Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 03 gru 2017, 20:59

Ile sam mogłem zobaczyć leżąc pod autem na lewarku to w oczy rzuciły mi się łączniki stabilizatora. Nie wiem czy mają tak wyglądać gdy auto podniesione, chociaż nie jestem przekonany czy łącznik może takie coś powoodować.
Z lewej strony też jedna tuleja dolna jest popękana na zewnątrz, po drugiej stronie wygląda trochę lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 21:44

Jeśli chodzi o mój przypadek, to jest lepiej, ale nadal trochę brakuje. Na pewno zniknęły mi drgania na kierownicy, ale nadal coś tam czuję na siedzeniu i podłodze.

Mógłbyś dokładnie opisać, która to tuleja? Od tego dużego wahacza czy drążka?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 03 gru 2017, 22:31

Na tym zdjęciu lepiej widać która to. Od dużego wahacza przednia przy kole.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 22:33

Ten wahacz ma tylko dwie tuleje przy sankach dyfra. Ta przednia montowana jest w zwrotnicy i wygląda tak:

Obrazek

Jutro też podniosę auto, zdejmę koło i zobaczę, ale muszę zdążyć wrócić jak będzie jeszcze jasno <uoee> . Łącznik też wygląda podejrzanie <mysli> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 03 gru 2017, 23:03

No to o tą mi chodzi.
Patrzę na te łączniki i nowy wygląda jak kompletnie zlany z tworzywem raczej bez możliwości "otwierania" się tak jak u mnie. Po obu stronach tak wyglądają. Jeśli obydwa nie trzymają i tak sobie chodzą lewo prawo? Mój pomiar smartfonem pokazał problem z drganiami w tej osi, ale trudno mi wierzyć że to by mogło sensacje powodować. Wiem co zrobię, wymienie je. Są po 30 PLN :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 23:08

Koszt niewielki, a chyba na lewarku jest to wykonalne :). Ta tuleja po drugiej stronie też tak wygląda?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 03 gru 2017, 23:14

Taki właśnie mam plan na wymianę tego, oby mi się coś na łeb nie zwaliło :D
Druga tuleja o którą pytasz wygląda powiedzmy 2x lepiej.

[ Dodano: 2017-12-03, 23:14 ]
Ona jest spękana prawdopodobnie z zewnątrz tylko co tłumaczą warunki pracy, ale ten łącznik to ewidentnie jakiś lewy jest i może nie spełniać swojej funkcji. Jutro rano zamówię, we wtorek przyjdzie to w środę dam znać, że to nie było to :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2017, 23:17

W czasie wymiany podłóż pod próg obok lewarka zdjęte koło <okok>.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 04 gru 2017, 21:33

Kupiłem sobie stetoskop. Na tej podstawie stwierdzam, że to nie dwumasa :)

[ Dodano: 2017-12-04, 21:24 ]
Panowie, czy w mojej furmance na wale o numerze 4F0 521 101 F ten zaznaczony na czerwono dynks to przegub homokinetyczny? (zdjęcie przykładowe)

[ Dodano: 2017-12-04, 21:33 ]
Pytam, bo ma luz skrętny i promieniowy na oko z 0,6-0,8 mm. Z każdą próbą ruchu słychać też metaliczne dźwięki z niego i coś mnie się wydaje, że tego luzu to nie powinno być. Symptomy sieczkarni na całym aucie też by pasowały do tego tematu.
Wymieniam.
Sprzedam tylnie łączniki stabilizatora Lemforder nowe :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 gru 2017, 22:58

Nie wymiałeś tych łączników?

Tego środkowego przegubu nie można naprawić. Można jedynie go usztywnić, ale po jakimś czasie znów zacznie pukać. Przy regeneracji zrobili mi to, ale puściło po miesiącu. Oczywiście nie było żadnej różnicy przed i po :| . Wszystkie A6 C6 mają z tym problem, a nie w każdej są drgania. To nie powoduje drgań, tylko metaliczne puknięcie podczas ruszania, ale bardzo rzadko.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 gru 2017, 08:43

Łączniki dziś dopiero przyjdą, lecz skupiam się na tym wale. Dzwonienia przy ruszaniu/cofaniu nie słychać, za to jest ten luz, którego zdecydowanie być nie powinno. Przypadłość z którą walczę czuć na całej budzie, przód i tył, nie widzę nic innego jak przeniesienie napędu. Czy na bank nie powoduje drgań to akurat nie jestem przekonany, bo wał ma prawie dwa metry i podparty jest w jednym miejscu. Widzę całkiem przyjazne warunki do powstania rezonansu a on bardzo lubi wszelakie luzy. Dziś dokonam habilitacji nad tym tematem i być może uznam, że trzeba wymienić wał, znalazłem taki:

https://www.autoczescionline24.pl/spidan-7150459.html

Zastanawiam się jeszcze gdzie tam zamontować mojego action cama i nagrać to w 120kl/s tak, żeby go zaraz nie zgubić. Inna kwestia, że wczoraj samochód zczaił że od dwóch dni pod nim leżę i sam się naprawił.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2017, 09:43

A podnosiłeś tylko tył? Może to z tyłu coś powoduje? Jak chcesz to możesz wymienić ten wał. Jak ja robiłem regenerację, to nie było dostępnych żadnych zamienników, a szkoda, bo na pewno kupiłbym nowy np. tego Spidana. A jak chwycisz obie połowy wału, to mają luz góra-dół względem siebie? Używanego wału nawet nie szukał, bo nie kupisz w dobrym stanie. Wiem, bo sam to przerabiałem. Wszystkie mają większy czy mniejszy luz na środkowym przegubie.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 gru 2017, 10:18

Dokładnie tak robiłem, dwie połowy złapałem i nimi ruszałem. Luz góra dół taki sam jak ten skrętny i do tego metaliczne dźwięki.

Z tyłu i przodu na przegubie już tego testu nie robiłem bo się błoto na facjate sypało i mi się odechciało. Może dziś spróbuję jeszcze, chociaż chętniej to kamerę zainstaluję gdzieś pod spodem.

Z używką pewnie masz rację, ja mam nalotu w tej chwili niecałe 160k i to w silniku 2,4 gdzie on wcale nie jest jakiś mocarny to by trzeba kupić wał z samochodu z przebiegiem z max 50k aby być usatysfakcjonowanym na jakiś czas. Oczywiście szansa zakupu takiego jest = 0

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2017, 12:16

Przejrzałem kilkanaście wałów i każdy miał ten luz.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 05 gru 2017, 12:33

Przymierzałem się kiedyś do wymiany wału bo też posiada luzy ale niby w normie więc temat zostawiłem. Dobre ceny na wały widziałem w czeskich sklepach internetowych, niektóre nawet bez kaucji za stary wał.

Mat1324, gdzie nabyłeś części do regeneracji wału? Myśle znowu, może to podpora skoro czuć wibracje na podlodze i kierownicy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja