Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 20 paź 2017, 08:13

Po tym co tu wcześniej opisałem bałbym się oddać furmankę do nawet takiego Boscha na przykład.Tak jak napisałeś, tylko kasę potrafią naliczać.....
Ciekawy jestem korekt tych wtrysków po 2000km i w ogóle jak się będą sprawowały bo chyba nikt nie pisał o tak regenerowanych jednostkach.
Czas pokaże.
I'll be back <peace> <peace>

balon1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2017, 19:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: balon1990 » 01 lis 2017, 20:03

Witam
Ostatnio przerabiam temat wtrysków. Dla pewności wysłałem wszystkie do sprawdzenia i czyszczenia terminczno-chemicznego do Diesel Service Bosch Pawlik. Wynik 5 wtrysków w normie, jeden mial lekkie przekrocznia, ale odrazu zdecydowałem na wymiane na nowy. Auto dalej potrafi sie co jakis czas przyciąć. Dodam, że jestem tu od dziś. Jakies sugestie ?
Pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lis 2017, 21:32

Wtryski są oryginalne? Możliwe, że ktoś je kiedyś już wymieniał i nie zakodował nowych. Teraz po ich wyjęciu powinny wrócić na te same miejsce. Kodowanie nowych wtrysków ma na celu poinformowanie sterownika na ile wtrysk odbiega od normy i jak ma nim sterować. Gdy tego nie zrobimy, to nowe wtryski pracują na starych korektach.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 lis 2017, 11:31

balon1990 pisze:Witam
Ostatnio przerabiam temat wtrysków. Dla pewności wysłałem wszystkie do sprawdzenia i czyszczenia terminczno-chemicznego do Diesel Service Bosch Pawlik. Wynik 5 wtrysków w normie, jeden mial lekkie przekrocznia, ale odrazu zdecydowałem na wymiane na nowy. Auto dalej potrafi sie co jakis czas przyciąć. Dodam, że jestem tu od dziś. Jakies sugestie ?
Pozdrawiam.
A jakie miałeś wartości na VCDS i jakie po sprawdzeniu w Boschu.Chodzi mi o rozbieżności , jakie pokazuje komputer a w jakim stanie faktycznie są wtyryski?

balon1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2017, 19:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: balon1990 » 02 lis 2017, 22:15

mat1324 pisze:Wtryski są oryginalne? Możliwe, że ktoś je kiedyś już wymieniał i nie zakodował nowych. Teraz po ich wyjęciu powinny wrócić na te same miejsce. Kodowanie nowych wtrysków ma na celu poinformowanie sterownika na ile wtrysk odbiega od normy i jak ma nim sterować. Gdy tego nie zrobimy, to nowe wtryski pracują na starych korektach.

Wtryski wcześniej nieruszane, znam dokładnie historię auta. Przy wyjmowaniu byly znaczone, wróciły na to samo miejsce(mechanik ogarnięty) prócz tego jednego, ale kod spisałem wczesniej i ogarnął mi to znajomy kompem.

[ Dodano: 2017-11-02, 22:15 ]
NastyMosquito pisze:
balon1990 pisze:Witam
Ostatnio przerabiam temat wtrysków. Dla pewności wysłałem wszystkie do sprawdzenia i czyszczenia terminczno-chemicznego do Diesel Service Bosch Pawlik. Wynik 5 wtrysków w normie, jeden mial lekkie przekrocznia, ale odrazu zdecydowałem na wymiane na nowy. Auto dalej potrafi sie co jakis czas przyciąć. Dodam, że jestem tu od dziś. Jakies sugestie ?
Pozdrawiam.
A jakie miałeś wartości na VCDS i jakie po sprawdzeniu w Boschu.Chodzi mi o rozbieżności , jakie pokazuje komputer a w jakim stanie faktycznie są wtyryski?

Wiesz co nie zagłębiałem się dokładnie w liczby, byłem po prostu w serwisie Audi i powiedzieli mi, ze 6 wtrysk pracuje mocno poza zakresem. Z Boscha mam kwity na te 5 wtrysków z pomiarami,ale za bardzo nie wiem na co patrzec. Na kazdym kwicie sa potwierdzenia, ze wtryskiwacz jest sprawny.

Sokolll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2013, 07:35
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: Sokolll » 17 lis 2017, 11:43

hej Macie jakiś sprawdzonych dostawców wtrysków na allegro czy ebay chodzi o nowe do bmk <okok>

Awatar użytkownika
zpl27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:05
Lokalizacja: Police

Post autor: zpl27 » 17 sty 2018, 11:13

Witam
rok temu wymieniłem wtryski na regenerowane kupione na allegro od wtryskinowak .
przejechałem ok 15000 km ,auto znowu zaczęło przycinać i kopcić na wolnych obrotach.Oczywiście gwarancja minęła i 3000 zł psu w dupę.Nie polecam zregenerowanych.
Czy może mi ktoś polecić dobrego sprzedawcę nowych wtrysków.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2018, 13:23


mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 17 sty 2018, 14:48

AZET-diesel Wolnica k. Warszawy.

tatt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2012, 19:32
Lokalizacja: Poznan

Post autor: tatt » 22 sty 2018, 10:35

Pacjent 3.0 TDI CDYA - 2010 - przebieg 290 tkm, od nowości u mnie.
W tej chwili jest ok. 8000 km po wymianie oleju i zauważyłem, że poziom na bagnecie jest ponad 1cm powyżej max.

Korekty wtrysków :

013

-0,71 -0,14 0,19

014

0.09 0,52 -0.09

072

-4,0 0,0 3,0

073

-12,0 2,0 7,0

074

19,0 3,0 12,0

075

11,0 11,0 8,0

076

15,0 13,0 15,0

0,77

-14,0 -7,0 -10,0

Dpf na wyłączonym silniku

102

11,8 0,0 0 0

104

0,35 11,0 9,0 40km

Dpf po rozgrzaniu :

102

153,4 147,5 13 0

104

0,35 11,5 9,0 40km


Dodatkowo jakieś 4000km temu miałem błąd (odczyt z VCDS, na zegarach nic nie pokazał) :

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged
P242F - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1

Zauważyłem także że jeden wtrysk jest dużo głośniejszy od pozostałych - słychać go wyraźne nawet przy zamkniętej masce- głośne cykanie. Stojąc przy otwartej masce pierwszy (najbliżej zderzaka) po prawej stronie.

Czy problemu z wysokim stanem oleju to wina wtrysku czy zużytego dpf'a ?

Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 22 sty 2018, 12:05

Pokaz grupe 102 na rozgrzanym silniku przy wcisnietym do oporu pedale gazu. Tak zeby limiter obrotow zadzialal, pewnie jest ustawiony na 2500-3000rpm. Sprawdz tez co ile km wypala sie filtr.

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 15:04

Witam, pacjent to C6 3.0 tdi silnik BMK, przebieg 355tysi

wtryski mam założone 277AH które były założone nowe przy 200tysiach

pojechałem na hamownię w celu weryfikacji mocy bo coś mi nie pasowało.

Jest dość mocny program i wypluło 207km i 480Nm, po wgraniu serii softu czyli 225km wyszło 175km i 400Nm, mechanik stwierdził że to wina wtrysków, trzeba wyjąć i sprawdzić na maszynie dawki paliwa.

Auto chodzi dobrze, nie dymi, nie trzęsie, odpala idealnie. Gdzie szukać przyczyny?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 15:10

A możesz podać jakie są korekty w grupach 72-77? Czy kody na wtryskach zgadzają się z tymi w sterowniku silnika?

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 15:16

Przejrzałem temat, nie wszystkie strony i pewnie przeoczyłem jak to zrobić.
Gdzie odczytam te kody w vcds?, silnik ciepły czy zimny?

możesz podpowiedzieć <luzik>

Wtryski z tego co wiem były zakodowane, numery i miejsce w silniku, można to sprawdzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 15:55

Tutaj masz opisane jak sprawdzić/zakodować wtryski < link > . Musisz zobaczyć czy kody w tych kanałach są takie same jak na odpowiadających im wtryskach.

Układ wtrysków:
przednia szyba
3...6
2...5
1...4
zderzak

Korekty sprawdzisz w blokach pomiarowych silnika. Z racji tego, że są to wartości, które zmieniają się co kilkaset kilometrów, więc można je odczytać nawet na zapłonie. Kody z wtrysków też można sprawdzić tylko na zapłonie :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja