Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2017, 14:06

Wymień olej na Motul Specific 504 00 507 00, ponieważ ten silnik lubi go :). Wiem, bo sam mam taki silnik. Cykanie jest normalne w tym silniku, ale czasami występuje głośniejsze cykanie z jednej strony z efektem takiego dmuchania. Wtedy winna jest miedziana podkładka pod wtryskiem, która ma przedmuch. Też to przerabiałem po stronie pasażera.

alek76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2017, 09:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: alek76 » 19 gru 2017, 14:51

wymieniłem olej na LM 4200 5w30 z normami pod Audi i silnik zupełnie inaczej pracuje jak na wcześniejszym Castrolu.

To cykanie cichnie jak silnik się nagrzeje?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2017, 15:13

Narasta wraz z obrotami.

alek76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2017, 09:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: alek76 » 19 gru 2017, 15:18

nagram filmik i wrzucę tutaj, da radę z filmiku i dźwięku w nim zawartego poznać że to jest własnie podkładka? :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2017, 15:24

Może tak :).

Shogun83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2017, 08:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Shogun83 » 26 gru 2017, 15:07

Witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem A6 C6 z silnikem 3.0 tdi BMK czyli według wielu uznawanego za dosyć ryzykowny w zakupie,tak jak większość posiadaczy tego silnika interesuje mnie temat rozrządu w tym samochodzie. W moim przypadku nie mam żadnych objawów zużytych napinaczy itd.
Nawet przy całonocnym postoju na lekkim przymrozku nie słychać nic z pod maski. Po zakupie auta udałem się do ASO w celu sprawdzenia historii zakupionego pojazdu, podpytałem się faceta o te "wadliwe" rozrządy,
Gość odpowiedział że najczęściej zaczyna być słychać łańcuch przy przebiegach 340-360 tyś. jednocześnie mają klientów którzy mają zrobione po 500 tys.i cisza. Trochę mnie to uspokoiło, mam pytanie czy ktoś zna jakiś konkretny przypadek ze ten rozrząd się posypał na amen przy przebiegu 250-300tyś, nie chodzi mi o grzechotanie przez pare sekund po rozruchu, Chodzi mi o to ze dużo się pisze że ten rozrząd to lipa, a z drudiej strony że auta maja przebiegi po 400 tyś zanim przyjadą do PL do Niemca z garażu, jakoś się mi to kłóci, dzięki.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 gru 2017, 15:12

Jeśli przy porannym odpalaniu nic nie słychać przez pierwsze kilka sekund, to temat można odpuścić. Wszystko też zależy od stosowanego oleju oraz jego częstotliwości wymiany.

dawinet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2018, 15:36
Lokalizacja: Rokitno

Post autor: dawinet » 04 sie 2018, 13:20

WITAJCIE czy ten dzwięk może swiadczyć o zużytym rozrządzie na pewno słychać popychacze ale czy coś jeszcze ??

https://1drv.ms/v/s!Apl7pvuEtWrQl3RZsabOt_l1WHo3

prosze o odpowiedz

haribo.pl

Rozrzad

Post autor: haribo.pl » 04 sie 2018, 14:43

dawinet pisze:WITAJCIE czy ten dzwięk może swiadczyć o zużytym rozrządzie na pewno słychać popychacze ale czy coś jeszcze ??

https://1drv.ms/v/s!Apl7pvuEtWrQl3RZsabOt_l1WHo3

prosze o odpowiedz
Glosno chodzi,jesli slychac na cieplym silniku grzechotanie przez pare sek,to lancuchy niestety do wymiany,a jesli grzechota na zimnym to juz koncowka i tragedia .

dawinet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2018, 15:36
Lokalizacja: Rokitno

Post autor: dawinet » 04 sie 2018, 16:23

ten film pochodzi z zimnego silnika odpalałem go rano wyszedłem z auta i zaczelem nagrywać spróbuję jeszcze nagrać bezpośrednio start silnika zimnego

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 04 sie 2018, 16:31

U mnie dla przykładu na ciepłym pracuje tak :

dawinet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2018, 15:36
Lokalizacja: Rokitno

Post autor: dawinet » 04 sie 2018, 18:18

romek102 pisze:U mnie dla przykładu na ciepłym pracuje tak :
po wymianie rozrządu ?

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 04 sie 2018, 18:55

Nie nic z rozrządem nie robiłem. Na zimnym silniku przy uruchamianiu czasami go słuchać. Jak będzie czas to postaram się wrzucić też filmik z rozruchu zimnego silnika.
Kiedyś też słyszałem od kogoś że dźwięk przypominający kończący się rozrząd może powodować przepustnica, która jest w pozycji zamkniętej, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

haribo.pl

Rozrzad

Post autor: haribo.pl » 05 sie 2018, 20:10

romek102 pisze:Nie nic z rozrządem nie robiłem. Na zimnym silniku przy uruchamianiu czasami go słuchać. Jak będzie czas to postaram się wrzucić też filmik z rozruchu zimnego silnika.
Kiedyś też słyszałem od kogoś że dźwięk przypominający kończący się rozrząd może powodować przepustnica, która jest w pozycji zamkniętej, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Jesli na cieplym silniku pk postoju ok 20min zarechota silnik przy odpalaniu na 3-5 sek i przestanie to lancuchy z napinaczami niestety do wymiany .podczas pracy silnika najbardziej powinno byc slychac rozrzad przy 1000obr.
Co do przepustnicy jesli bedzie uszkodzona -czasem olej sie tam dostanie i wytrze zebatki .to pojawi sie blad check silnika

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 24 wrz 2018, 09:29

DonVip pisze:
i tak koła zębate tez się wymienia mimo że gołym okiem nie widać, to tak jak w rowerze
i warto króciec pompy olejowej wymienić i pasek pompy
dajmler4 pisze:jesli ktos by chcial mam wykaz wszystkich potrzebnych czesci tak aby miec swiety spokoj z rozrzadem przy okazji nalezy tez wymienic jakis krociec od pompy olejowej rowniez posiadam jej numer mi udalo sie zalatwic wszystkie potrzebne do tego czesaci za niecale 2200zł wszystko oczywiscie orginalne
wyprzedzając pytania :)
Kilt pisze:Nie jestem tego pewien, ale czy przypadkiem ten króciec od pompy olejowej nie był problemem we wczesnych silnikach 2.0 TDI, a nie 3.0 TDI? Może ktoś mnie uświadomi?
dajmler4 pisze:w 3.0 tdi tez byl wadliwy na 100% znajomy tez wymienial taki clay komplet i juz bylo na nim widac ze jeszcze troche i by sie przeprecil jesli ktos chce zdieci atych czesci i wykaz prosze wysylac mi wiadomosc z emailem
przy ściągniętym silniku chyba warto zainwestować, więcej na temat tego króćca nie było
oczywiście jeszcze płyny dochodzą, olej silnik skrzynia, płyn chłodniczy, klima
można też zaminników febi szukać
Jakiś numer tego króćca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja