Drgania-wibracje na nadwoziu
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem wszystkie górne wahacze z przodu. 5 godzin jebania.
Miały dosyć spore luzy, ale w zasadzie poprawy brak.
Zaczynam zmieniać zdanie o tym szrocie.
Miały dosyć spore luzy, ale w zasadzie poprawy brak.
Zaczynam zmieniać zdanie o tym szrocie.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A zmień tuleje dolnych tylnych wahaczy. Koszt jest mały, a może pomóc
. Wydaje mi się, że to one są przyczyną. U mnie nie wyglądają na zmęczone, ale w A4 B8 wystarczyło je zmienić na nowe albo dać nowsze wahacze z większą tuleją. Drgania były takie same jak u nas.
W razie czego mają numer 4F0 407 183 E.

W razie czego mają numer 4F0 407 183 E.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie bede dalej w ciemno wymieniał :D
Tuleje dolne wyglądają dobrze, przyglądałem się im z bliska na róznych wychyłach zwrotnicy.
Wracam na stare śmieci w czwartek i w piątek rano jestem u gościa co przetestuje wszystko od zwieszenia, przeniesienia napędu i wszelakich poduszek.
Do głowy przychodzi mi jeszcze jedno, czego ze sobą do tej pory nie wiązałem. Dwumasa. Czasem na postoju na luzie samochód lekko drgnie - mimo, że obroty nieruchomo w miejscu. Jak się wczujesz na postoju to czuć takie delikatne wibracje (chociaż to może za dużo mówić że wibracje, bardziej mrowienie) Jak sobie to mrowienie pomnoże w głowie x50 to jest to co odczuwam przy 140-150 km/h.
Jeden gość na grupie FB miał takie same efekty i po wymianie dwumasu jak ręką odjął. Sprawdzę to w piątek.
Tuleje dolne wyglądają dobrze, przyglądałem się im z bliska na róznych wychyłach zwrotnicy.
Wracam na stare śmieci w czwartek i w piątek rano jestem u gościa co przetestuje wszystko od zwieszenia, przeniesienia napędu i wszelakich poduszek.
Do głowy przychodzi mi jeszcze jedno, czego ze sobą do tej pory nie wiązałem. Dwumasa. Czasem na postoju na luzie samochód lekko drgnie - mimo, że obroty nieruchomo w miejscu. Jak się wczujesz na postoju to czuć takie delikatne wibracje (chociaż to może za dużo mówić że wibracje, bardziej mrowienie) Jak sobie to mrowienie pomnoże w głowie x50 to jest to co odczuwam przy 140-150 km/h.
Jeden gość na grupie FB miał takie same efekty i po wymianie dwumasu jak ręką odjął. Sprawdzę to w piątek.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
W piątek zrobiony nowy TĂV, autko przeszło bez większych problemów. Diagnosta dopatrzył się tylko mocno zmęczonej gumy z przedniej ośi na górnym tylnym wahaczu z prawej strony, przedni też mu się nie podobał. Cieszę się że zdiagnozował to teraz bo znając życie jeździłbym tak następne dwa lata. Za każdym razem jak cofałem z garażu i skręcałem w prawo słyszałem dzwięk, takie puknięcie gumowe, myślałem że to sprężyna na mocowaniu się ustawia. Teraz wiem że to wahacze do wymiany, po wymianie przegubów zostało 20% drgań przy prędkości 140 km/h i mam 100% nadziei że to właśnie jest to co powoduje te pozostałe drgania.
Mam problem tego typu że poprzedni mechanik podczas wymiany sprężyn założył odwrotnie śrubę mocującą górne wahacze, nakrętka jest od strony wewnętrznej nadkola. Domyślam się że jest to problem z wybićiem tej śruby. Więc moje pytanie jest jak podejśc do tematu w demontażem wahaczy. Pozdrawiam.
Mam problem tego typu że poprzedni mechanik podczas wymiany sprężyn założył odwrotnie śrubę mocującą górne wahacze, nakrętka jest od strony wewnętrznej nadkola. Domyślam się że jest to problem z wybićiem tej śruby. Więc moje pytanie jest jak podejśc do tematu w demontażem wahaczy. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja wymieniłem całe górne i wszystkie przeguby z przodu, bo wyglądało to podobnie jak u Ciebie. Niestety to nie to a również miałem nadzieję. Jak już miałeś rozbierane wahacze to nie powinno być problemu z rozkręceniem. Pierwszy mechanik po fabryce ma najbardziej przej****e
Sprawdzałeś czujnikiem piasty?

Sprawdzałeś czujnikiem piasty?
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Piast czujnikiem nie sprawdzałem, latem auto było u mechanika, miało być wymieniane łożysko wraz z piastą, mechanik wymienił tylko łożysko bo kompletu nie dostał. Gdybym nie zapytał czy jest wszystko tak jak chciałem wymienione to prawdopodobnie jeździłbym ze świadomością że jest komplet łożysko i piasta nowe a tu dupa. Na dodatek jeszcze jeden prezent od mechanika to urwana śruba ustalająca od tarczy hamulcowej. Firma duża i kolorowa a tu taki chlew.
[ Dodano: 2017-11-05, 11:30 ]
Wahacze już zamówione.
http://www.ebay.de/itm/4x-MEYLE-Querlen ... 2749.l2649
[ Dodano: 2017-11-05, 11:30 ]
Wahacze już zamówione.
http://www.ebay.de/itm/4x-MEYLE-Querlen ... 2749.l2649
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety większość to tylko wymieniacze, jak nie masz kogoś zaufanego to tak się dzieje. Ja z tego powodu jadę w czwartek wieczorem 300 km na stare śmieci gdzie jest facet co wie co i jak sprawdzić. Zastanawia mnie to bicie na piastach z przodu u mnie 0,1mm i tarcz 0,18-0,25.
Teoretyzuje sobie, że jak przykręcisz równą felgę do piasty z biciem osiowym to felga względem piasty może zmieniać położenie w trakcie jazdy. Tylko czy ta dycha bicia to aż tak dużo?
Teoretyzuje sobie, że jak przykręcisz równą felgę do piasty z biciem osiowym to felga względem piasty może zmieniać położenie w trakcie jazdy. Tylko czy ta dycha bicia to aż tak dużo?
Byłem u Pana Tadzia, i po ponownym rozebraniu wyszło, że gumy na dolnych tylnych wahaczaczach są sparciałe i gumy górnych wahaczy są naderwane, problem jest taki, ze zeby wymienic jedną z nich trzeba sciągać mcpersona bo nie da sie klucza włożyć. (y) chyba na razie wymienie tylko dół i jedną góre tą bez sciągania kolumn.