
Drgania-wibracje na nadwoziu
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jutro o 11 jestem umówiony z mechanikiem
. Będziemy wymieniać te tuleje, pasek pompy wysokiego ciśnienia oraz czujnik różnicy ciśnienia G450, ponieważ wyrzuca mi check i auto jedzie maksymalnie 120 km/h
. Po wymianie tulei dam znać, ale potwierdzę ewentualną poprawę po weekendzie, bo po podniesieniu auta zawsze jest lepiej. Na pewno wrzucę zdjęcia jak wyglądały u mnie tuleje. Z ciekawości odkręcimy drugie wahacze, aby sprawdzić jak w nich wyglądają tuleje.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zgodzę sie. Jednak tak jak już pisałem omawiamy wspólny problem ale w efekcie wcale nie musimy cierpieć na tą samą przypadłość.
Przód wymienione gorne wahacze, wszystkie dolne tuleje, duże tuleje sanek, łączniki stabilizatora, jedno łożysko, zaciski hamcowe oczyszczone i sprawne. Drążki wyglądają ok. Co jeszcze z przodu ? Nic. Idę dalej.
[ Dodano: 2017-12-02, 18:36 ]
Czy na wale mamy przeguby homokinetyczne ?
Przód wymienione gorne wahacze, wszystkie dolne tuleje, duże tuleje sanek, łączniki stabilizatora, jedno łożysko, zaciski hamcowe oczyszczone i sprawne. Drążki wyglądają ok. Co jeszcze z przodu ? Nic. Idę dalej.
[ Dodano: 2017-12-02, 18:36 ]
Czy na wale mamy przeguby homokinetyczne ?
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na wale są dwa przeguby homokinetyczne, ale one nie są przyczyną, ponieważ robiłem pełną regenerację wału na częściach GKN.
Jeśli chodzi o wymianę tulei, to udało mi się dzisiaj je wymienić
. Zrobiłem im zdjęcia i wyglądały tak < link >
. Drugie zdjęcie pokazuje drugą stronę obu tulei. Najbardziej uszkodzona była lewa i to właśnie ona miał prześwit na drugą stronę (trzecie zdjęcie). Zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości, więc po ich powiększeniu widać dokładnie pęknięcia. Jak to mój mechanik powiedział: "guma jest już stara, to musi mieć zmarszczki"
. Jeśli chodzi o odczucia po wymianie, to na pewno jest na plus. Zawieszenie lepiej tłumi nierówności oraz przy zjeżdżaniu z krawężnika nie ma wrażenia, że koło się przesuwa. Dodatkowo nie szuka na siłę nierówności na prostej drodze. Drgania zmalały o połowę i przesunęły się w stronę wyższych prędkości (ok. 90-120 km/h). Zakres prędkości wskazuje na niewyważenie opon. W przyszłym tygodniu pojadę je wyważyć z testem drogowym. Mam nowe opony i możliwe, że dopiero teraz się ułożyły. Po założeniu z każdym kilometrem było coraz bardziej czuć bicie. Druga kwestia jest taka, że auto miałem brudne po same lusterka, a na felgach było błoto. Umyłem je godzinę temu, a że na myjnię mam 1,5 km, to nie wiem czy coś zmieniło
. Sprawdzę jutro i dam znać.
Dodatkowo wymieniliśmy pasek od pompy wysokiego ciśnienia, a przy okazji została przeczyszczona przepustnica, która miała minimalnie osadu, ale jak na taki przebieg, to była w bardzo dobrym stanie. Przy okazji wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia przy DPFie, ponieważ wczoraj zapaliła mi się spiralka i wyskoczył 'check'. Zdążyłem wczoraj jeszcze go zamówić i przy okazji został wymieniony na nowy. Dla pewności wypaliłem serwisowo filtr, ponieważ zrobiłem tak ponad 500 km. Za robociznę zapłaciłem 100 zł i kto powiedział, że serwisowanie Audi jest drogie
.
Jeśli chodzi o wymianę tulei, to udało mi się dzisiaj je wymienić
Dodatkowo wymieniliśmy pasek od pompy wysokiego ciśnienia, a przy okazji została przeczyszczona przepustnica, która miała minimalnie osadu, ale jak na taki przebieg, to była w bardzo dobrym stanie. Przy okazji wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia przy DPFie, ponieważ wczoraj zapaliła mi się spiralka i wyskoczył 'check'. Zdążyłem wczoraj jeszcze go zamówić i przy okazji został wymieniony na nowy. Dla pewności wypaliłem serwisowo filtr, ponieważ zrobiłem tak ponad 500 km. Za robociznę zapłaciłem 100 zł i kto powiedział, że serwisowanie Audi jest drogie









