanego linku przeze mnie to ten twojego kolegi?

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 20 sty 2018, 22:48

Jeżeli chodzi o silnik to proponuję zajrzeć tutaj: http://sportaudi.pl/

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 21 sty 2018, 12:32

@Radek - tak , ten z ogłoszenia to znajomego z Wrocławia.
@Radek - sprawdzić silnik Vagiem, karoserie dokładnie, potem odpalić posłuchać jak chodzi. Podnośnik i oględIny wycieków oraz całego spodu. Potem jazda próbna , rozgrzać go i dać mu w kość. Potem nowu podnośnik, sprawdzić czy pokazały się nowe wycieki. Następnie ustawić zawieszenie na poziom 4 i wyłączyć auto. Metrówką pomierzyć wszystkie koła. Papierosek, kawka i po 30 min sprawdzić. Coś tam minimalnie mogą być odchyłki bo on się poziomuje po wyłączeniu silnik ale to grosze. Generalnie ma trzymać wysokość. Jak to wszystko zrobisz i będziesz dalej zinteresowany to jedziesz na stacje zdjagnostyczną żeby wykonać pomiar amorków(droga zabawa) i generalne zużycie zawieszenia. I tyle. W każde auto 10+ trzeba wsadzić. Kwestia SPAM ceny auta/ do ilości robocizny.

U mnie dymiło z silnika ( wiedziałem że to nieszczelności pokryw )
Nie zbierał się napęd i szarpało gdy pedał w podłogę dałeś ( wiedziałem, że to cewki a nie reduktor) oraz zachlapany miałem spód olejem ( a widziałem że to po 2 podkładki jakiś inteligent dał pod korki spustowe reduktora i skrzyni) więc miałem duże pole do negocjacji a usterki okazały się błache i tanie w usunięciu. Za to cała reszta była bardzo zadbana i w super wyposażeniu więc wziąłem :p

[ Dodano: 2018-01-21, 12:31 ]
Więc wczoraj zacząłęm o 7.00 skończyłem po 19....
Zacząłem od rozrządu.... demontaż zderzaka , lamp , wentylatora, klimy, chłodnicy - masakra..... Pompe wody kupiłem INY - nie polecam , wykonana z grubszej blachy niż ori czy febi przez co w uchwycie nakrętki na bagnet ,odpychała mi kolejne elementy gdzie na milimetry brakuje by ocierały pokolei o rolki, pasek , osłone itd.... masakra. Rozrząd też jaja bo niemiec poprzestawiał motylki od blokady względem znacznika na kole i nie mogłem nic ustawić. Wcześniej auto ładnie chodziło więc nie chciałem nic przestawiać ani o ząbek na kole ani motylków ruszać. Blokade założyłem , zrobiłem swoje znaczniki i jazda. Wymieniłem również pasek alternatora. Złożyliśmy wszystko.
Potem nowy płych chłodniczy, oleju + filtr. Dalej kabinowy i powietrza. Następnie sprawdzłem olej skrzyni i reduktora( bardzo ładny) więc tylko dolałem aż do przelewu i wymieniłem uszczelki korków.
Wjechały też podnośniki klapy bagażnika i nowe spinki całej osłony silnika. Na koniec chciałem się szarpnąć za tylne poduszki dyfra ale są tak zapieczone śruby z aluminium poduszek , że musze je wyciąć, także dałem sobie spokój aż zbiorę siły :) w poniedziałek czekam na sonde lambde i po tym zabiegu autko powinno być gotowe ;)

[ Dodano: 2018-01-21, 12:32 ]
Bardzo bym poprosił o tutorial jak zbadać ustawienie i odchyły rozrządu VAGiem. Dzięki

RadosławW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:50
Lokalizacja: ETM

Post autor: RadosławW » 21 sty 2018, 18:52

Zalesq pisze: Na pociechę zamówiłem również
http://allegro.pl/wklad-bagaznika-audi- ... MTJiZTk%3D
A może kiedyś na drugą pociechę to:
http://allegro.pl/oslona-silnika-alumin ... 45919.html

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 21 sty 2018, 19:28

Fajne. Ta oryginalna jest duza i mocna. Ta musialbym zobaczyc u kogos :p

RadosławW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:50
Lokalizacja: ETM

Post autor: RadosławW » 02 lut 2018, 12:20

Jak tam autko się sprawuje? Instalacja chyba już wyregulowana. Możesz napisać jakie spalanie jest pb i gazu w wersji manualnej? Zakładam że u ciebie w dużym mieście może być ciężko zmieścić się w okolicach 18 litrów.
I jedno jeszcze pytanie. Czy mi się wydaje czy faktycznie ten Allroad ma tylne światła od przed lifta?
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-a ... zuajT.html
Ostatni przegląd w ASO był 30.03.2011 161032km Powinien mieć w okolicach 280k obecnie.
I może wiesz czy były wersje z fabrycznie lakierowanymi zderzakami? Nie powinno być tak, że tylko częściowo? Przednie i tylne pasy, tam gdzie są czujniki parkowania nie powinny być wtedy czarne? (Nie malowane)?
P.S. Wstaw więcej zdjęć furki <okok>

Zalesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Zalesq » 03 lut 2018, 11:09

Dziwna wersja.... Lampy tył są przed liftowe.
Te pieczątki z ostatnich lat to niech sobie gościu do kieszeni wsadzi, także w wymianę rozrządu weź z przymrużeniem oka. Co do malowanego auta, ja nie widziałem wersji żeby auto całe było w jednym kolorze, ale się nie znam. zderzaki i nadkola allroadowe zawsze jak widzę te auta są w innych kolorach. To będzie ciężki temat bo Ty będziesz musiał bardzo dobrze go przetrzepać . Wersja wyposażenia jest ok ale nie powala :P Wrzucę swoje foty tylko muszę auto posprzątać w środku :P
Pamiętaj, weź na oględziny dobrego mechaniora co zna się na allrodach, bo jak źle sprawdzicie zawieszenie i silnik to może być droga impreza.

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 03 lut 2018, 13:55

RadosławW pisze:I może wiesz czy były wersje z fabrycznie lakierowanymi zderzakami? Nie powinno być tak, że tylko częściowo? Przednie i tylne pasy, tam gdzie są czujniki parkowania nie powinny być wtedy czarne? (Nie malowane)?
malowanie dokładek błotników oraz zderzaków było dostępne jako opcja, pasy z parktronic pozostawały nie malowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja