
[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymień olej na Motul Specific 504 00 507 00, ponieważ ten silnik lubi go
. Wiem, bo sam mam taki silnik. Cykanie jest normalne w tym silniku, ale czasami występuje głośniejsze cykanie z jednej strony z efektem takiego dmuchania. Wtedy winna jest miedziana podkładka pod wtryskiem, która ma przedmuch. Też to przerabiałem po stronie pasażera.

Witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem A6 C6 z silnikem 3.0 tdi BMK czyli według wielu uznawanego za dosyć ryzykowny w zakupie,tak jak większość posiadaczy tego silnika interesuje mnie temat rozrządu w tym samochodzie. W moim przypadku nie mam żadnych objawów zużytych napinaczy itd.
Nawet przy całonocnym postoju na lekkim przymrozku nie słychać nic z pod maski. Po zakupie auta udałem się do ASO w celu sprawdzenia historii zakupionego pojazdu, podpytałem się faceta o te "wadliwe" rozrządy,
Gość odpowiedział że najczęściej zaczyna być słychać łańcuch przy przebiegach 340-360 tyś. jednocześnie mają klientów którzy mają zrobione po 500 tys.i cisza. Trochę mnie to uspokoiło, mam pytanie czy ktoś zna jakiś konkretny przypadek ze ten rozrząd się posypał na amen przy przebiegu 250-300tyś, nie chodzi mi o grzechotanie przez pare sekund po rozruchu, Chodzi mi o to ze dużo się pisze że ten rozrząd to lipa, a z drudiej strony że auta maja przebiegi po 400 tyś zanim przyjadą do PL do Niemca z garażu, jakoś się mi to kłóci, dzięki.
Nawet przy całonocnym postoju na lekkim przymrozku nie słychać nic z pod maski. Po zakupie auta udałem się do ASO w celu sprawdzenia historii zakupionego pojazdu, podpytałem się faceta o te "wadliwe" rozrządy,
Gość odpowiedział że najczęściej zaczyna być słychać łańcuch przy przebiegach 340-360 tyś. jednocześnie mają klientów którzy mają zrobione po 500 tys.i cisza. Trochę mnie to uspokoiło, mam pytanie czy ktoś zna jakiś konkretny przypadek ze ten rozrząd się posypał na amen przy przebiegu 250-300tyś, nie chodzi mi o grzechotanie przez pare sekund po rozruchu, Chodzi mi o to ze dużo się pisze że ten rozrząd to lipa, a z drudiej strony że auta maja przebiegi po 400 tyś zanim przyjadą do PL do Niemca z garażu, jakoś się mi to kłóci, dzięki.
WITAJCIE czy ten dzwięk może swiadczyć o zużytym rozrządzie na pewno słychać popychacze ale czy coś jeszcze 
https://1drv.ms/v/s!Apl7pvuEtWrQl3RZsabOt_l1WHo3
prosze o odpowiedz

https://1drv.ms/v/s!Apl7pvuEtWrQl3RZsabOt_l1WHo3
prosze o odpowiedz
Rozrzad
Glosno chodzi,jesli slychac na cieplym silniku grzechotanie przez pare sek,to lancuchy niestety do wymiany,a jesli grzechota na zimnym to juz koncowka i tragedia .dawinet pisze:WITAJCIE czy ten dzwięk może swiadczyć o zużytym rozrządzie na pewno słychać popychacze ale czy coś jeszcze
https://1drv.ms/v/s!Apl7pvuEtWrQl3RZsabOt_l1WHo3
prosze o odpowiedz
Nie nic z rozrządem nie robiłem. Na zimnym silniku przy uruchamianiu czasami go słuchać. Jak będzie czas to postaram się wrzucić też filmik z rozruchu zimnego silnika.
Kiedyś też słyszałem od kogoś że dźwięk przypominający kończący się rozrząd może powodować przepustnica, która jest w pozycji zamkniętej, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Kiedyś też słyszałem od kogoś że dźwięk przypominający kończący się rozrząd może powodować przepustnica, która jest w pozycji zamkniętej, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Rozrzad
Jesli na cieplym silniku pk postoju ok 20min zarechota silnik przy odpalaniu na 3-5 sek i przestanie to lancuchy z napinaczami niestety do wymiany .podczas pracy silnika najbardziej powinno byc slychac rozrzad przy 1000obr.romek102 pisze:Nie nic z rozrządem nie robiłem. Na zimnym silniku przy uruchamianiu czasami go słuchać. Jak będzie czas to postaram się wrzucić też filmik z rozruchu zimnego silnika.
Kiedyś też słyszałem od kogoś że dźwięk przypominający kończący się rozrząd może powodować przepustnica, która jest w pozycji zamkniętej, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Co do przepustnicy jesli bedzie uszkodzona -czasem olej sie tam dostanie i wytrze zebatki .to pojawi sie blad check silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Jakiś numer tego króćca?DonVip pisze:
i tak koła zębate tez się wymienia mimo że gołym okiem nie widać, to tak jak w rowerze
i warto króciec pompy olejowej wymienić i pasek pompy
wyprzedzając pytaniadajmler4 pisze:jesli ktos by chcial mam wykaz wszystkich potrzebnych czesci tak aby miec swiety spokoj z rozrzadem przy okazji nalezy tez wymienic jakis krociec od pompy olejowej rowniez posiadam jej numer mi udalo sie zalatwic wszystkie potrzebne do tego czesaci za niecale 2200zł wszystko oczywiscie orginalne
Kilt pisze:Nie jestem tego pewien, ale czy przypadkiem ten króciec od pompy olejowej nie był problemem we wczesnych silnikach 2.0 TDI, a nie 3.0 TDI? Może ktoś mnie uświadomi?przy ściągniętym silniku chyba warto zainwestować, więcej na temat tego króćca nie byłodajmler4 pisze:w 3.0 tdi tez byl wadliwy na 100% znajomy tez wymienial taki clay komplet i juz bylo na nim widac ze jeszcze troche i by sie przeprecil jesli ktos chce zdieci atych czesci i wykaz prosze wysylac mi wiadomosc z emailem
oczywiście jeszcze płyny dochodzą, olej silnik skrzynia, płyn chłodniczy, klima
można też zaminników febi szukać