Dzięki za info. Nigdy jeszcze nie wymienialem oleju w quattro. Po proszę o wskazówkimat1324 pisze: Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje .
[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Akurat w manualu nie ma problemu, ponieważ w skrzyni jest tylko jeden olej oraz dwa korki. W tiptronicu przykładowo masz trzy obiegu oleju
. Korek spustowy oczywiście znajduje się od spodu skrzyni, a wlewowy przy wyjściu lewej półosi. Przed spuszczeniem oleju warto auto minimalnie rozgrzać (wystarczy kilku kilometrowa przejażdżka), ponieważ w przeciwnym razie olej będzie gęsty i wyleci go mniej oraz będzie to dłużej trwało. Napełnić należy go do poziomu 2 mm (+/- 1 mm) poniżej dolnej krawędzi otworu wlewowego, czyli może go być od 1 do 3 mm poniżej wlewu, więc nie należy go nalewać aż będzie wypływać, bo po rozgrzaniu będzie go za dużo. Sam olej należy wlewać małymi porcjami, ponieważ musi zdążyć się przelać między komorami w skrzyni. Na pewno musi go wejść mniej więcej tyle ile wyleciało
. W tylnym moście zasada jest taka sama, ale olej zalewamy aż nie będzie wypływał. Korek spustowy jest od spodu, a wlewowy blisko przegubu wewnętrznego prawej półosi. Najlepiej wymienić też wszystkie korki, ponieważ nie mają one podkładek, a posiadają swego rodzaju stożek, który po dokręceniu staje się uszczelnieniem (moment dokręcenia 40-45 Nm). Akurat w Twoim przypadku potrzebujesz cztery takie same korki, które mają numer N 100 371 05 i w ASO kosztują ok. 13 zł za sztukę. Poprawa w pracy skrzyni powinna być zauważalna po pokananiu kilku kilometrów. Najlepiej kupować olej w ASO, ponieważ w przypadku zamiennika zimą mogą być problemy z wrzuceniem biegu. Oryginał ma to do siebie, że nie stwarza takich problemów. Mam nadzieję, że taki opis wystarczy
.
Wiem, że trzeba sporo wydać, ale nie robi się tego co pół roku, czy nawet rok, a co 200-300 tysięcy km
.



Wiem, że trzeba sporo wydać, ale nie robi się tego co pół roku, czy nawet rok, a co 200-300 tysięcy km

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przedni mechanizm różnicowy:
» korek wlewowy - 01V 409 057,
» korek spustowy - brak.
Torsen:
» korek wlewowy - 01V 409 057,
» korek spustowy - brak.
Tylny mechanizm różnicowy:
» korek wlewowy - N 100 371 06,
» korek spustowy - N 100 371 06.
W przypadku przedniego mechanizmu różnicowego i torsenu należy zdemontować odpowiednio pokrywę prawej półosi i obudowę samego torsenu, aby spuścić z nich olej. Druga opcja, to odessanie oleju za pomocą pompki. Sam tak robiłem i jest o wiele szybciej i nie trzeba rozbierać połowy auta
. Komplet tych korków kosztuje w ASO ok. 100 zł.
» korek wlewowy - 01V 409 057,
» korek spustowy - brak.
Torsen:
» korek wlewowy - 01V 409 057,
» korek spustowy - brak.
Tylny mechanizm różnicowy:
» korek wlewowy - N 100 371 06,
» korek spustowy - N 100 371 06.
W przypadku przedniego mechanizmu różnicowego i torsenu należy zdemontować odpowiednio pokrywę prawej półosi i obudowę samego torsenu, aby spuścić z nich olej. Druga opcja, to odessanie oleju za pomocą pompki. Sam tak robiłem i jest o wiele szybciej i nie trzeba rozbierać połowy auta

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pierwsze objawy to wrażenie tarcia opon, przeskakiwania kół, drgania podczas manewrowania np. na parkingu. Przy takich objawach wystarczy jeszcze wymiana oleju i torsen przejedzie jeszcze raz tyle. Gdy torsen będzie już mocniej zmęczony, to będą występować mocne drganie zwłaszcza w zakrętach, a potem nawet na prostej drodze. Jeśli nie zakładasz różnych opon, to można powiedzieć, że torsen jest niezniszczalny i jego zużycie zatrzymuje się na pierwszym etapie.
Cześć mat1324,
Niestety nie udało mi się jeszcze zienić oleju w napędach. Mam pytanie odnośnie wibracji auta, przedział prędkości 100-160km/h odczuwalnych na karoserii, na kierownicy mniej. Czasami potrafią na kilka sekund samoistnie zniknąć ale rzadko. Rozmawiałem ze specjalistami od wałów napędowych, twierdzą, że to za wysokie prędkości jak na uszkodzenie wału. Co obstawiał byś do wymiany/sprawdzenia jako pierwsze? Torsen, most, przeguby lub coś innego?
Niestety nie udało mi się jeszcze zienić oleju w napędach. Mam pytanie odnośnie wibracji auta, przedział prędkości 100-160km/h odczuwalnych na karoserii, na kierownicy mniej. Czasami potrafią na kilka sekund samoistnie zniknąć ale rzadko. Rozmawiałem ze specjalistami od wałów napędowych, twierdzą, że to za wysokie prędkości jak na uszkodzenie wału. Co obstawiał byś do wymiany/sprawdzenia jako pierwsze? Torsen, most, przeguby lub coś innego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie o drganiach, to Ci mogę powiedzieć wszystko w C6, ponieważ sam z nimi walczę i trochę rzeczy już wymieniłem
. Opisz dokładniej co się dzieje i w jakich warunkach (przyspieszanie, zwalnianie, hamowanie, zakręt, jazda na wprost, równe drgania, falowe, zanikające itp.).
Aby nie zaśmiecać tego wątku, który dotyczy wibracji w napędzie, przeczytaj ten wątek < link > i tam dalej pisz w sprawie drgań w czasie jazdy
. Może czegoś się dowiesz i będziesz miał co sprawdzać
.

Aby nie zaśmiecać tego wątku, który dotyczy wibracji w napędzie, przeczytaj ten wątek < link > i tam dalej pisz w sprawie drgań w czasie jazdy

