Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 20 lis 2017, 17:36

Będę obserwował, dam cynk jak się zesra :P
Pytanie tylko czy to coś ma do skrzyni? Masz to gdzieś na rysunku?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lis 2017, 18:02

Może przesunęli Ci sanki w inne miejsce i silnik się również przesunął, ponieważ jego poduszki są przekręcone do sanek. Poduszka od skrzyni i lewarek zostały w tym samym miejscu.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 20 lis 2017, 22:25

Witam, mam podobne objawy w swoim samochodzie, tzn wibracje odczuwalne na głównie na podłodze, mniej na kierownicy. Głównie występują od 100 do 160 km/h, niezależnie od wrzuconego biegu, przy puszczeniu gazu i stałej prędkości wydają się być mocniejsze niż przy przyspieszaniu, czasami potrafią zniknąć na kilka(naście) sekund samoistnie.
Piasty proste, tarcze również. Wymienione poduszki skrzyni, tuleje sanek, dolne wahacze (te do których przykręcony jest amortyzator), jeden wewnętrzny przegub (miał lekki luz), poprawy zero.
Podobno środkowy przegub wału ma lekki luz. Pozostałe przeguby wału jak i te na półosiach nie wykazują oznak zużycia. Może to jednak w nich szukać przyczyny? Może torsen?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 21 lis 2017, 09:03

Torsen miałem zajechany w A4 B5 i daje inne rezultaty. Przy jeździe na łuku sam sobie wpada w poważne wibracje. Przy jeździe na wprost cisza.

@mat132 - miałeś rację, wszystko wróciło do normy, co daje mi do myślenia. Jak postał parę godzin w zwisie na podnośniku to leciał jak po maśle. Musi to być coś w zawiasie.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 21 lis 2017, 09:35

Wykluczam więc torsen, bo na prosto czuć wibracj a na łukach zależy, raz mocniej raz słabiej.
Panowie macie jakiś patent by odróżnić czy to coś z zawieszenia czy coś obracającego się w napędzie?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 21 lis 2017, 09:42

My tu wszyscy nieszczęśliwi z tego samego powodu musimy jednak wziąć pod uwagę, że teoretycznie gadamy o tym samym - jednak w rzeczywistości może mamy do czynienia z czym innym. Ten temat się już ciągnie i ciągnie i końca nie widać. Ja to bym był nawet w stanie zorganizowac wspólny warsztat w tej sprawie gdzieś po środku tak aby każdy miał równy dystans i zobaczyć objawy na żywo oraz uzgodnić kto co już wymienił. Może taką drogą dedukcji by można coś ustalić, bo zaraz sie skończy na wymianie 3/4 pojazdu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lis 2017, 10:22

mat695, mówiłem, że objawy wrócą <lol> . Miałem tak kilka razy, że po podniesieniu auta było super, a na drugi dzień znów to samo. Czasami wystarczy pojeździć po większych dziurach i już jest lepiej, więc na pewno jest to coś w zawiasie. W czwartek/piątek będę wymieniał te tuleje i zobaczę. Wczoraj auto też wisiało na podnośniku z trzy godziny i było o wiele lepiej. Jeśli u mnie nie będą uszkodzone w żaden sposób, to i tak je wymienię.

Edit:
Dzisiaj (środa) założyłem nowe opony zimowe w rozmiarze 17" (lato mam na 18") i drgania są mniejsze, ale to ze względu na inną oponę, która jest bardziej miękka. Także ewidentnie winne jest zawieszenie, które teraz nie musi tłumić takich drgań z drogi, bo robi to częściowo już opona.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 24 lis 2017, 08:40

Mogę to potwierdzić, jest delikatnie inna charakterystyka tych drgań na oponach lato/zima.
Daj znać jak wymiana tulei, ja to w przyszłym tygodniu będę ogarniał.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2017, 11:34

Na zimówkach jest więcej gumy, bo jest wyższa opona (225/50/17 vs 245/40/18), więc drgania są takie same, ale łagodniejsze :). U mnie z wymianą jest problem, ponieważ nie zostawiam auta u mechanika, tylko robię z nim i musi sobie rezerwować podnośnik dla mnie na konkretny czas. Wystarczy, że jakieś auto mu się przeciągnie i już mam przełożoną wymianę na inny dzień.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 lis 2017, 07:30

Kolego 'mat1324' wymieniłeś może już tuleje wahacza?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 08:14

Ja jestem umówiony na wymianę wszystkich dolnych tulei na piątek rano.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 08:36

Mechanik ma czas dopiero w sobotę, bo jest na L4 <uoee> . Będziemy wymieniać pasek od pompy wysokiego ciśnienia oraz te tuleje.

Nie pisałem, ale po wymianie wszystkich uszczelek wtrysków, silnik zaczął równo pracować i jest teraz <okok> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 09:32

A ja w ramach habilitacji nad tym tematem dotarłem do takiego "Technical Bulletin 2038140" rozwiązującego problem z omawianą przypadłością (teoretycznie). Wyjaśnia przyczyny powstawania drgań po dłuższym postoju oraz wyjąśnia jak rozwiązać problem. Dotyczy poprawnego montażu kół. Wykonanie procedury nic nie kosztuje a komuś za granicą pomogło - chodź pisał że montaż jednego koła zajął mu pół godziny :D
Dziś będę kręcił śrubki.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/ ... 5-2280.pdf

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 09:49

Nie wiem co pomoże, że śruba nr 1 będzie u góry, a mocowanie tarczy na dole <mysli> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 lis 2017, 09:52

Nie wiem też, ale po coś wydali ten bulietyn i ktoś potwierdził, że wykonanie procedury pomogło. W ramach habilitacji na zaszkodzi pokręcić śrubkami :D Wierzę, że przyczyna może być tak głupia ;)


Ciekawy wątek na zagranicznym forum:
https://www.audiworld.com/forums/q7-dis ... 576/page4/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja