Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 10:02

Wydaje mi się, że problem jest taki sam jak u nas i to właśnie podniesienie auta pomogło :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 10:05

Możliwe, ale koleś nie wrócił już na forum czyli może się mu permanentnie poprawiło. Zobaczymy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 10:30

U nas tarcza hamulcowa i felga jest centrowana na kołnierzu, a nie na tych trzech 'wypustkach', ponieważ mamy całkowicie inne piasty niż w Touaregu.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 10:34

To fakt, ale i tak poprzykręcam zgodnie z procedurą. Auto postało dwa dni i dziś rano zdecydowanie czułem te wibracje, 3 dni temu wogóle.
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł, szukam aplikacji na androida do pomiaru wibracji. Przylepie smartfona po kolei do każdego wahacza za pomocą inżynierskiej szarej taśmy, uruchomię zapis wykresu i na tej podstawie mam zamiar określić przynajmniej konkretną storonę od której pochodzą drgania. To teoria :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 10:41

A nie pomyślałeś, że jest o wiele chłodniej i guma w tulei zrobiła się twarda :| .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 lis 2017, 10:41

Zapowiada się ciekawy artykuł z pomiarem drgan za pomocą androida. Zapewne informację będą jeszcze bardziej szczegółowe i będzie wiadomo która strona broi.

kolego 'mat1324' apropo uszczelek na wtryskach, możesz napisać coś więcej, numer częsci, koszta materiału i robocizny.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 10:43

mat1324 pisze:A nie pomyślałeś, że jest o wiele chłodniej i guma w tulei zrobiła się twarda :| .
Biorę to pod uwagę, tak czy owak w piątek wymieniam te tuleje ale nie napawam się już optymizmem tak jak do tej pory :)
Może dziś przeprowadzę doświadczenie z zapisem wibracji, dam cynk co wykoncypowałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 10:58

Mały off topic dla kolegi tobi71 :).

Do wymiany są trzy uszczelki na każdym wtrysku:
- 059 130 519 - uszczelka miedziana,
- WHT 000 884 - oring po środku,
- WHT 007 840 - oring na powrocie.
Komplet na jeden wtrysk to koszt rzędu 50 zł. Za wymianę oleju, filtrów i tych uszczelek zapłaciłem u swojego mechanika 100 zł :p . Tak wiem, że dużo <luzik> .


Do domu jadę przez kilkaset metrów polną drogą, a że jest teraz dość mokro, to są spore dziury i błoto. Niejeden nie przejechał, ale z quattro nie ma żadnych problemów. Mogę nawet stanąć w błocie i delikatnie ruszyć, a auto jak gdyby nic jedzie dalej :). Wiele też zależy jak mocno pobuja mi auto, serio :). Wyjechałem raz na asfalt i było w porządku, ale zapomniałem czegoś i musiałem się wrócić. Gdy wróciłem znów na drogę, to drgało, więc teoria z tymi kołami dla mnie odpada.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 19:28

Dobra, przeprowadzę wywód inżynierski :)
Przy pomocy aplikacji na androida "Miernik wibracji" firmy EXAMOBILE (LOL) dokonałem pewnych pomiarów. Niestety nie zdołałem przyczepić do wahacza, bo do tego potrzebuję jednak więcej niż popołudnie i dobrego przemyślunku jak dobrze to zrobić.

Ten specjalistyczny miernik mierzy przyśpieszenie/wibracje w trzech osiach- X, Y oraz Z.
Samochodzik z układem współrzędnych przedstawia kierunkek wszystkich osi i na wykresach mają one zawsze odpowiadające kolory:

X- zielony (w poprzek samochodu)
Y- czerwony (wzdłuż samochodu)
Z - niebieski (prostopadle do samochodu)

Wykres 1 - jazda ze stałą prędkością. Widocznie odróżniające się dragnia w kierunku osi X. Należy pominąć pik osi Z, jest spowodowany wybojami na drodze.

Wykres 2 - jazda ze stałą predkością, lecz inną niż poprzednio. Dominujące drgania osi X.

Wykres 3 - Czujnik leżący na kolektorze dolotowym na postoju. Drgania synchroniczne w kierunku +/- X. Znaczy się typowe drgania skrętne wynikające z kinematyki pracy silnika. (tutaj mnie olśniło).

Wykres 4 - Czujnik leżący na konsoli przycisków otwierania szyb u kierowcy. Przy wciśniętym sprzęgle drgania w osi X powodowane pracą silnika prawie niewidoczne, natomiast przy puszczonym sprzęgle widać ewidentne drgania skrętne w osi X.

Naprowadziło mnie to oczywiście na tłumik drgań skrętnych którym jest koło dwumasowe. W przypływie euforii wcisnąłem ucho swe w drążek zmiany biegów (skrzynia manual) i przy puszczonym sprzęgle, zamkniętych oczach i koncentracji której nie powstydziłby się Joda usłyszałem charakterystyczne nieregularne "podpukiwanko" które ustwało wraz z wciśnięciem sprzęgła.

Thoughts?

[ Dodano: 2017-11-29, 19:28 ]
Z drugiej strony analizując wszystkie 27 stron poniższego wątku zanim czepie się dwuamsy to jednak poczekam na efekty piątkowej wymiany tuleii :)

https://a4-klub.pl/topic/198737-drgania ... m/?page=27
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 21:43

Wiesz, że ten pomiar jest mało wiarygodny <uoee> . A to dlatego, że jest za dużo zmiennych, które mogą fałszować dane: sprężystość opon, eleastyczność zawieszenia, położenie 'czujnika' (pionowo, poziomo, na ukos), mocowanie samego telefonu, czułość sensora w telefonie itp.

U Ciebie co prawda dochodzi jeszcze dwumasa, ale jeśli po zgaszeniu auta w czasie jazdy i wrzuceniu skrzyni na luz nadal są wyczuwalne drgania, to raczej nie jest ona tego przyczyną <uoee> .

Według mnie musi być to coś, co łączy wszystkie C6, ponieważ problem występuje bez względu na konfigurację silnik/skrzynia. Czytałem cały wątek na forum a4klub i nawet napisałem do jednego gościa i mówił, że sama wymiana na takie same pomagała, ale nie na długo. Dlatego niektórzy pakowali poliuretany w takim rozmiarze co oryginalne, ale są one za słabe i szybko wymiękały. Stosowano też przejściowe wahacze, czyli tuleja 75 mm, ale gwint M12 przy sworzniu. Jednak nie rozwiązywały do końca problemu, ale było na nich już o wiele lepiej. Dzięki nim nie trzeba było zmieniać zwrotnicy albo toczyć tulei przy sworzniu. Najprościej było zmienić na najnowszy wahacz z tuleją 75 mm i gwintem M14. W ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe. Dodatkowo podobny problem jest w Insignii :).

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 29 lis 2017, 23:27

mat1324, Napisałeś, że porównałeś w etce a4 b8 i a6 c6, pewny jesteś, zgadzają się po kodach? Jeszcze zweryfikuje ale wydaje mi się, że sam wahacz wygląda minimalnie inaczej. Jutro postaram się zrobić fotki dla porównania

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 23:32

Przeczytaj dokładnie to co napisałem, a dokładnie ten fragment:
W ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe.
Mam nadzieję, że teraz wszystko jest już jasne <okok>. Nie napisałem, że są identyczne numery części <figielek> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 30 lis 2017, 08:17

Temat rzeka z tymi drganiami, jestem przekonany że za uporczywe drgania występujące na karoserii odpowiedzialne są tuleje i inne połączenia gumowo-metalowe. Trochę to boli jak po wymianie wahaczy na nowe jest to samo co było, zero poprawy. U mnie pomogło po wymianie przegubów wewnętrznych i zewnętrznych jednocześnie. Więc tak naprawdę nie jestem pewien który tak do końca broił.
W niedzielę jadę wraz z żoną do Essen na wystawę aut 'Essen Motor Show 2017', jest to pierwsza taka dłuższa trasa po wymianie zawieszenia. Zobaczymy jak autko będzie się zachowywało.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 30 lis 2017, 10:12

mat1324 pisze:Przeczytaj dokładnie to co napisałem, a dokładnie ten fragment:
W ETCE porównałem budowę zawieszenia A6 C6 vs A4 B8 i są one jednakowe.
Mam nadzieję, że teraz wszystko jest już jasne <okok>. Nie napisałem, że są identyczne numery części <figielek> .
Wybacz jak to zabrzmiało jak zarzut <luzik> po prostu myslalem, ze dotarłeś do info że to te same elementy... :) Teraz przesiadłem się na A4 i lada dzien bede zmieniać koła na zimowe ( nie pytajcie czemu dopiero teraz) to tam dobrze pooglądam...

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 lis 2017, 19:33

Jaram się jutrzejszą wymianą tulei bardziej niż nadchodzącymi świętami (dobrze, że moja żona na tym forum nie bywa). Mam jednak jedno pytanko, po co ta tej tulei ta strzałka i czemu służą rózne wgłębienia. Zamotować się to da chyba w każdej pozycji?
Nie żebym nie ufał mechanikowi, ale wolę mu powiedzieć jak zamontować :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja