Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,4 b] czujnik Halla i wału korbowego

Silniki benzynowe
Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 sie 2010, 10:21

I jak Kokon? Udało się rozwiązać problem?
Proszę opisz dokładnie gdzie znajdują się poszczególne czujniki bo brakuje tego na forum.
g28, Halla itd.

Pozdrawiam
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 27 sie 2012, 12:16

W moim przypadku pomogła wymiana regulatora faz rozrządu, udało się kupić urzywke za 150zl <

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 27 sie 2012, 13:11

U mnie pomogła wymiana czujnika g28 ( prędkości wału korbowego) wymienia się go od spodu, a wtyczka idzie do góry i spod maski sie ją wpina. U mnie na gorącym nie odpalała. mogłem długo kręcić, a musiałem odczekać kilka minut.

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 10 gru 2017, 17:37

Szkoda że ludzie nie napiszą już gdy doszli do ładu z naprawą <zalamka> pomogło by to wielu osobom z forum....

podepnę się pod temat objawów uszkodzonego czujnika halla i wypadania zapłonów . Mam od trzech tygodni problem z moją audi 2,4 AGA <zalamka>

Zacznę od tego że auto rankiem gdy zimne przy temp otoczenia 3stopnie na dworze jedzie jak powinno , można nim jechać na wyścigi a6 . Po ujechaniu ok 2000metrów zaczyna się dławienie strzelanie w wydech ,szrpanie brak mocy :|

mam objawy wspólne na LPG i PB
nierówna praca silnika,
odczuwalne wypadanie zapłonu
Błąd na vagu tylko jeden ( zbyt bogata mieszanka na bloku 2 )
zapach nieprzepalonego paliwa. okopcone świece zapłonowe.
Po rozgrzaniu silnika i dynamicznym wciśnięciu gazu, silnik się dusi i strzela w wydech, czuć wyraźnie że wycina zapłon.
Jak jest już lekko rozgrzany to jest nierówna praca, wypadanie zapłonów, problemy z rozpędzeniem (brak mocy) ale nie gaśnie.
Przy delikatnym operowaniu gazem idzie ujechać, nie dusi ale auto mułowate i czuć wypadanie zapłonu.na wolnych bez obciążenia falują obroty ,
bez obciążenia zbiera się na obroty dobrze lecz przy obciążeniu kiszka już się zaczyna , najlepiej ruszać na sprzęgle wtedy jakoś ze świateł wystartować możną bo bez sprzęgła trabant audi objedzie .
Są momenty że coś niuni odbije i wyrwie do przodu tak jak powinien, ale to trwa sekundę dwie i znowu muł, szarpanie, wypadanie zapłonu.
Po całkowitym odpięciu przepływki, objawy trochę się zmniejszają ale to i tak nie idzie tym się normalnie przemieszczać.
Lambdy pracują ok. g62 temp borygo i temperatury powietrza działają poprawnie sprawdzałem na zimnym i w trakcie rozgrzewania , dziwi mnie ze zadnych innych błedów nie widzi ecu <mysli>

po odpięciu nastawników faz rozrządu zero zmian w pracy silnika.
przepływka sprawna, ale i też była przekładana i bez zmian.
kable podmienione ok , świeczki zmienione na nowe - zero poprawy, cewka przełożona z innego sprawnego audika i też zero jakiejkolwiek zmiany.
Odpięta pompka paliwa żeby wykluczyć jazdę na dwóch paliwach. zakręcony odłączony lpg gdy próby na pb
Wykluczone problemy z kompresją cisnienie książkowe , na 99.9% wykluczone lewe powietrze. przy odpiętym czujniku g62 zero zmian podczas jazdy .

No i właśnie, czy uwalony czujnik halla położenia wałków rozrządu może odcinać zapłon?
A jak nie, to jakie są objawy klękającego czujnika wałków rozrządu?

Może ktoś przerabiał taki temat i pomoże? Będę wdzięczny za wypowiedzi oosób które mają większe pojęcie w audi z silnikiem v-ki w pb :)

Dodać jeszcze mogę że auto miało przed kapitulacją tego co jest teraz jakieś przebłyski już zbliżającej się awarii, około dwa tyg wczesniej przed awarią kompletną, przy ruszeniu z rana i ujechaniu ok 2km na ''ssaniu ''w momęcie gdy ssanie się już dezaktywuje wpadała w hibernację na chwilę z ok 5s to trwało ża się dławiła i nagle już jeździła dalej bdb. i tak co dnia do monetu kapitulacji która trwa do dziś .


czujnik halla ?
wypadanie zapłonu
brak mocy
strzelanie w wydech
dławienie
brak dynamiki silnika
czarny nagar na świecach
bogata mieszanka bloku drugiego

logi zrobiłem tylko na jałowym statyczne bo dynamicznych nie zrobię , silnik zbytnio strzela i szkoda mi go zniczczyć wciskając gaz do dechy.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 18:42 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 10 gru 2017, 18:03

Wrzuć logi które zrobiłeś do oceny

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 10 gru 2017, 18:37

,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Mass Flow,T.B. Angle,Ign. Timing,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, g/s,°, °BTDC,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,0.26,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,0.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,0.75,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.50,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.75,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,2.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,2.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,2.50,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,2.74,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,3.00,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,3.25,720,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.76,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.03,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.29,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.56,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,4.82,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,5.08,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,5.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,5.59,720,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,5.83,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,6.08,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.33,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,6.58,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.83,680,3.26,3.5,16.5,,,,,,,,,,
,7.08,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.58,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,7.83,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 21:54 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 10 gru 2017, 18:58

Zrób porządne logi statyczne

zaloguj grupy każda po 60s na rozgrzanym silniku

01 / 02 / 04
20 / 21
32 - 33
90 / 93

skorzystaj z programu VagLogDecoder, wrzuć np. na dysk google i udostepnij na forum.
tu masz przykład .

W takiej formie jak zrobiłeś jest to zupełnie nieczytelne.

Pozdrówka

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 gru 2017, 19:00

można tu np http://vaglogi.pl/
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 10 gru 2017, 19:15

Powiem że nie jestem aż tak uzdolniony na vagu i kabelek mam od krótkiego czasu ...
dziwi mnie ze powyzej 25 grupy program vcds-lite ani program vag409 mi nie chce wejść i pokazuje komunikat żebym się zwrócił do wydawcy programu
adaptacji przepustnicy tez na tych programach nie mogłem zrobić

wrzuciłem log jak admin wskazał bo też nie wiedziałem jak je w ten program vaglog wrzucać .





http://vaglogi.pl/log-003_v6pYPdA.html
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 19:26 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 10 gru 2017, 19:20

Pełne logi bo jedna grupa nic nie mów

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 10 gru 2017, 19:32

ok może jutro się uda lub we wtorek , nie kumam dlaczego powyżej 25 grupy nie wejdzie mi program vcds i vag <mysli> nie znam się zbytnio . dzieki za porady... ;)
Brać z życia ile się da....

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 10 gru 2017, 19:41

Pewnie brak aktywacji programu. Musisz sprawdzić jaki masz status aktywacji po podpięciu do auta registred lub unegistred.

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 12 gru 2017, 21:17

Wczoraj myśłałem że bedzie przełom w sprawie vag znalazł błąd po trzech tygodniach

17930 Camshaft Adjustment;Bank 2 :Malfunction

P1522 - 35- 10 - Please Register/Activate- Intermittent

Sprawdziłem więc szybko przewoby i kostkę halla na bloku drugim ,były ok
kupiłem czujnik halla nowy założyłem błąd skasowałem i auto nie chodzi jak powinno dalej nic...

ps , vcds nie daje mi się odblokować do pełnej wersji wiec nadal jestem w punktcie bez wyjścia :|
Brać z życia ile się da....

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 13 gru 2017, 10:10

Niestety ale pracy czujnika halla nie zależy od temp. Jakimś powodem jak nie podpiąłem wogóle kostki u siebie po zabawach to był tylko błąd a silnik pracował normalnie, no może leciutko poszarpywał.
Wygląda jak by gdzieś lewe powietrze łapał, miałem ostatnio auto u siebie gdzie był uszkodzony jeden z przewodów pod ciśnieniowych które są zasilane z kolektora ssącego.
Tylko lambda zgłaszała ze wartości odczytu są poza zakresem.
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

] czujnik Halla i wału korbowego

Post autor: audizeus » 13 gru 2017, 21:15

Lewego powietrza nie bierze, silnik podczas pracy opsikiwaliśmy gazem i żednych różnic w pracy silnika nie było, więc szczelny jest wszędzie , dziwne że rano na ssaniu idzie jak pocisk ....
nawet dymiony był od spodu a z góry swiatło żeby może zauważyć gdzie ciągnie powietrze i nic...



taką info znalazłem :

Przetłumacz

[hide]
1 17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
1.1 Possible Symptoms
1.2 Possible Causes
1.3 Possible Solutions
17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Mechanical failure of Camshaft Adjuster Unit (N208)
Failing Engine Control Module (ECM)
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208)
Perform Output Test/Basic Setting
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N208) for wear
Category: Fault Codes

810/5000
[ukryć]
1 17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
1.1 Możliwe objawy
1.2 Możliwe przyczyny
1.3 Możliwe rozwiązania
17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
Możliwe objawy
Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ
Możliwe przyczyny
Okablowanie i / lub złącze (s) od / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Okablowanie i / lub złącze (i) z / do zespołu przestawiacza wałka rozrządu (N208)
Usterka mechaniczna zespołu regulatora wałka rozrządu (N208)
Awaria modułu sterującego silnika (ECM)
Możliwe rozwiązania
Sprawdzić okablowanie i / lub złącza z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Sprawdź / wymień zawór regulacyjny wałka rozrządu nr 1 (N208)
Wykonaj test wyjściowy / ustawienie podstawowe
Sprawdź Okablowanie i / lub Złącza z / do modułu ustawczego wałka rozrządu (N208)
Sprawdź, czy prowadnice łańcucha regulatora wałka rozrządu (N208) nie są zużyte
Kategoria: Kody błędów
Brać z życia ile się da....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga