Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Silnik z C7 do C6

Silniki wysokoprężne
peter55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2011, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Silnik z C7 do C6

Post autor: peter55 » 11 lis 2017, 18:02

Witam wszystkich,
chciałem opisać problem, który mnie spotkał z silnikiem 2,7 tdi CANC tiptronic a więc Quatro. Przy prędkości około 200km/h usłyszałem głuche uderzenie pod maską i delikatne szarpnięcie. Jak się okazało jedna korba wyszła bokiem (silnik na złom) i skrzynie również uszkodzona. Do 274 tys. bo tyle miał silnik podczas zakończenia jego żywota nic sie nie działo.
Zastanawiałem się co dalej, sprzedać z uszkodzonym silnikiem , czy naprawiać. Ponieważ mam mało spotykaną wersję po liftingu zdecydowałem się go naprawić i zostawić samochód, żeby dalej się nim cieszyć.
Znalazłem osobę, która jest w stanie wymienic silnik na taki sam CANC a więc z wadą (jak się okazuje po liftingu nasi sąsiedzi z drugiej strony Odry odchudzili korbowody, które krzywią się podczas wypalania filtra DPF), lub wstawić nową konstrukcję od C7 a więc CDU.
Sama zmiana z 2,7 na 3,0 to już pewna modyfikacja a do tego swap na 3,0 tdi z C7 to wręcz niemożliwe jak to powiedział serwis Audi.
Powiem tak JESTEM BARDZO ZADOWOLONY z takiego rozwiązania. Moje C6 zupełnie inaczej się zbiera a kultura pracy tego silnika to bajka. Oczywiście w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu wprowadzona odpowiednia korekta to jest zmiana pojemności i mocy.
Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informacje to chętnie udzielę.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 11 lis 2017, 18:14

Fajnie, ze opisujesz taką możliwość. Napisz coś więcej. Robił Ci to ktoś w prywatnym warsztacie? Dużo trzeba było rzeźbić?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 lis 2017, 21:11

Wow... gratuluję :) Niezły swap. Wymiana wiązek, komputera, połączenie tego z zegarami i skrzynią. To nie jest prosta robota! <okok>

peter55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2011, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter55 » 12 lis 2017, 12:32

Poniżej trochę więcej informacji na temat modyfikacji.
Skrzynia tiptronic niestety też ucierpiała w wyniku zablokowania silnika przy 200km/h. Całe szczęście, że poprzez internet udało mi się znaleźć odpowiednią osobę, która na całą operację związaną z silnikiem udzieliła mi 6 miesięcy gwarancji a na skrzynię biegów 1 miesiąc gwarancji. To, że skrzynia również uległa uszkodzeniu zostało zidentyfikowane po wymianie silnika, ale też warsztat ogarnął również ten problem.
Nowy silnik z C7 pasuje do skrzyni tiptronic z C6. Tak naprawdę największa zagadka to podłączenie nowego osprzętu (wtryski, turbina itd) z istniejącym komputerem. Teraz jak łączę się z komputerem poprzez VAS to sterownik dalej widzi silnik 2,7 canc, ale wszystkie parametry są przetwarzane przez stary sterownik i prawidłowo przekazywane do VASA. Jest też pewna modyfikacja w zawieszeniu silnika tz. należy zmodyfikować jedną łapę trzymającą silnik, ale to też jest profesjonalnie wykonane (nowa łapa). Powiem tak jak podjechałem w Warszawie do jednego z serwisów audi to otworzyli oczy i powiedzieli, że to mógł zrobić tylko magik. Co ważne w tym warsztacie znajdziecie pełny profesjonalizm, choć na pierwszy rzut oka możecie się zniechęcić widząc warunki. Pewnie wynika to z tego, że praktycznie średnio z tego co wiem 3 samochody w tygodniu dostaje nowe życie (silnik i/lub skrzynię). W jednym zdaniu warsztat od rzeczy niemożliwych. <radocha> Tak jak już wspominałem na pokładzie mam teraz 245KM i 500NM (sprawdzone na hamowni) - w moim starym sterowniku silnika jest program z C7. Na moje pytanie co się stanie jak padnie mi sterownik - dostałem odpowiedź nawet po założeniu nowego sterownika pasującego do 2,7 tdi bez programu od C7, dojadę do warsztatu. Nawet bez tego programu silnik będzie pracował, choć nie będzie to optymalna praca (wtedy tylko pozostanie wgrać odpowiedni program). Jeśli chodzi o instalację to też jest stara - doszło tylko trochę nowych połączeń, ale to jak powiedział ten mój "magik" to tajemnica warsztatu. Moje doświadczenia po 6 miesiącach użytkowania: dwie wizyty w warsztacie odnoszące się do reklamacji: 1) zerwany pasek osprzętu z powodu wcześniej niezauważonego poszczerbionego koła sprężarki (wina została wyeliminowana), 2) uszczelnienie silnika (mały wyciek przez gwinty dwóch śrub) - aktualnie po wymianie oleju i stwierdzone, że silnik suchy jak pieprz. Ja mieszkam pod Warszawą, ale z każda naprawa silnika lub skrzyni będę jechał do Chociczy koło Jarocina (około 300 km) aby być w pełni obsłużonym przez fachowców, którzy naprawiają samochody dla serwisów audi w Niemczech. Podaję kontakt do Dawida, jak przypadkiem spotka Was podobny problem co mnie (tel 571917517). Pozdrawiam Piotr.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lis 2017, 12:51

Szacunek dla nich <tak> .

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 lis 2017, 13:04

Dowód na to że nie ma zeczy niemożliwych. :p
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 13 lis 2017, 09:10

Chyba widziałem to na fejsie. Za moich starych czasów Renault zmieniałem silniki co miesiąc dla zabawy i nie robiło to na mnie już żadnego wrażenia. Teraz , patrząc na piec z c7 w c6 muszę przyznać ze jestem pełen podziwu :O <okok>
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1108
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 17 lis 2017, 16:18

Silnik w C7 ma niestety gorszy rozrząd niż C6, jest jeden długi łańcuch, przez co szybciej i częściej wymaga interwencji niż w poliftowych 2.7/3.0tdi.

Jaki koszt operacji?
Osprzęt został stary czy faktycznie z nowego silnika?

peter55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2011, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter55 » 19 lis 2017, 22:07

Może C7 ma gorszy rozrząd, ale koszt wymiany całego rozrządu to połowa kwoty tego co w C6. Dla mnie to nie problem wymiana rozrządu, większy problem to zbieranie korbowodu z drogi. Dodam, że silnik CDU a więc z C7 nie ma już takich problemów jak lejące wtryski lub klapy kolektora ssącego czy odchudzone korbowody, które się wyginaja i wychodzą bokiem.
Koszt wymiany silnika przy oddaniu starego silnika (w moim przypadku praktycznie nie było co oddawać) to kwota około 12 000 zł. Przy okazji 6 miesięcy gwarancji bez limitu km. Zawsze to lepiej wstawić nowszy silnik jest szansa, że ma mniejszy przebieg. Mój silnik jest z 2013 roku.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2017, 22:25

Kiedyś rozmawiałem z kolegą co pracował w warsztacie i robił rozrząd w C7 3.0 i mówił że klient oddał na wymianę rozrządu a skończyło się remontem silnika, ponieważ koło zębate na wale korbowym to monolit i one było wyrobione. I do wymiany wał.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2017, 22:43

Są to tylko pojedyncze przypadki, gdzie rozrząd pada w C7. Zobaczcie, że każde 2.7/3.0 TDI przed liftem miało wymieniany rozrząd, bo hałasował i groził przeskoczeniem. Pewnie gdyby w C7 ludzie wymieniali olej co 15 tysięcy km, a nie w trybie LL, to nic nie działoby się :] .

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1108
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 19 lis 2017, 22:49

mat1324 pisze:Są to tylko pojedyncze przypadki, gdzie rozrząd pada w C7. Zobaczcie, że każde 2.7/3.0 TDI przed liftem miało wymieniany rozrząd, bo hałasował i groził przeskoczeniem. Pewnie gdyby w C7 ludzie wymieniali olej co 15 tysięcy km, a nie w trybie LL, to nic nie działoby się :] .
Zgadza się, ale w C7 już na gwarancji działy się takie rzeczy, więc przebieg mniejszy niz 300-600 tysięcy.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 23 wrz 2019, 09:46

A kto był tym magikiem? w Warszawie?

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 23 wrz 2019, 20:52

Znalazłem coś takiego :) tylko nie w Warszawie :)
https://www.facebook.com/BrylGarage

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 23 wrz 2019, 22:28

To chyba jednak oni robili bo widzę z marca post 2018 :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga