
Drgania-wibracje na nadwoziu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To fakt, ale i tak poprzykręcam zgodnie z procedurą. Auto postało dwa dni i dziś rano zdecydowanie czułem te wibracje, 3 dni temu wogóle.
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł, szukam aplikacji na androida do pomiaru wibracji. Przylepie smartfona po kolei do każdego wahacza za pomocą inżynierskiej szarej taśmy, uruchomię zapis wykresu i na tej podstawie mam zamiar określić przynajmniej konkretną storonę od której pochodzą drgania. To teoria
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł, szukam aplikacji na androida do pomiaru wibracji. Przylepie smartfona po kolei do każdego wahacza za pomocą inżynierskiej szarej taśmy, uruchomię zapis wykresu i na tej podstawie mam zamiar określić przynajmniej konkretną storonę od której pochodzą drgania. To teoria

- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Zapowiada się ciekawy artykuł z pomiarem drgan za pomocą androida. Zapewne informację będą jeszcze bardziej szczegółowe i będzie wiadomo która strona broi.
kolego 'mat1324' apropo uszczelek na wtryskach, możesz napisać coś więcej, numer częsci, koszta materiału i robocizny.
kolego 'mat1324' apropo uszczelek na wtryskach, możesz napisać coś więcej, numer częsci, koszta materiału i robocizny.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mały off topic dla kolegi tobi71
.
Do wymiany są trzy uszczelki na każdym wtrysku:
- 059 130 519 - uszczelka miedziana,
- WHT 000 884 - oring po środku,
- WHT 007 840 - oring na powrocie.
Komplet na jeden wtrysk to koszt rzędu 50 zł. Za wymianę oleju, filtrów i tych uszczelek zapłaciłem u swojego mechanika 100 zł
. Tak wiem, że dużo
.
Do domu jadę przez kilkaset metrów polną drogą, a że jest teraz dość mokro, to są spore dziury i błoto. Niejeden nie przejechał, ale z quattro nie ma żadnych problemów. Mogę nawet stanąć w błocie i delikatnie ruszyć, a auto jak gdyby nic jedzie dalej
. Wiele też zależy jak mocno pobuja mi auto, serio
. Wyjechałem raz na asfalt i było w porządku, ale zapomniałem czegoś i musiałem się wrócić. Gdy wróciłem znów na drogę, to drgało, więc teoria z tymi kołami dla mnie odpada.

Do wymiany są trzy uszczelki na każdym wtrysku:
- 059 130 519 - uszczelka miedziana,
- WHT 000 884 - oring po środku,
- WHT 007 840 - oring na powrocie.
Komplet na jeden wtrysk to koszt rzędu 50 zł. Za wymianę oleju, filtrów i tych uszczelek zapłaciłem u swojego mechanika 100 zł


Do domu jadę przez kilkaset metrów polną drogą, a że jest teraz dość mokro, to są spore dziury i błoto. Niejeden nie przejechał, ale z quattro nie ma żadnych problemów. Mogę nawet stanąć w błocie i delikatnie ruszyć, a auto jak gdyby nic jedzie dalej


- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra, przeprowadzę wywód inżynierski 
Przy pomocy aplikacji na androida "Miernik wibracji" firmy EXAMOBILE (LOL) dokonałem pewnych pomiarów. Niestety nie zdołałem przyczepić do wahacza, bo do tego potrzebuję jednak więcej niż popołudnie i dobrego przemyślunku jak dobrze to zrobić.
Ten specjalistyczny miernik mierzy przyśpieszenie/wibracje w trzech osiach- X, Y oraz Z.
Samochodzik z układem współrzędnych przedstawia kierunkek wszystkich osi i na wykresach mają one zawsze odpowiadające kolory:
X- zielony (w poprzek samochodu)
Y- czerwony (wzdłuż samochodu)
Z - niebieski (prostopadle do samochodu)
Wykres 1 - jazda ze stałą prędkością. Widocznie odróżniające się dragnia w kierunku osi X. Należy pominąć pik osi Z, jest spowodowany wybojami na drodze.
Wykres 2 - jazda ze stałą predkością, lecz inną niż poprzednio. Dominujące drgania osi X.
Wykres 3 - Czujnik leżący na kolektorze dolotowym na postoju. Drgania synchroniczne w kierunku +/- X. Znaczy się typowe drgania skrętne wynikające z kinematyki pracy silnika. (tutaj mnie olśniło).
Wykres 4 - Czujnik leżący na konsoli przycisków otwierania szyb u kierowcy. Przy wciśniętym sprzęgle drgania w osi X powodowane pracą silnika prawie niewidoczne, natomiast przy puszczonym sprzęgle widać ewidentne drgania skrętne w osi X.
Naprowadziło mnie to oczywiście na tłumik drgań skrętnych którym jest koło dwumasowe. W przypływie euforii wcisnąłem ucho swe w drążek zmiany biegów (skrzynia manual) i przy puszczonym sprzęgle, zamkniętych oczach i koncentracji której nie powstydziłby się Joda usłyszałem charakterystyczne nieregularne "podpukiwanko" które ustwało wraz z wciśnięciem sprzęgła.
Thoughts?
[ Dodano: 2017-11-29, 19:28 ]
Z drugiej strony analizując wszystkie 27 stron poniższego wątku zanim czepie się dwuamsy to jednak poczekam na efekty piątkowej wymiany tuleii
https://a4-klub.pl/topic/198737-drgania ... m/?page=27

Przy pomocy aplikacji na androida "Miernik wibracji" firmy EXAMOBILE (LOL) dokonałem pewnych pomiarów. Niestety nie zdołałem przyczepić do wahacza, bo do tego potrzebuję jednak więcej niż popołudnie i dobrego przemyślunku jak dobrze to zrobić.
Ten specjalistyczny miernik mierzy przyśpieszenie/wibracje w trzech osiach- X, Y oraz Z.
Samochodzik z układem współrzędnych przedstawia kierunkek wszystkich osi i na wykresach mają one zawsze odpowiadające kolory:
X- zielony (w poprzek samochodu)
Y- czerwony (wzdłuż samochodu)
Z - niebieski (prostopadle do samochodu)
Wykres 1 - jazda ze stałą prędkością. Widocznie odróżniające się dragnia w kierunku osi X. Należy pominąć pik osi Z, jest spowodowany wybojami na drodze.
Wykres 2 - jazda ze stałą predkością, lecz inną niż poprzednio. Dominujące drgania osi X.
Wykres 3 - Czujnik leżący na kolektorze dolotowym na postoju. Drgania synchroniczne w kierunku +/- X. Znaczy się typowe drgania skrętne wynikające z kinematyki pracy silnika. (tutaj mnie olśniło).
Wykres 4 - Czujnik leżący na konsoli przycisków otwierania szyb u kierowcy. Przy wciśniętym sprzęgle drgania w osi X powodowane pracą silnika prawie niewidoczne, natomiast przy puszczonym sprzęgle widać ewidentne drgania skrętne w osi X.
Naprowadziło mnie to oczywiście na tłumik drgań skrętnych którym jest koło dwumasowe. W przypływie euforii wcisnąłem ucho swe w drążek zmiany biegów (skrzynia manual) i przy puszczonym sprzęgle, zamkniętych oczach i koncentracji której nie powstydziłby się Joda usłyszałem charakterystyczne nieregularne "podpukiwanko" które ustwało wraz z wciśnięciem sprzęgła.
Thoughts?
[ Dodano: 2017-11-29, 19:28 ]
Z drugiej strony analizując wszystkie 27 stron poniższego wątku zanim czepie się dwuamsy to jednak poczekam na efekty piątkowej wymiany tuleii

https://a4-klub.pl/topic/198737-drgania ... m/?page=27
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wiesz, że ten pomiar jest mało wiarygodny
. A to dlatego, że jest za dużo zmiennych, które mogą fałszować dane: sprężystość opon, eleastyczność zawieszenia, położenie 'czujnika' (pionowo, poziomo, na ukos), mocowanie samego telefonu, czułość sensora w telefonie itp.
U Ciebie co prawda dochodzi jeszcze dwumasa, ale jeśli po zgaszeniu auta w czasie jazdy i wrzuceniu skrzyni na luz nadal są wyczuwalne drgania, to raczej nie jest ona tego przyczyną
.
Według mnie musi być to coś, co łączy wszystkie C6, ponieważ problem występuje bez względu na konfigurację silnik/skrzynia. Czytałem cały wątek na forum a4klub i nawet napisałem do jednego gościa i mówił, że sama wymiana na takie same pomagała, ale nie na długo. Dlatego niektórzy pakowali poliuretany w takim rozmiarze co oryginalne, ale są one za słabe i szybko wymiękały. Stosowano też przejściowe wahacze, czyli tuleja 75 mm, ale gwint M12 przy sworzniu. Jednak nie rozwiązywały do końca problemu, ale było na nich już o wiele lepiej. Dzięki nim nie trzeba było zmieniać zwrotnicy albo toczyć tulei przy sworzniu. Najprościej było zmienić na najnowszy wahacz z tuleją 75 mm i gwintem M14. W ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe. Dodatkowo podobny problem jest w Insignii
.

U Ciebie co prawda dochodzi jeszcze dwumasa, ale jeśli po zgaszeniu auta w czasie jazdy i wrzuceniu skrzyni na luz nadal są wyczuwalne drgania, to raczej nie jest ona tego przyczyną

Według mnie musi być to coś, co łączy wszystkie C6, ponieważ problem występuje bez względu na konfigurację silnik/skrzynia. Czytałem cały wątek na forum a4klub i nawet napisałem do jednego gościa i mówił, że sama wymiana na takie same pomagała, ale nie na długo. Dlatego niektórzy pakowali poliuretany w takim rozmiarze co oryginalne, ale są one za słabe i szybko wymiękały. Stosowano też przejściowe wahacze, czyli tuleja 75 mm, ale gwint M12 przy sworzniu. Jednak nie rozwiązywały do końca problemu, ale było na nich już o wiele lepiej. Dzięki nim nie trzeba było zmieniać zwrotnicy albo toczyć tulei przy sworzniu. Najprościej było zmienić na najnowszy wahacz z tuleją 75 mm i gwintem M14. W ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe. Dodatkowo podobny problem jest w Insignii

- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Temat rzeka z tymi drganiami, jestem przekonany że za uporczywe drgania występujące na karoserii odpowiedzialne są tuleje i inne połączenia gumowo-metalowe. Trochę to boli jak po wymianie wahaczy na nowe jest to samo co było, zero poprawy. U mnie pomogło po wymianie przegubów wewnętrznych i zewnętrznych jednocześnie. Więc tak naprawdę nie jestem pewien który tak do końca broił.
W niedzielę jadę wraz z żoną do Essen na wystawę aut 'Essen Motor Show 2017', jest to pierwsza taka dłuższa trasa po wymianie zawieszenia. Zobaczymy jak autko będzie się zachowywało.
W niedzielę jadę wraz z żoną do Essen na wystawę aut 'Essen Motor Show 2017', jest to pierwsza taka dłuższa trasa po wymianie zawieszenia. Zobaczymy jak autko będzie się zachowywało.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Wybacz jak to zabrzmiało jak zarzutmat1324 pisze:Przeczytaj dokładnie to co napisałem, a dokładnie ten fragment:Mam nadzieję, że teraz wszystko jest już jasneW ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe.. Nie napisałem, że są identyczne numery części
.


- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jaram się jutrzejszą wymianą tulei bardziej niż nadchodzącymi świętami (dobrze, że moja żona na tym forum nie bywa). Mam jednak jedno pytanko, po co ta tej tulei ta strzałka i czemu służą rózne wgłębienia. Zamotować się to da chyba w każdej pozycji?
Nie żebym nie ufał mechanikowi, ale wolę mu powiedzieć jak zamontować
Nie żebym nie ufał mechanikowi, ale wolę mu powiedzieć jak zamontować

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.