[A6 C5 2,4 b] czujnik Halla i wału korbowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Szkoda że ludzie nie napiszą już gdy doszli do ładu z naprawą
pomogło by to wielu osobom z forum....
podepnę się pod temat objawów uszkodzonego czujnika halla i wypadania zapłonów . Mam od trzech tygodni problem z moją audi 2,4 AGA
Zacznę od tego że auto rankiem gdy zimne przy temp otoczenia 3stopnie na dworze jedzie jak powinno , można nim jechać na wyścigi a6 . Po ujechaniu ok 2000metrów zaczyna się dławienie strzelanie w wydech ,szrpanie brak mocy
mam objawy wspólne na LPG i PB
nierówna praca silnika,
odczuwalne wypadanie zapłonu
Błąd na vagu tylko jeden ( zbyt bogata mieszanka na bloku 2 )
zapach nieprzepalonego paliwa. okopcone świece zapłonowe.
Po rozgrzaniu silnika i dynamicznym wciśnięciu gazu, silnik się dusi i strzela w wydech, czuć wyraźnie że wycina zapłon.
Jak jest już lekko rozgrzany to jest nierówna praca, wypadanie zapłonów, problemy z rozpędzeniem (brak mocy) ale nie gaśnie.
Przy delikatnym operowaniu gazem idzie ujechać, nie dusi ale auto mułowate i czuć wypadanie zapłonu.na wolnych bez obciążenia falują obroty ,
bez obciążenia zbiera się na obroty dobrze lecz przy obciążeniu kiszka już się zaczyna , najlepiej ruszać na sprzęgle wtedy jakoś ze świateł wystartować możną bo bez sprzęgła trabant audi objedzie .
Są momenty że coś niuni odbije i wyrwie do przodu tak jak powinien, ale to trwa sekundę dwie i znowu muł, szarpanie, wypadanie zapłonu.
Po całkowitym odpięciu przepływki, objawy trochę się zmniejszają ale to i tak nie idzie tym się normalnie przemieszczać.
Lambdy pracują ok. g62 temp borygo i temperatury powietrza działają poprawnie sprawdzałem na zimnym i w trakcie rozgrzewania , dziwi mnie ze zadnych innych błedów nie widzi ecu
po odpięciu nastawników faz rozrządu zero zmian w pracy silnika.
przepływka sprawna, ale i też była przekładana i bez zmian.
kable podmienione ok , świeczki zmienione na nowe - zero poprawy, cewka przełożona z innego sprawnego audika i też zero jakiejkolwiek zmiany.
Odpięta pompka paliwa żeby wykluczyć jazdę na dwóch paliwach. zakręcony odłączony lpg gdy próby na pb
Wykluczone problemy z kompresją cisnienie książkowe , na 99.9% wykluczone lewe powietrze. przy odpiętym czujniku g62 zero zmian podczas jazdy .
No i właśnie, czy uwalony czujnik halla położenia wałków rozrządu może odcinać zapłon?
A jak nie, to jakie są objawy klękającego czujnika wałków rozrządu?
Może ktoś przerabiał taki temat i pomoże? Będę wdzięczny za wypowiedzi oosób które mają większe pojęcie w audi z silnikiem v-ki w pb
Dodać jeszcze mogę że auto miało przed kapitulacją tego co jest teraz jakieś przebłyski już zbliżającej się awarii, około dwa tyg wczesniej przed awarią kompletną, przy ruszeniu z rana i ujechaniu ok 2km na ''ssaniu ''w momęcie gdy ssanie się już dezaktywuje wpadała w hibernację na chwilę z ok 5s to trwało ża się dławiła i nagle już jeździła dalej bdb. i tak co dnia do monetu kapitulacji która trwa do dziś .
czujnik halla ?
wypadanie zapłonu
brak mocy
strzelanie w wydech
dławienie
brak dynamiki silnika
czarny nagar na świecach
bogata mieszanka bloku drugiego
logi zrobiłem tylko na jałowym statyczne bo dynamicznych nie zrobię , silnik zbytnio strzela i szkoda mi go zniczczyć wciskając gaz do dechy.

podepnę się pod temat objawów uszkodzonego czujnika halla i wypadania zapłonów . Mam od trzech tygodni problem z moją audi 2,4 AGA

Zacznę od tego że auto rankiem gdy zimne przy temp otoczenia 3stopnie na dworze jedzie jak powinno , można nim jechać na wyścigi a6 . Po ujechaniu ok 2000metrów zaczyna się dławienie strzelanie w wydech ,szrpanie brak mocy

mam objawy wspólne na LPG i PB
nierówna praca silnika,
odczuwalne wypadanie zapłonu
Błąd na vagu tylko jeden ( zbyt bogata mieszanka na bloku 2 )
zapach nieprzepalonego paliwa. okopcone świece zapłonowe.
Po rozgrzaniu silnika i dynamicznym wciśnięciu gazu, silnik się dusi i strzela w wydech, czuć wyraźnie że wycina zapłon.
Jak jest już lekko rozgrzany to jest nierówna praca, wypadanie zapłonów, problemy z rozpędzeniem (brak mocy) ale nie gaśnie.
Przy delikatnym operowaniu gazem idzie ujechać, nie dusi ale auto mułowate i czuć wypadanie zapłonu.na wolnych bez obciążenia falują obroty ,
bez obciążenia zbiera się na obroty dobrze lecz przy obciążeniu kiszka już się zaczyna , najlepiej ruszać na sprzęgle wtedy jakoś ze świateł wystartować możną bo bez sprzęgła trabant audi objedzie .
Są momenty że coś niuni odbije i wyrwie do przodu tak jak powinien, ale to trwa sekundę dwie i znowu muł, szarpanie, wypadanie zapłonu.
Po całkowitym odpięciu przepływki, objawy trochę się zmniejszają ale to i tak nie idzie tym się normalnie przemieszczać.
Lambdy pracują ok. g62 temp borygo i temperatury powietrza działają poprawnie sprawdzałem na zimnym i w trakcie rozgrzewania , dziwi mnie ze zadnych innych błedów nie widzi ecu

po odpięciu nastawników faz rozrządu zero zmian w pracy silnika.
przepływka sprawna, ale i też była przekładana i bez zmian.
kable podmienione ok , świeczki zmienione na nowe - zero poprawy, cewka przełożona z innego sprawnego audika i też zero jakiejkolwiek zmiany.
Odpięta pompka paliwa żeby wykluczyć jazdę na dwóch paliwach. zakręcony odłączony lpg gdy próby na pb
Wykluczone problemy z kompresją cisnienie książkowe , na 99.9% wykluczone lewe powietrze. przy odpiętym czujniku g62 zero zmian podczas jazdy .
No i właśnie, czy uwalony czujnik halla położenia wałków rozrządu może odcinać zapłon?
A jak nie, to jakie są objawy klękającego czujnika wałków rozrządu?
Może ktoś przerabiał taki temat i pomoże? Będę wdzięczny za wypowiedzi oosób które mają większe pojęcie w audi z silnikiem v-ki w pb

Dodać jeszcze mogę że auto miało przed kapitulacją tego co jest teraz jakieś przebłyski już zbliżającej się awarii, około dwa tyg wczesniej przed awarią kompletną, przy ruszeniu z rana i ujechaniu ok 2km na ''ssaniu ''w momęcie gdy ssanie się już dezaktywuje wpadała w hibernację na chwilę z ok 5s to trwało ża się dławiła i nagle już jeździła dalej bdb. i tak co dnia do monetu kapitulacji która trwa do dziś .
czujnik halla ?
wypadanie zapłonu
brak mocy
strzelanie w wydech
dławienie
brak dynamiki silnika
czarny nagar na świecach
bogata mieszanka bloku drugiego
logi zrobiłem tylko na jałowym statyczne bo dynamicznych nie zrobię , silnik zbytnio strzela i szkoda mi go zniczczyć wciskając gaz do dechy.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 18:42 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....
,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Mass Flow,T.B. Angle,Ign. Timing,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, g/s,°, °BTDC,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,0.26,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,0.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,0.75,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.50,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.75,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,2.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,2.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,2.50,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,2.74,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,3.00,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,3.25,720,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.76,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.03,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.29,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.56,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,4.82,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,5.08,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,5.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,5.59,720,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,5.83,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,6.08,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.33,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,6.58,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.83,680,3.26,3.5,16.5,,,,,,,,,,
,7.08,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.58,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,7.83,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,,RPM,Mass Flow,T.B. Angle,Ign. Timing,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, g/s,°, °BTDC,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,0.26,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,0.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,0.75,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,1.50,720,3.26,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,1.75,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,2.00,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,2.25,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,2.50,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,2.74,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,3.00,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,3.25,720,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.50,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,3.76,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.03,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.29,720,3.33,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,4.56,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,4.82,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,5.08,720,3.26,3.5,15.0,,,,,,,,,,
,5.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,5.59,720,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,5.83,720,3.33,3.5,14.3,,,,,,,,,,
,6.08,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.33,680,3.26,3.9,15.8,,,,,,,,,,
,6.58,680,3.26,3.5,15.8,,,,,,,,,,
,6.83,680,3.26,3.5,16.5,,,,,,,,,,
,7.08,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.33,720,3.33,3.9,14.3,,,,,,,,,,
,7.58,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
,7.83,720,3.33,3.9,15.0,,,,,,,,,,
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 21:54 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....
Zrób porządne logi statyczne
zaloguj grupy każda po 60s na rozgrzanym silniku
01 / 02 / 04
20 / 21
32 - 33
90 / 93
skorzystaj z programu VagLogDecoder, wrzuć np. na dysk google i udostepnij na forum.
tu masz przykład .
W takiej formie jak zrobiłeś jest to zupełnie nieczytelne.
Pozdrówka
zaloguj grupy każda po 60s na rozgrzanym silniku
01 / 02 / 04
20 / 21
32 - 33
90 / 93
skorzystaj z programu VagLogDecoder, wrzuć np. na dysk google i udostepnij na forum.
tu masz przykład .
W takiej formie jak zrobiłeś jest to zupełnie nieczytelne.
Pozdrówka
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
można tu np http://vaglogi.pl/
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Powiem że nie jestem aż tak uzdolniony na vagu i kabelek mam od krótkiego czasu ...
dziwi mnie ze powyzej 25 grupy program vcds-lite ani program vag409 mi nie chce wejść i pokazuje komunikat żebym się zwrócił do wydawcy programu
adaptacji przepustnicy tez na tych programach nie mogłem zrobić
wrzuciłem log jak admin wskazał bo też nie wiedziałem jak je w ten program vaglog wrzucać .
http://vaglogi.pl/log-003_v6pYPdA.html
dziwi mnie ze powyzej 25 grupy program vcds-lite ani program vag409 mi nie chce wejść i pokazuje komunikat żebym się zwrócił do wydawcy programu
adaptacji przepustnicy tez na tych programach nie mogłem zrobić
wrzuciłem log jak admin wskazał bo też nie wiedziałem jak je w ten program vaglog wrzucać .
http://vaglogi.pl/log-003_v6pYPdA.html
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 19:26 przez audizeus, łącznie zmieniany 1 raz.
Brać z życia ile się da....
Wczoraj myśłałem że bedzie przełom w sprawie vag znalazł błąd po trzech tygodniach
17930 Camshaft Adjustment;Bank 2 :Malfunction
P1522 - 35- 10 - Please Register/Activate- Intermittent
Sprawdziłem więc szybko przewoby i kostkę halla na bloku drugim ,były ok
kupiłem czujnik halla nowy założyłem błąd skasowałem i auto nie chodzi jak powinno dalej nic...
ps , vcds nie daje mi się odblokować do pełnej wersji wiec nadal jestem w punktcie bez wyjścia
17930 Camshaft Adjustment;Bank 2 :Malfunction
P1522 - 35- 10 - Please Register/Activate- Intermittent
Sprawdziłem więc szybko przewoby i kostkę halla na bloku drugim ,były ok
kupiłem czujnik halla nowy założyłem błąd skasowałem i auto nie chodzi jak powinno dalej nic...
ps , vcds nie daje mi się odblokować do pełnej wersji wiec nadal jestem w punktcie bez wyjścia

Brać z życia ile się da....
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Niestety ale pracy czujnika halla nie zależy od temp. Jakimś powodem jak nie podpiąłem wogóle kostki u siebie po zabawach to był tylko błąd a silnik pracował normalnie, no może leciutko poszarpywał.
Wygląda jak by gdzieś lewe powietrze łapał, miałem ostatnio auto u siebie gdzie był uszkodzony jeden z przewodów pod ciśnieniowych które są zasilane z kolektora ssącego.
Tylko lambda zgłaszała ze wartości odczytu są poza zakresem.
Wygląda jak by gdzieś lewe powietrze łapał, miałem ostatnio auto u siebie gdzie był uszkodzony jeden z przewodów pod ciśnieniowych które są zasilane z kolektora ssącego.
Tylko lambda zgłaszała ze wartości odczytu są poza zakresem.
Fuck Fuel Economy
] czujnik Halla i wału korbowego
Lewego powietrza nie bierze, silnik podczas pracy opsikiwaliśmy gazem i żednych różnic w pracy silnika nie było, więc szczelny jest wszędzie , dziwne że rano na ssaniu idzie jak pocisk ....
nawet dymiony był od spodu a z góry swiatło żeby może zauważyć gdzie ciągnie powietrze i nic...
taką info znalazłem :
Przetłumacz
[hide]
1 17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
1.1 Possible Symptoms
1.2 Possible Causes
1.3 Possible Solutions
17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Mechanical failure of Camshaft Adjuster Unit (N208)
Failing Engine Control Module (ECM)
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208)
Perform Output Test/Basic Setting
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N208) for wear
Category: Fault Codes
810/5000
[ukryć]
1 17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
1.1 Możliwe objawy
1.2 Możliwe przyczyny
1.3 Możliwe rozwiązania
17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
Możliwe objawy
Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ
Możliwe przyczyny
Okablowanie i / lub złącze (s) od / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Okablowanie i / lub złącze (i) z / do zespołu przestawiacza wałka rozrządu (N208)
Usterka mechaniczna zespołu regulatora wałka rozrządu (N208)
Awaria modułu sterującego silnika (ECM)
Możliwe rozwiązania
Sprawdzić okablowanie i / lub złącza z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Sprawdź / wymień zawór regulacyjny wałka rozrządu nr 1 (N208)
Wykonaj test wyjściowy / ustawienie podstawowe
Sprawdź Okablowanie i / lub Złącza z / do modułu ustawczego wałka rozrządu (N208)
Sprawdź, czy prowadnice łańcucha regulatora wałka rozrządu (N208) nie są zużyte
Kategoria: Kody błędów
nawet dymiony był od spodu a z góry swiatło żeby może zauważyć gdzie ciągnie powietrze i nic...
taką info znalazłem :
Przetłumacz
[hide]
1 17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
1.1 Possible Symptoms
1.2 Possible Causes
1.3 Possible Solutions
17930/P1522 - Camshaft Adjustment; Bank 2: Malfunction
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Mechanical failure of Camshaft Adjuster Unit (N208)
Failing Engine Control Module (ECM)
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G163)
Check/Replace Camshaft Adjustment Valve Bank 1 (N208)
Perform Output Test/Basic Setting
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Adjuster Unit (N208)
Check chain guides of Camshaft Adjuster Unit (N208) for wear
Category: Fault Codes
810/5000
[ukryć]
1 17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
1.1 Możliwe objawy
1.2 Możliwe przyczyny
1.3 Możliwe rozwiązania
17930 / P1522 - Regulacja wałka rozrządu; Bank 2: Awaria
Możliwe objawy
Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ
Możliwe przyczyny
Okablowanie i / lub złącze (s) od / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Okablowanie i / lub złącze (i) z / do zespołu przestawiacza wałka rozrządu (N208)
Usterka mechaniczna zespołu regulatora wałka rozrządu (N208)
Awaria modułu sterującego silnika (ECM)
Możliwe rozwiązania
Sprawdzić okablowanie i / lub złącza z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
Sprawdź / wymień zawór regulacyjny wałka rozrządu nr 1 (N208)
Wykonaj test wyjściowy / ustawienie podstawowe
Sprawdź Okablowanie i / lub Złącza z / do modułu ustawczego wałka rozrządu (N208)
Sprawdź, czy prowadnice łańcucha regulatora wałka rozrządu (N208) nie są zużyte
Kategoria: Kody błędów
Brać z życia ile się da....