Drgania-wibracje na nadwoziu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ile sam mogłem zobaczyć leżąc pod autem na lewarku to w oczy rzuciły mi się łączniki stabilizatora. Nie wiem czy mają tak wyglądać gdy auto podniesione, chociaż nie jestem przekonany czy łącznik może takie coś powoodować.
Z lewej strony też jedna tuleja dolna jest popękana na zewnątrz, po drugiej stronie wygląda trochę lepiej.
Z lewej strony też jedna tuleja dolna jest popękana na zewnątrz, po drugiej stronie wygląda trochę lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No to o tą mi chodzi.
Patrzę na te łączniki i nowy wygląda jak kompletnie zlany z tworzywem raczej bez możliwości "otwierania" się tak jak u mnie. Po obu stronach tak wyglądają. Jeśli obydwa nie trzymają i tak sobie chodzą lewo prawo? Mój pomiar smartfonem pokazał problem z drganiami w tej osi, ale trudno mi wierzyć że to by mogło sensacje powodować. Wiem co zrobię, wymienie je. Są po 30 PLN
Patrzę na te łączniki i nowy wygląda jak kompletnie zlany z tworzywem raczej bez możliwości "otwierania" się tak jak u mnie. Po obu stronach tak wyglądają. Jeśli obydwa nie trzymają i tak sobie chodzą lewo prawo? Mój pomiar smartfonem pokazał problem z drganiami w tej osi, ale trudno mi wierzyć że to by mogło sensacje powodować. Wiem co zrobię, wymienie je. Są po 30 PLN

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Taki właśnie mam plan na wymianę tego, oby mi się coś na łeb nie zwaliło :D
Druga tuleja o którą pytasz wygląda powiedzmy 2x lepiej.
[ Dodano: 2017-12-03, 23:14 ]
Ona jest spękana prawdopodobnie z zewnątrz tylko co tłumaczą warunki pracy, ale ten łącznik to ewidentnie jakiś lewy jest i może nie spełniać swojej funkcji. Jutro rano zamówię, we wtorek przyjdzie to w środę dam znać, że to nie było to
Druga tuleja o którą pytasz wygląda powiedzmy 2x lepiej.
[ Dodano: 2017-12-03, 23:14 ]
Ona jest spękana prawdopodobnie z zewnątrz tylko co tłumaczą warunki pracy, ale ten łącznik to ewidentnie jakiś lewy jest i może nie spełniać swojej funkcji. Jutro rano zamówię, we wtorek przyjdzie to w środę dam znać, że to nie było to

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kupiłem sobie stetoskop. Na tej podstawie stwierdzam, że to nie dwumasa
[ Dodano: 2017-12-04, 21:24 ]
Panowie, czy w mojej furmance na wale o numerze 4F0 521 101 F ten zaznaczony na czerwono dynks to przegub homokinetyczny? (zdjęcie przykładowe)
[ Dodano: 2017-12-04, 21:33 ]
Pytam, bo ma luz skrętny i promieniowy na oko z 0,6-0,8 mm. Z każdą próbą ruchu słychać też metaliczne dźwięki z niego i coś mnie się wydaje, że tego luzu to nie powinno być. Symptomy sieczkarni na całym aucie też by pasowały do tego tematu.
Wymieniam.
Sprzedam tylnie łączniki stabilizatora Lemforder nowe :P

[ Dodano: 2017-12-04, 21:24 ]
Panowie, czy w mojej furmance na wale o numerze 4F0 521 101 F ten zaznaczony na czerwono dynks to przegub homokinetyczny? (zdjęcie przykładowe)
[ Dodano: 2017-12-04, 21:33 ]
Pytam, bo ma luz skrętny i promieniowy na oko z 0,6-0,8 mm. Z każdą próbą ruchu słychać też metaliczne dźwięki z niego i coś mnie się wydaje, że tego luzu to nie powinno być. Symptomy sieczkarni na całym aucie też by pasowały do tego tematu.
Wymieniam.
Sprzedam tylnie łączniki stabilizatora Lemforder nowe :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie wymiałeś tych łączników?
Tego środkowego przegubu nie można naprawić. Można jedynie go usztywnić, ale po jakimś czasie znów zacznie pukać. Przy regeneracji zrobili mi to, ale puściło po miesiącu. Oczywiście nie było żadnej różnicy przed i po
. Wszystkie A6 C6 mają z tym problem, a nie w każdej są drgania. To nie powoduje drgań, tylko metaliczne puknięcie podczas ruszania, ale bardzo rzadko.
Tego środkowego przegubu nie można naprawić. Można jedynie go usztywnić, ale po jakimś czasie znów zacznie pukać. Przy regeneracji zrobili mi to, ale puściło po miesiącu. Oczywiście nie było żadnej różnicy przed i po

- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Łączniki dziś dopiero przyjdą, lecz skupiam się na tym wale. Dzwonienia przy ruszaniu/cofaniu nie słychać, za to jest ten luz, którego zdecydowanie być nie powinno. Przypadłość z którą walczę czuć na całej budzie, przód i tył, nie widzę nic innego jak przeniesienie napędu. Czy na bank nie powoduje drgań to akurat nie jestem przekonany, bo wał ma prawie dwa metry i podparty jest w jednym miejscu. Widzę całkiem przyjazne warunki do powstania rezonansu a on bardzo lubi wszelakie luzy. Dziś dokonam habilitacji nad tym tematem i być może uznam, że trzeba wymienić wał, znalazłem taki:
https://www.autoczescionline24.pl/spidan-7150459.html
Zastanawiam się jeszcze gdzie tam zamontować mojego action cama i nagrać to w 120kl/s tak, żeby go zaraz nie zgubić. Inna kwestia, że wczoraj samochód zczaił że od dwóch dni pod nim leżę i sam się naprawił.
https://www.autoczescionline24.pl/spidan-7150459.html
Zastanawiam się jeszcze gdzie tam zamontować mojego action cama i nagrać to w 120kl/s tak, żeby go zaraz nie zgubić. Inna kwestia, że wczoraj samochód zczaił że od dwóch dni pod nim leżę i sam się naprawił.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A podnosiłeś tylko tył? Może to z tyłu coś powoduje? Jak chcesz to możesz wymienić ten wał. Jak ja robiłem regenerację, to nie było dostępnych żadnych zamienników, a szkoda, bo na pewno kupiłbym nowy np. tego Spidana. A jak chwycisz obie połowy wału, to mają luz góra-dół względem siebie? Używanego wału nawet nie szukał, bo nie kupisz w dobrym stanie. Wiem, bo sam to przerabiałem. Wszystkie mają większy czy mniejszy luz na środkowym przegubie.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak robiłem, dwie połowy złapałem i nimi ruszałem. Luz góra dół taki sam jak ten skrętny i do tego metaliczne dźwięki.
Z tyłu i przodu na przegubie już tego testu nie robiłem bo się błoto na facjate sypało i mi się odechciało. Może dziś spróbuję jeszcze, chociaż chętniej to kamerę zainstaluję gdzieś pod spodem.
Z używką pewnie masz rację, ja mam nalotu w tej chwili niecałe 160k i to w silniku 2,4 gdzie on wcale nie jest jakiś mocarny to by trzeba kupić wał z samochodu z przebiegiem z max 50k aby być usatysfakcjonowanym na jakiś czas. Oczywiście szansa zakupu takiego jest = 0
Z tyłu i przodu na przegubie już tego testu nie robiłem bo się błoto na facjate sypało i mi się odechciało. Może dziś spróbuję jeszcze, chociaż chętniej to kamerę zainstaluję gdzieś pod spodem.
Z używką pewnie masz rację, ja mam nalotu w tej chwili niecałe 160k i to w silniku 2,4 gdzie on wcale nie jest jakiś mocarny to by trzeba kupić wał z samochodu z przebiegiem z max 50k aby być usatysfakcjonowanym na jakiś czas. Oczywiście szansa zakupu takiego jest = 0
Przymierzałem się kiedyś do wymiany wału bo też posiada luzy ale niby w normie więc temat zostawiłem. Dobre ceny na wały widziałem w czeskich sklepach internetowych, niektóre nawet bez kaucji za stary wał.
Mat1324, gdzie nabyłeś części do regeneracji wału? Myśle znowu, może to podpora skoro czuć wibracje na podlodze i kierownicy?
Mat1324, gdzie nabyłeś części do regeneracji wału? Myśle znowu, może to podpora skoro czuć wibracje na podlodze i kierownicy?