Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 gru 2017, 12:50

Cała lista jest tego, ale było warto. Boję się że jak wymienię łączniki z tyłu to nie będę miał już co wymieniać. W pracy kolesie chcą mi pożyczać auta na pół roku bo wiedzą że powymieniam im zawieszenia.

Wiem że wczorajsze wyważenie kół dużo też zmieni na plus.

Wymieniał mi też czujnik G450 na odpowiedni bo miałem od silnika 2.0 nie wiem czy to pomoże bo pokazywało cisnienie na postoju -6 i 6 bara.

Brakuje czasu na to wszystko, rodzina dzwoni, święta są.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2017, 12:57

Zastanawiam się też nad przodem, ale wymiana tyłu to kwestia niecałej godziny, a z przodu jest trochę więcej roboty.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 gru 2017, 14:28

Z tyłu blokuje dużo czasu nadkole, jednak jest tam trochę krętów. Cała reszta to przyjemnośc. Duł to klucz i nasadka nr.21

Zastanawia mnie jeszcze wymiana wahacza poprzecznego (4F0505323K), na ebay.de jest tego dziwnie mało praktycznie wcale. Biorę pod uwagę wymianę samych tulei (8E0501541K) tego wahacza.
Następny dzień mam wolny, więc można trochę poszaleć w garażu tanim kosztem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 gru 2017, 19:40

Zauważyłem dziwną rzecz, gdy usiadłem/oparłem się na przednim nadkolu/błotniku. Jak kupowałem swoją A6 to podczas naciskania przodu czy tyłu, nadwozie nawet nie drgnęło i było strasznie sztywne. Teraz mogę bez problemu bujać autem i je naciskać, a ono ugina się :| . Oczywiście tak działają amortyzatory, że po naciśnięciu ma być ugięcie i natychmiastowy powrót do wyjściowego położenia, ale tak nie było <uoee> . Zauważyłem też, że auto nie jest już tak sztywne na nierównych drogach. Myślałem, że to wina opon zimowych, które mają wyższy profil, ale chyba to nie one są winne.
Mam taką prośbę, czy ktoś niemający drgań lub nowe amortyzatory może sprawdzić, czy podczas naciskania przodu nadwozie się ugina. Oczywiście na stacji diagnostycznej amortyzatory mają sprawność ok. 70%.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 31 gru 2017, 10:54

Wiem jedno, po wymianie zawieszenia oczywiści mowa tutaj o wahaczach, amortyzatorach i innych temu pokrewnych podzespołach, jazda na trasie jest bardziej fascynująca. Autem jeździ się całkiem przyjemnie, prowadzenie o wiele lepsze jak poprzednio (stare 1BA - fabryczne). Natomiast jazda po mieście to prawdziwa klęska, wszystkie uskoki studzienki oraz najmniejsze dziury w asfalcie auto przyjmuje na siebie i przenosi to na karoserię, czuć jak piorun.
Jazda po mieście na zawieszeniu 1BE jest już trochę mniej przyjemna, w końcu to już kompletnie sportowe.

Jutro jadę na moje ulubione miejsce pologować auto na VCDS-e to pobujam i powiem co i jak się ma na nowych amortyzatorach.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 31 gru 2017, 11:26

mat1324 pisze: Mam taką prośbę, czy ktoś niemający drgań lub nowe amortyzatory może sprawdzić, czy podczas naciskania przodu nadwozie się ugina. Oczywiście na stacji diagnostycznej amortyzatory mają sprawność ok. 70%.
Ja mam nowe amortyzatory Sachs 1BE i delikatnie się ugina.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2017, 12:44

Ale Ty masz C5, więc masz inne amortyzatory :p. U mnie było kiedyś strasznie sztywno, że nie szło ugiąć zawiasu.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 31 gru 2017, 13:41

Ja mam auto rok i u mnie od zawsze bujalo jak opętane. Wydawało mi się dziwne bo a4 b8 które w rodzinie jest na 1be jest Prawie nie do ruszenia, po mieście twardo ale tragedii nie ma.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 03 sty 2018, 14:36

Pobujałem autem i stwierdzam że po wymianie zawieszenia auto jest sztywne, nie za bardzo sie ugina, o bujaniu nie ma mowy. Jutro trasa 1000 km. zobaczymy co pokaże jazda po doważeniu kół.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sty 2018, 15:54

No właśnie na początku też miałem strasznie sztywne auto. Oczywiście jak się postarałem, to coś się ugięło, ale teraz to mogę sobie nim bujać lewo-prawo i uginać góra-dół :(. Na większym wietrze zaczyna się bujać i trochę ściągać. Kiedyś nic ją nie ruszało.
Przy następnej wymianie oleju wlecą nowe amorki przód i tył. Koszt nie jest duży, a moje po prawie 400 tysiącach km mają już raczej dość.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 03 sty 2018, 19:46

Fabrycznym amortyzatorom po 400 tyśiącach należy się już emerytura. Przejście na nowe w moim wykonaniu wraz z nowymi tulejami, wahaczami i cieńkim profilem opon (235/40/19') doprowadza mnie do zgrzytania zębami podczas jazdy w mieście.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sty 2018, 19:49

W przypadku C6 komfortowa jazda jest na maksymalnie 18" :). Twoje opony mają prawie taką samą wysokość opony jak 245/40/18 (235*0,4 vs 245*0,4), więc nie powinno być jakoś tragicznie (różnica 8 mm na średnicy). Liczy się szerokość i profil opony, ponieważ wielkość felgi nie ma znaczenia.

Dlatego wszystkie amorki wylecą i pójdą na emeryturę <lol> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 03 sty 2018, 19:54

Sorki, pomyliłem się, na zimę są obecnie 235/40/18' a na lato mam 19'.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 sty 2018, 20:05

W takim razie masz za niskie opony na zimę, ponieważ powinny być 245/40/18 97V XL :] .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 03 sty 2018, 20:12

Opony skrupulatnie wybrane w salonie razem z katalogem (TÜV) DEKRY. Bez dowodu rejestracyjnego auta, opon tak łatwo się nie kupi w DE. Mało który sprzedawca weźmie na siebie taką odpowiedzialnośc aby dobrać opony które nie przejdą przeglądu.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja